Tvillinger

Campanilla

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Junibarna 2019
Julibarna 2019
Oktoberbarna 2021♡
Maisløyfene 2024
Er det noen her som tror de er gravid med tvillinger, eller håper/frykter at det er to i magen? :)

Jeg har ikke egentlig noen sterk magefølelse på det selv, men tanken har slått meg noen ganger at det kan være to. Kvalmen kom denne gangen tidligere og er allerede verre enn hva den har vært med de andre to på denne tiden. Det er tvillinger i familien, i tillegg til at jeg er i en alder der sjansen for to er større... :nailbiting:

Denne babyen var ikke planlagt og vil ende med at vi får tre tette barn, så jeg føler det er helt krise om det skulle bli fire tette :wideyed: Har time til ultralyd om 2 uker, så får svaret da, men krysser fingrene for at det bare er en!

Jeg hadde ingen mistanke, men fikk tilbake hcg prøve i går som var litt høyt i forhold til hvor mange uker jeg er så tanken slo meg selvfølgelig umiddelbart.

Det trenger absolutt ikke bety noe som helst, men det kan være en indikasjon på tvillinger eller noe som heter blæremola (svulst som produserer høyere mengder hcg). Jeg håper verken det er tvillinger eller blæremola :nailbiting:

Jeg hadde veldig lyst på tvillinger første gang, det hadde vært veldig koselig og vi har hatt noen tilfeller av tvillinger i familien (noen generasjoner tilbake), men vi ønsker bare to barn, så håper det bare er en. Blir det to så går det selvfølgelig fint, men det beste er en!

Tanken har streifet meg da jeg har så sterke stikninger i magen og murringer denne gangen.. Det er mange sett med tvillinger på både min mors side og min fars side... men tro om jeg leste at det er vanligst at far er «bæreren» av det «genet», så da er nok ikke den sjangsen særlig tilstede da han ikke har tvillinger i familien;) Men, er det plutselig to så går nok det helt fint:Heartred

Tanken har streifet meg da jeg har så sterke stikninger i magen og murringer denne gangen.. Det er mange sett med tvillinger på både min mors side og min fars side... men tro om jeg leste at det er vanligst at far er «bæreren» av det «genet», så da er nok ikke den sjangsen særlig tilstede da han ikke har tvillinger i familien;) Men, er det plutselig to så går nok det helt fint:Heartred

Eneste formen for tvillinger som er arvelig, er toeggede - og det handler om at kvinnen slipper to egg, istedenfor ett :) Eneggede tvillinger er ikke arvelig.

Jeg HADDE synes det hadde vært litt kult, men.. er nok bare en der. Var bare et foster på UL forrige uke, skal godt gjøres at det dukker opp et til. Satte dessuten inn ett egg, og sjansen er ikke spesielt høy sånn sett for at det skulle ha delt seg.

Siden folk har reagert her (og et annet sted)på sterke streker på g-tester relativt tidlig har det dukket opp spørsmål om det kan være 2.

Siden jeg er livredd for graviditet og fødsel hadde det vært fint med ett svangerskap og to barn. Men, det er da risikosvangerskap og det virker enda mer skummelt.

Har TUL om 14 dager fra i dag, da er jeg 8+0, og får vel da forhåpentligvis svar på antall mageboere. Sannsynligvis er det nok bare 1, det er ikke tvillinger i min eller min forlovedes familie...

Én er ok, og to er ok.

Vedlagt test fra 22 Jan (9DPO). Forventet mens 27 Jan. El ifg app 13 Jan.

Vedlegg

• EE3BA4AF-3534-4B57-8326-9E58A769250E.jpeg
    EE3BA4AF-3534-4B57-8326-9E58A769250E.jpeg
    17,3 KB · Visninger: 71
Jeg har vært gravid med tvillinger før (endte i SA), så var litt bekymret når jeg var på tul i uke 6+4. Vi har allerede to stk, og nr tre var ikke planlagt. Men det er (heldigvis) kun en inni magen denne gang.

Tror ikke det er mer enn en i magen, fint lite symptomer og ikke overveldende sterk g-test den uka jeg burde fått mens.

Var, og er, egentlig ikke helt klar for denne babyen og to på én gang hadde rett og slett blitt for mye. Da vet jeg virkelig ikke hva jeg skulle ha gjort.

Her er det allerede oppdaget at det ventes to❤️Usikkert om det er eneggede eller toeggede på nåværende tidspunkt; men det er tvillinger i familien. Min mormors mormor og min mormors tante var begge tvillinger.
Kom som en stor overraskelse. Men vi er veldig glade og håper begge vil være med hele veien❤️

Her er det allerede oppdaget at det ventes to❤️Usikkert om det er eneggede eller toeggede på nåværende tidspunkt; men det er tvillinger i familien. Min mormors mormor og min mormors tante var begge tvillinger.
Kom som en stor overraskelse. Men vi er veldig glade og håper begge vil være med hele veien❤️

Så stas❤️ Gratulerer så mykje! Spennande tider i vente for dåkke, då:)

Åh så spennende :)

Gratulerer så mye med tvillinger i magen:Heartred Her er min mormor tvilling, og hennes mor igjen tvilling:rolleyes:

Last edited:
Her tror jeg det er ganske så usannsynlig med tvillinger siden vi gjorde IVF og satte bare inn 1 egg. Da må isåfall egget ha delt seg i to og blitt eneggede tvillinger, men jeg satte inn 3 dagers egg og det er først ved innsett av blasto det er økt sjanse for at egget deler seg :)

Back
Topp