• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Tvillinger?

Lavendel81

Forumet er livet
Assistert-jentene
Oktoberlykke 2019
Jeg skal igang med mitt første ICSI forsøk...er 37 år...har ett barn fra før 16 år. Jeg og mannen (han har ikke barn fra før) er i gang med vårt første forsøk. Han har lyst på 2 barn, jeg kun 1 pga jeg orker kun gå gjennom 1 graviditet til ( var ganske slitsom sist). Så nå har vi hatt lang diskusjon på sette inn 2 egg, da får vi 2 barn og jeg får kun 1 graviditet. Så blir begge fornøyd. Lurer på om klinikken blir med på denne avgjørelsen...? (Privat klinikk) . (Alt er ok hos meg, dårlig sædkvalitet hos han) og tips fra hvordan det er å ha to? Selv var jeg alenemor fra sønnen var baby...Så et barn som feilte det meste(astma, kolikk, allergi osv) har jeg klart...Så da 2 barn med den mest omsorgsfulle og hjelpsomme mannen burde jo vær ok....tanker ?

Jeg vet ikke så mye om dette her, men å sette inn to er ingen garanti om tvillinger. Men håper du får det du ønsker :)
Nei det er jeg fullt klar over :) men lyst å prøve...super happy om det blir 1 eller 2. Normal praksis er å sette inn 1....Så lurer på om de blir med på å sette inn 2

Kommer vel ann på klinikken! Men vil tro de fleste ikke vil prøve det i første runde! Er ingen garanti å få tvillinger ved å sette inn to! Og ved å sette inn to så er det mange som mener at det legges opp til risikosvangerskap! Men skader jo ikke å spørre!

Jeg skal igang med mitt første ICSI forsøk...er 37 år...har ett barn fra før 16 år. Jeg og mannen (han har ikke barn fra før) er i gang med vårt første forsøk. Han har lyst på 2 barn, jeg kun 1 pga jeg orker kun gå gjennom 1 graviditet til ( var ganske slitsom sist). Så nå har vi hatt lang diskusjon på sette inn 2 egg, da får vi 2 barn og jeg får kun 1 graviditet. Så blir begge fornøyd. Lurer på om klinikken blir med på denne avgjørelsen...? (Privat klinikk) . (Alt er ok hos meg, dårlig sædkvalitet hos han) og tips fra hvordan det er å ha to? Selv var jeg alenemor fra sønnen var baby...Så et barn som feilte det meste(astma, kolikk, allergi osv) har jeg klart...Så da 2 barn med den mest omsorgsfulle og hjelpsomme mannen burde jo vær ok....tanker ?
De pleier ikke å sette inn to før du har hatt noen forsøk/innsett, eller har to fryst i samme strå. Og det er absolutt ingen garanti at det blir tvillinger. Har selv satt inn to som ikke ble noen barn og har satt inn et som ble barn. Jeg ville nok ikke tenkt så mye på det med tvillinger, for det er ikke veldig stor sannsynlighet for å få det. Tvillinger er jo også risikosvangerskap, hvor mange blir født fortidlig. Jeg har selv fått prematurt barn og vet hva det innebærer. Jeg ønsker dere masse lykke til, og håper det klaffer på første:)

De pleier ikke å sette inn to før du har hatt noen forsøk/innsett, eller har to fryst i samme strå. Og det er absolutt ingen garanti at det blir tvillinger. Har selv satt inn to som ikke ble noen barn og har satt inn et som ble barn. Jeg ville nok ikke tenkt så mye på det med tvillinger, for det er ikke veldig stor sannsynlighet for å få det. Tvillinger er jo også risikosvangerskap, hvor mange blir født fortidlig. Jeg har selv fått prematurt barn og vet hva det innebærer. Jeg ønsker dere masse lykke til, og håper det klaffer på første:)
Nå var han jeg har fra før prematur....født uke 33+4 Så kan mye om det med prematur. Om vi ikke får tvillinger er det ok. Men vi ønsker det velkommen... både 1 og 2. Så å sette 2 inn er velkommen uansett utfall....nysgjerrigheten er på om klinikken blir med på det

Vet ikke hvilken klinikk du tilhører, men det skader aldri å prøve. Vi spurte om å få to inn allerede helt fra start. Men det var ganske uaktuelt (privat, Medicus), spurte igjen ved alle innsett og fikk ja på 4.innsett.
Men pga av alderen din, så kan de kanskje vurdere det tidligere? Det var en av grunnene de brukte for at jeg ikke kunne få to inn ved tidligere innsett, at jeg var så ung, at sannsynligheten for tvillinger ble større og risikosvangerskap ville de helst unngå.
Men de er absolutt rundere i kantene privat, så man må jo bare spørre. Vi pushet veldig på, og fikk jo viljen vår tilslutt[emoji5]

Back
Topp