Tvillinger

Hvordan fant du det ut så tidlig? hadde du kjapp hcg stigning?

Ja fikk se to bankende hjerter på ul. 6+5 ❤️❤️ Men skal inn på ny ul pga at den ene var mindre enn den andre. Neste torsdag. Veldig spent.
Ja, det leste jeg.
Krysser fingrene for at alt er bra ❤

Tusen takk!
Ja, helt samme størrelse. Og to-eggede. Så de ligger i hver sin fostersekk med hver sitt eget anlegg.
Mindre risikofaktorer da, fikk jeg vite. Så det er bra ❤

Vat det stor forskjell på fostrene? Hva kan det bety?

Last edited:
Tusen takk!
Ja, helt samme størrelse. Og to-eggede. Så de ligger i hver sin fostersekk med hver sitt eget anlegg.
Mindre risikofaktorer da, fikk jeg vite. Så det er bra ❤

Vat det stor forskjell på fostrene? Hva kan det bety?
Nei, hun kunne ikke svare helt på det. Var toeggede her også. Kunne være at eggene hadde blitt befruktet på forskjellige tidspunkt eller at det ikke går helt som det skal. Begge hjertene slo så det er jo et godt tegn, men man vet jo at ting kan skje etter det også. Mindre risikofaktorer når det er toeggede ja så hvis det skulle gå galt med den ene her så er det stor sjanse for at den andre klarer seg siden de ikke deler noe annet enn livmoren. Det er godt å vite. ❤️

Så koselig med tvillinger, gratulerer! Krysser alt mulig for at det skal gå bra med begge to! Har du tvillinger i familien, eller ble det en overraskelse?
Har hørt at sannsynligheten for å få tvillinger øker med alder, så her sitter jeg litt og småstresser da jeg har aldri hatt så sterke symptomer som denne gangen :D

Så koselig med tvillinger, gratulerer! Krysser alt mulig for at det skal gå bra med begge to! Har du tvillinger i familien, eller ble det en overraskelse?
Har hørt at sannsynligheten for å få tvillinger øker med alder, så her sitter jeg litt og småstresser da jeg har aldri hatt så sterke symptomer som denne gangen :D
Ja jeg er straks 41 år så har oddsene med meg sånn ja :laughing002 her er det ingen tvillinger i familien, men så e vel ikke toeggede tvillinger genetisk, mest flaks har jeg forstått. Symptomene mine var også veldig sterke denne gangen. Har aldri vært plaget med veldig mye symptomer i tidligere svangerskap. Så kanskje bærer du på to du også❤️

Ja jeg er straks 41 år så har oddsene med meg sånn ja :laughing002 her er det ingen tvillinger i familien, men så e vel ikke toeggede tvillinger genetisk, mest flaks har jeg forstått. Symptomene mine var også veldig sterke denne gangen. Har aldri vært plaget med veldig mye symptomer i tidligere svangerskap. Så kanskje bærer du på to du også❤️
2 eggede tvillinger er genetisk. Eneggede er ikke :happy:

2 eggede tvillinger er genetisk. Eneggede er ikke :happy:
Ja jeg som tenkte feil :wacky: Men litt som veivalsa sier, at når man når en hvis alder så er det lett for at det slippes to egg.:) Her er det i hvert fall ikke tvillinger i familien. Verken i min eller samboeren min sin familie.

Herregud så gøy! Gratulerer så mye til dere begge med tvillinger. Er dette noe dere synes er litt skremmende, eller er det bare kos? Man er jo ofte ikke forberedt på å se to bankende hjerter :Heartred

Herregud så gøy! Gratulerer så mye til dere begge med tvillinger. Er dette noe dere synes er litt skremmende, eller er det bare kos? Man er jo ofte ikke forberedt på å se to bankende hjerter :Heartred
Tusen takk! ❤️Foreløpig så tar jeg det med ro siden jeg ikke vet hvordan det går.. men jeg klarte å si «å herregud» til jordmora da hun fant den andre :laughing002 tror jeg blir mer stressa på neste ul om det fortsatt er to der. Nå er jeg litt der at jeg ikke helt vil tro på det før jeg får vite at alt er bra. Det er nok både skremmende og kos denne tanken på tvillinger.

Tusen takk! ❤️Foreløpig så tar jeg det med ro siden jeg ikke vet hvordan det går.. men jeg klarte å si «å herregud» til jordmora da hun fant den andre :laughing002 tror jeg blir mer stressa på neste ul om det fortsatt er to der. Nå er jeg litt der at jeg ikke helt vil tro på det før jeg får vite at alt er bra. Det er nok både skremmende og kos denne tanken på tvillinger.
Dersom alt går som det skal så får man jo bare se på det som dobbel lykke :Heartred Krysser fingrene for dere

Back
Topp