tvillinger?

Verra

Glad i forumet
Januarskatter 2015

en eller to?

Begynner å mistenke at jeg har to spirer i magen, magen har allerede blitt større (er 10 uker på vei på fredag) kan godt se en kul. Først trodde jeg at jeg bare var oppblåst, men magen er hard. Man sier at symptomene forverres når det er to, men har ikke lagt noe merke til dette :p tvillinger er jo også arvelig, så må da nevne at jeg selv har tvilling brødre, min oldemor hadde tvilling søsken, pappa har søskenbarn som er tvillinger og samboeren min er tvilling :p Men det sies jo at det hopper over en genrasjon?!

Det kan godt være mulig.... :-) MEN selv hadde jeg også synlig gravid-mage fra uke 10 sist. Da hadde jeg litt mage fra før, men den endra tydelig form og ble hard og stor. Jeg var også første gangs. Inni magen var det ei perfekt frøken som var akkurat gjennomsnittlig :-)

Men det blir spennende å se! Du må oppdatere oss!! :-D

oioi, spennende!! :)
Hva håper du da? Må være skikkelig stas med tvillinger, selv om det sikkert er tungt:)

Jeg er første gangs gravid så er skikkelig spennt! Har ikke avtalt noe UL time enda, å skal til legen på første kontroll uke 12, så får ta d som d kommer da tror jeg. Jeg spurte legen om når magen kom til å vises, å han sa at det kunne ta litt tid til meg, ettersom jeg er lang og tynn (er ca 174).

Jeg vet ikke helt va jeg føler om å få tvillinger :p tenker at det er mye tyngre enn å ha bare en, blir j dobbelt opp av alt! samtidi som mamma hadde ett veldig vanskelig svangerskap da hun gikk med brødrene mine, noe som endte opp med at min ene bror er funksjonshemmet, han har CP og er autist. Men dette er ikke arvelig! Snakket med legen om det :p Men det er pågrunn av dette jeg er litt skeptisk. Men tror nokk jeg kommer til å bli glad om det er to :-) 

Spennende!
Jeg har tvillinger selv og kan varmt anbefale det.  Og det er mange som har et noe tyngre svangerskap av den grunn, men for meg var det ikke sånn.  Gikk nesten hele svangerskapet ut, og hadde det fint.
Så ikke ta sorgene på forskudd :)

Hold oss oppdatert!

Jeg har også kjempestor mage nå, men det er bare en inni der ;) Der jeg var på UL i dag trodde også jeg var lengre på vei en det jeg sa og at jeg i alle fall hadde to.
Men nei da ;) Er bare jeg som blir fort stor ;) 

Når jeg gikk gravid første gang hadde jeg en tydelig kul på magen allerede i uke 10! Jeg er lang og tynn som deg (174 cm), og legen min sa at det var nok derfor magen viste såpass tidlig. Vi har jo ikke noe å gå på så det skal lite til før magen vises :)

Denne gang fikk jeg mage i ca uke 8 og venter tvillinger :)

Håper du kan få svar på "mistankene" dine på kontrollen hos legen :)
Spennende! :)

D er greit å høre hvordan det har vært til dere også:-) Det er vell bare vente å se! Blir spennende! Kanskje jeg er litt lengre på vei en jeg tror?

Jeg venter tvillinger nå! Vi var overlykkelige da vi fant ut at det var to! (her var det stor sansynlighet siden det er prøverør og vi fikk inn 2 egg) Men magen eg begynt å komme. er vanskelig å gjømme den vekk. så er godt det ikke er lenge til jeg kan rope det ut! jeg har apsolutt ikke dobbelt  opp med symptomer, syns d er litt domt egentlig for jeg fæler meg ikke gravid. hadde ingen syptomer i forrige ssvangerskap heller, kun oppblåst og litt trøtt. trur ikke vi kal henge oss så mye oppp i disse syptomene for alle graviditeter og kropper er forskjellige:) er jo glad jeg slepper all denne oppkasten folk snakker om!;) Trur ikke det er så tungt heller jeg:) Men så har jeg kansje en annerledes innstilling også;) hadde vert kjekt om det kom fler tvillingmødre inn her. jeg vett om 2 nå:)

Back
Topp