Tvillinger....

Mekanikerfrue

Glad i forumet
Januarlykke 2020
Hva er oddsen for dette når?

På barnefar sin side begge foreldrene er 1eggede tvillinger.
På mors side: broren min er tvilling(andre bror døde i magen, jeg vet ikke om de var 1eggede)
Søskenbarna mine er eneggede tvillinger(bror til min far)
I søskenflokken til både min farfar og hans far var det tvillinger.

Tenkte på det her en kveld... :)
Og jo eldre mammaen er jo større sansynlighet for tvillinger (jeg blir 34 i år)
 
Mener å ha lest at eneggede tvillinger ikke er noe som går i arv. Det er mer en «mutasjonsfeil», da egget deler seg en ekstra gang, uavhengig av arvelig forhistorie. Mens toeggede tvillinger er mer arvelig, men kun fra mors side - fordi det avhenger av hvor mange egg du slipper:happy: Hørres koselig ut med tvillinger da! Ønsker du deg det?:love7
 
Har tvillinger på min fars side, og i følge mamma har vi noen tvillinger uti slekta og faren til barnefar er tvilling.

Har alltid ønsket meg tvillinger, men tror det bare er en selvom jeg merket symptomer litt vel tidlig i dette svangerskapetet og jeg blir jo 37 til sommern hadde vært moro men tror det bare er en
 
Mener å ha lest at eneggede tvillinger ikke er noe som går i arv. Det er mer en «mutasjonsfeil», da egget deler seg en ekstra gang, uavhengig av arvelig forhistorie. Mens toeggede tvillinger er mer arvelig, men kun fra mors side - fordi det avhenger av hvor mange egg du slipper:happy: Hørres koselig ut med tvillinger da! Ønsker du deg det?:love7

Kjæresten min ønsker seg to så greit å være ferdig :) hehe... nei vettu jeg aner ikke, syns det er nok jobb med en a gangen også men tar imot det som kommer :)

Da jeg fant ut sist jeg var gravid så trodde jeg att jeg var 5-6 uker men tul viste 10+
Jeg hadde da hatt mens som vanlig og de mente jeg hadde sluppet to egg men bare ett ble befruktet, så aikkert mulighet :)
 
Ja, har også hørt at det er toeggede tvillinger som er arvelig - ikke eneggede. Hadde fått liiiiitt panikk sjøl om det var tvillinger denne gangen - venter nr 4...
 
Som om far har mange tvillinger på sin side evnt er tvilling selv har ikke det noe å si.
Tvillinger kommer enten av at du slipper to egg eller at ett av dine egg deler seg.

Hadde jeg fått tvillinger nå som nr 6 og 7, ja da vet jeg asså ikke hva jeg hadde sakt eller gjort :eek:
 
Kjæresten min ønsker seg to så greit å være ferdig :) hehe... nei vettu jeg aner ikke, syns det er nok jobb med en a gangen også men tar imot det som kommer :)

Da jeg fant ut sist jeg var gravid så trodde jeg att jeg var 5-6 uker men tul viste 10+
Jeg hadde da hatt mens som vanlig og de mente jeg hadde sluppet to egg men bare ett ble befruktet, så aikkert mulighet :)
Hehe, ja da hadde det jo vert greit og bare «fått det gjort»:joyful: Sikkert en del ekstra arbeid i begynnelsen, men tenk så mye glede de kan ha av hverandre når de blir eldre! Jeg har ingen barn fra før og syns egentlig ikke det hadde gjort noe og fått tvillinger:happy: Eneste er at det blir jo et litt mer risikofylt svangerskap da..
Oisann.. det hørtes fint ut å bli skyvd frem 5 uker da! Kunne jeg også tenkt meg!!
 
Vi har to eggede tvillinger i familien fra mor siden min. Min søster har tvillinger, flere søstre til moren min fikk tvillinger, bestemoren min var tvilling. Hver generasjon får tvillinger hos oss. Hadde vært morsomt med tvillinger, men jeg tror jeg ville vært dårligere nå da om jeg hadde ventet tvillinger.
 
Jeg har også hørt at toegget er arvelig mens enegget er en "feil",i at det ikke egentlig skal skje:confused005
I min familie er det to egget, og mannen tror vi venter 2, men siden dette er en attpåklatt så skulle jeg egentlig bare ha en baby:laughing002 men nå får vi se etterhvert da:happy:får se hva legen sier på første kontroll:smiley-angelic006
 
Spennende...
men phu da er jeg litt letter mtp att barnefar er unge av eneggede tvillinger. Men somsagt, tar det som kommer <3
Men blir nok to tette men da er det nok for da har jeg 4 stk :)
 
Men det er kun arvelig fra mor sin side. Det som er arvelig er at du slipper to egg, derfor er ikke eneggede arvelig, heller ikke da hvis mannen din har tvillinger i slekta.
 
Back
Topp