Tvillinger?

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Så selv om jeg fortsatt er stressa over at ting kanskje ikke går bra, så begynte jeg her om dagen å tenke på tvillinger, eller fler, og stresse over det også :p
Det kan da ikke bare være meg som går og tenker i de baner-...

Det er vist ca 3% sannsynlighet for tvillinger, eller 6% om man har to-egga tvillinger i familien.
Har du tvillinger i din familie?

Har tenkt tanken. Og drømt at vi på tul får se to [emoji12]
Vi skal nok klare oss fint uansett om det er en eller flere.
Min farmor er toegget tvilling.
Vet ikke hvordan det med tvilling genet går i arv. Men mener å ha lest noe om at det ikke er via far?
At det kun er damer som er bærere av det genet?
Uansett er det alltid spennende om det er en eller flere [emoji4]

Så selv om jeg fortsatt er stressa over at ting kanskje ikke går bra, så begynte jeg her om dagen å tenke på tvillinger, eller fler, og stresse over det også :p
Det kan da ikke bare være meg som går og tenker i de baner-...

Det er vist ca 3% sannsynlighet for tvillinger, eller 6% om man har to-egga tvillinger i familien.
Har du tvillinger i din familie?

Jeg har toeggede tvillinger i min familie på pappas side, jeg har PCO som øker sjansene , og har gått på hormonstimulerende preparater som også øker sjansene for tvillinger. Så jeg har vel hatt nærmere 20% sjanse for å få det.

Vi har ikke tvillinger på morssiden av familien, men det nytta fint lite. Jeg fikk vite i går at jeg venter tvillinger ;) toeggede. Hadde ingen anelse på forhånd. Trodde kanskje jeg bar på motsatt kjønn enn det jeg har fra før siden jeg har følt meg litt mer uvell, hoho Så feil man kan ta! Snakk om å få livet snudd opp ned på sekunder :D

Vi har ikke tvillinger på morssiden av familien, men det nytta fint lite. Jeg fikk vite i går at jeg venter tvillinger ;) toeggede. Hadde ingen anelse på forhånd. Trodde kanskje jeg bar på motsatt kjønn enn det jeg har fra før siden jeg har følt meg litt mer uvell, hoho Så feil man kan ta! Snakk om å få livet snudd opp ned på sekunder :D
Oi wow, Gratulerer da. Antar dere ikke er helt over sjokket enda? :)

Jeg har toeggede tvillinger i min familie på pappas side, jeg har PCO som øker sjansene , og har gått på hormonstimulerende preparater som også øker sjansene for tvillinger. Så jeg har vel hatt nærmere 20% sjanse for å få det.
Det er ganske stor sannsynlighet da. Er det bare tvillinger som "vanlig" av det, eller er yttelig flerlinger også vanlig?

Vet ikke helt hvor stor sjangsen er men min mann er enegget tvilling.. og hans farmor er enegget tvilling.. noe som betyr at tvilling genet kom fra hans far.. og ikke mor.. så.. hvem vet❤️❤️

Gratulerer så masse - så morro å få tvillinger! Skal på TUL i mårra, tviler på det er meir enn en der inne men hadde vore veldig velkomment om det var to også :)

Vet ikke helt hvor stor sjangsen er men min mann er enegget tvilling.. og hans farmor er enegget tvilling.. noe som betyr at tvilling genet kom fra hans far.. og ikke mor.. så.. hvem vet[emoji173]️[emoji173]️

Genet går alltid på morssiden :)
Pappa er tvilling og søsken av sambo. Gir ikke oss no økt sjans på tvillinger fordi. Alt er på min eller våre barns far-side

Onkelen min og oldefaren min på pappa sin side er tvilling :p
Jeg var kjemperedd for tvillinger helt i starten men det et kun fordi jeg nettopp har kjøpt meg ei lita 3 roms leilighet på 45 kvm :p
Leiligheta er så lita at vi må ta ut kjøkkenbordet for å få plass til lekegrind og vi har ikke plass til bedside crib på vårt soverom! :(
Trodde aldri vi skulle bli gravide så fort!
Jeg har alltid ønska meg tvillinger da, men nå har jeg vært livredd for det siden jeg har en 2 åring, en hund, vi bor så trangt og vi er låst til å bo her i minst ett år :p på tidlig ul i uke 7 så de ett foster er inne da så håper det bare er en der inne, for blir trangt nokk å bo her med to små og en hund :p
Vi blir uansett nødt til å kjøpe noe større om ett års tid :p

Vet ikke helt hvor stor sjangsen er men min mann er enegget tvilling.. og hans farmor er enegget tvilling.. noe som betyr at tvilling genet kom fra hans far.. og ikke mor.. så.. hvem vet❤️❤️

Eneggede er ikke arvelig;) Og om det skulle vært toeggede på din samboers side, så har det ingenting å si - da han sine sædceller ikke bestemmer dette:) Altså det må være på mors (altså din) side:)

Det er ganske stor sannsynlighet da. Er det bare tvillinger som "vanlig" av det, eller er yttelig flerlinger også vanlig?

Tvillinger er mest "vanlig". Noe mer enn det har jeg ikke hørt om. Det må i såfall være at ved IVF (når de setter inn to egg -noe de sjeldent gjør, at det skulle delt seg igjen til eneggede. slik at det hadde blitt 4-linger) :) Altså at de toeggede tvillingene hadde delt seg også til eneggede:) Eller at bare et egg hadde gjort det slik at det blir trillinger ;)

Rimelig i sjokk enda, ja ;) hodet har jobbet hardt det siste døgnet. Ny bil, ny barnevogn, 2 nye bilseter, dobbelt opp med klær. Hvordan skal jeg få bysset 2 unger? Hvor mange år må jeg gå uten søvn? Haha

Oj! Mye tvillinger i familien, ble plutselig litt usikker på om det er en eller to, vet ikke hva jeg håper nå :P Glad uansett, under to uker til jeg vet :)

Når man har tvillinger så er vel man dårligere i form enn vanlig ? Mener da dobbelt opp av alt feks? Eller ? Bare nysgjerrig [emoji16]

Det er mye tvillinger på morsside. Min mormor fikk tvillinger og hennes tante fikk 3 sett tvillinger!!! Det er kun 2 eggede som er arvelig, og at det går på morsside. Jeg tok ultralyd ved eggløsning så vet at det kun er ett egg som har sluppet, ergo får ikke jeg 2 eggede nå i hvert fall, så har det lurt seg inn tvillinger her er de eneggede :D Ganske sikker på det bare er en her :D

Rimelig i sjokk enda, ja ;) hodet har jobbet hardt det siste døgnet. Ny bil, ny barnevogn, 2 nye bilseter, dobbelt opp med klær. Hvordan skal jeg få bysset 2 unger? Hvor mange år må jeg gå uten søvn? Haha

Vil bare si at dette kommer du til å takle helt fint. Min venninne fikk tvillinger som førstegangsgravid, og hun er helt rå. Barna er så utrolig veloppdragne! De er ikke 2 år engang, og hun legger dem 7 og står opp 7. Man må være litt mer disiplinert med tvillinger , for å ikke drepe seg selv. Men jeg tenker å feks dulle /bysse baby til søvn med to er en ting man burde prøve unngå etter 3-4 måneder. Hun gjorde det, og la dem i seng og der sovnet de godt <3 Krevd mye styrke fra henne da, men hun har vunnet utrolig myr på det. Gladeste, snilleste og så sunne livlige barn!

Sniker fra oktober :)

Spennendes å se om det er tvillinger da.. Jeg var gravid med tvillinger, men det gikk dessverre galt :( de ble født i uke 25.. så blir spennendes å se om det er tvillinger i magen nå eller ikke.. sist gang så hadde jeg en skikkelig følelse av tvillinger før jeg visste det :) så ble egentlig ikke sjokka når jeg så det på UL..

Back
Topp