Tvillinger ?

Trollemor86

Flørter med forumet
Noen som lurer på om det er en eller 2 spirer inni der ?
Mannen min er selv tvilling å vi har tvillinger i vår slekt også.
Så kjenner på at jeg er en smule spent på om det er kun en huleboer eller 2.:smiley-angelic006
Skal til legen på mandag å tenkte jeg skulle få snikt meg til en ul for å se :Heartbigred
 
Noen som lurer på om det er en eller 2 spirer inni der ?
Mannen min er selv tvilling å vi har tvillinger i vår slekt også.
Så kjenner på at jeg er en smule spent på om det er kun en huleboer eller 2.:smiley-angelic006
Skal til legen på mandag å tenkte jeg skulle få snikt meg til en ul for å se :Heartbigred



Har tvillinger i familien. For å være ærlig så håper jeg at det bare er 1 i magen :hilarious: Vi er førstegangsforeldre å tror 1 er mer enn nok i første omgang :excited001
 
Så spennende[emoji1]
Vi har pratet om det, men vi tviler egentlig på det. Er noen i hans familie som har fått tvillinger, men ingen på min side[emoji4]
 
Jo, tenker på det. Har mange tvillinger i familien. Og mannen måtte jo bare begynne å tulle om det, så skal til jordmor på torsdag i neste uke å høre om hun kan henvise til TU for å sjekke om de er 1 eller 2 [emoji14] litt noia for tvillinger, da vi har 2 fra før [emoji14]
 
Tenker på det ja! Håper på 1 da, men alt er velkomment. Er mye dårligere denne gang, så enten gutt eller tvillinger tipper jeg(eller bare mer... skjør??):joyful:
 
Regner med det er kun én inni her, men har tenkt tanken i hvert svangerskap. Er vel større sannsynlighet jo eldre man er også, men er fortsatt "bare" 30 år så er vel ikke helt der enda. [emoji28]
 
Er litt spent på det ja, det er 3 tvillingpar i familien/nær slekt til samboeren, og min tippoldemor var tvilling :) Tror jo ikke det er 2 inni der, men det hadde jo vært gøy :D
 
Er nok berre ein inni, men må innrømme at eg lev litt i håpet på to. Veit ikkje kofor men alltid vert litt fasinert av tvillinga, så trur nok ønsket er pga nyskjerrighet på å oppleve det også. :angelic::)
 
Da jeg var hos gynekolgen rett før eggløsningen så vi to egg som var klare til å løsne på UL.
Så hun sa at det kunne skje at begge to slapp,siden begge var så store 3 dager før eggløsning men har ingen sterke symptomer enda....så er nok bare 1
Er første gang for meg,så 1 er nok mer enn nok
 
Noen som lurer på om det er en eller 2 spirer inni der ?
Mannen min er selv tvilling å vi har tvillinger i vår slekt også.
Så kjenner på at jeg er en smule spent på om det er kun en huleboer eller 2.:smiley-angelic006
Skal til legen på mandag å tenkte jeg skulle få snikt meg til en ul for å se :Heartbigred

Tror det er på morssiden at tvillinger er arvelig. Du må jo enten slippe to egg (ikke noe mannen kan gjøre noe med, blir da toeggede tvillinger), eller at ett egg deler seg men det skal visstnok ikke være arvelig. Men for all del, kan jo hende likevel!
 
Er mindre kvalm enn forrige svangerskap, så tror ikke jeg får tvillinger [emoji846]
 
Da jeg var hos gynekolgen rett før eggløsningen så vi to egg som var klare til å løsne på UL.
Så hun sa at det kunne skje at begge to slapp,siden begge var så store 3 dager før eggløsning men har ingen sterke symptomer enda....så er nok bare 1
Er første gang for meg,så 1 er nok mer enn nok

Sniker fra mars, jeg hadde heller ikke sterke symptomer og var sikker på at jeg opplevde blighted ovum. Ultralyd i uke 12 viste to sprellende babyer. Så to trenger ikke nødvendigvis å gi masse symptomer :) I dag er jeg 27 uker og har fremdeles super form, ingen rygg/bekkenplager, bare diiiger mage :p
Og hvis du først får beskjeden om at det er to, så vil du nok tenke at det er helt perfekt og magisk <3 Men sannsynligvis er det nok «bare» en inni der.
 
Min mormor var tvilling, og to av søskenbarna mine har fått tvillinger[emoji846]
 
Last edited:
Sniker fra juni! :)

Hvordan gikk det i dag? En eller to i magen? :) her ventes to i slutten av juni <3
 
Jeg tror det er 1 her. Jeg tror også at det må være kun hvis det er tvillinger på mors side hvis det skal kunne være arvelig. (Han har visst nok mange tvillinger i famlien) og de sier det er større sjangse jo eldre man er....men den skjønner jeg ikke...for jo eldre man er jo mindre egg har man og dårligere kvalitet. (da må det evnt være snakk om 1 eggede kanskje...
 
Jeg tror det er 1 her. Jeg tror også at det må være kun hvis det er tvillinger på mors side hvis det skal kunne være arvelig. (Han har visst nok mange tvillinger i famlien) og de sier det er større sjangse jo eldre man er....men den skjønner jeg ikke...for jo eldre man er jo mindre egg har man og dårligere kvalitet. (da må det evnt være snakk om 1 eggede kanskje...

Ved høy alder er det mer sannsynlig at kvinnen slipper to egg i en syklus, så det er toeggede tvillinger sannsynligheten øker for mtp høy alder :)
 
Ved høy alder er det mer sannsynlig at kvinnen slipper to egg i en syklus, så det er toeggede tvillinger sannsynligheten øker for mtp høy alder :)
Å ok....ja ingen fare her...jeg hadde jo så få egg og alle av så dårlig kvalitet at jeg ikke engang kunne bli gravid uten egg donor sa hun gynekologen til meg. (Duste gynekolog!) Men jeg ble gravid helt på egenånd med eget egg, men tviler på at jeg hadde 2 fine egg. (Men uansett 1 Eller 2 barn. Da blir det bare dobbel lykke)
 
Back
Topp