Tvillinger

Herregud så gøy! Gratulerer så mye til dere begge med tvillinger. Er dette noe dere synes er litt skremmende, eller er det bare kos? Man er jo ofte ikke forberedt på å se to bankende hjerter :Heartred
Takk!

Begge deler! Både skremmende og fantastisk. Ble veldig satt ut et øyeblikk, og så lo og gråt vi om hverandre. Mest av glede ❤ men litt sånn "er det virkelig sant??!!"

Så kom alle tankene, om alt det praktiske. Ny bil osv... men nå har vi landet mange tanker, og nå gleder vi oss.
Men jeg er spent på graviditeten, fødsel og barseltid og amming. Mange tanker og bekymringer og spørsmål. Så gleder meg til jordmortime neste uke!

Herlig!
Jeg får også ny ultralyd om noen uker, gleder meg! Og håper alt er bra med begge to ❤

To-eggede her også. Og da fikk jeg vite at det er mindre komplikasjoner, noe jeg leste mer om, for dette er jo nytt for meg.
Så det er jo bra!

Tvillinger her også:Heartred Fikk se to bankende hjerter på tidlig ul 6+5. Toeggede, og alt så bra ut med begge to så tidlig. Nå er jeg 10+2, og skal ikke på ny ultralyd før om 2 uker, så er veldig spent. Håper alt fortsatt er bra med begge to.:Heartred
Gratulerer til deg også❤️

Gratulerer med babyer i magen alle sammen, fra ei tvillingmamma som sniker litt fra juniterminforumet :smiley-bounce012
Ser flere skriver at dere har toeggede tvillinger i magen. Ville bare nevne at ca. 1/3 av eneggede tvillinger har også to fostersekker og hver sin morkake, så om dere finner ut at det er samme kjønn etterhvert, så må dere ikke utelukke at de er eneggede :joyful: Legger ved en link og et bilde jeg synes var nyttig å se da jeg fant ut at det var to i min mage for snart to år siden. Masse lykke til videre:Heartpink Heier!

079E8AA5-2C51-484D-BBC9-6FFE470FDD1C.jpeg

Last edited:
Dere som venter tvillinger, hvilke symptomer har dere kjent på? Hadde dere mistanke om at det var tvillinger før UL?

Ømme bryster, som forrige gang.
Men MYE mer kvalm og trøtt, denne gangen.
Da jeg så to barn på ultralyden i uke 9, bekreftet det en slags magefølelse jeg hadde. Men jeg hadde ikke i min villeste fantasi trodd at det skulle stemme, så ble veldig overrasket!

Så mange vi ble, med tvillinger! ❤:D
Ja, en hel liten gjeng! :D ❤️

Noen som har fått forespeilet hva slags oppfølging det er rundt dette med tvillingsvangerskap??
Gyn satt meg opp på en ekstra UL, men han sa at jeg nok fikk minst en ekstra på sykehuset.
Leste i sta at man «automatisk» blir sykemeldt fra uke 28, men at mange blir det fra uke 24..
Hjelpes.. for en spennende tid dette blir!!
Jeg er litt under 160 og skjønner ikke hvordan det skal bli plass til 2 stykker inni der!! :hilarious: :hilarious:

Noen som har fått forespeilet hva slags oppfølging det er rundt dette med tvillingsvangerskap??
Gyn satt meg opp på en ekstra UL, men han sa at jeg nok fikk minst en ekstra på sykehuset.
Leste i sta at man «automatisk» blir sykemeldt fra uke 28, men at mange blir det fra uke 24..
Jeg er litt under 160 og skjønner ikke hvordan det skal bli plass til 2 stykker inni der!! :hilarious: :hilarious:
Man får tilbud om sykemelding, man må ikke sykmeldes hvis man er i god form :happy:

Man bli ikke automatisk sykmeldt, men man har RETT på full sykmleding fra uke 28 uten at det er en medisinsk årsak og må begrunnes ytterligere.

Jeg vet ikke så mye selv heller.
Men ble fortalt at det blir ultralyd hver 4. uke fra uke 24 (tror jeg det var). Så litt ekstra oppfølging.
Legen min sa også at mange i praktiske yrker blir fullt sykmeldt en gang mellom uke 25-28. Da er det tungt og man skal ta det med ro for å ikke utsette kroppen for påkjenninger og stress. Fordi det er mer risiko i tvillingsvangerskap og mindre som skal til for å f eks utløse premature rier.

Last edited:
Dere som venter tvillinger, hvilke symptomer har dere kjent på? Hadde dere mistanke om at det var tvillinger før UL?
Jeg har ikke hatt andre tegn enn ganske sterke tester :)
Men vi har snakket om det, og tullet mye med det, og jeg har i blant snakket om at det er to når vi snakker om fremtiden (f.eks referert til to av navnene våre, typ «O og A, kom og spis»), så det har liggi et eller annet i underbevisstheten tror jeg!

Back
Topp