Tvillinger

MomToTwins

Blir kjent med forumet
Hei Hei.. Jeg skal ha barn for første gang, og fikk vite ved en ultralyd som var privat at vi venter hele to små troll... Ved den ordinere ultralyden i uke 18 bekreftet de det også.. og i uke 22 hadde vi en 3d ultralyd som viste at vi skulle være heldige og bli foreldre til 2 prinser.. Vi ble så glade og stolte, men nå er det no denne frykten da.. Jeg er livredd for at noe skal gå feil osv.. Det var noe med at livmorhalsen min var veldig forkortet rundt uke 18 så jeg fikk beskjed om at det var kun og ligge i sengen for min del og at sjansene for tidlig fødsel er STOR.. Jeg har nå klart og presse meg til uke 24 og uke 25 er like rundt hjørnet.. Hver dag tar vi som en ny milepel.. Er det noen andre her som tilfeldigvis skal ha tvillinger og er igjennom noe av det samme??

Hei,

Her venter vi også tvillinger og vi fikk ikke vite det før på ordinær ultralyd like etter nyttår. Vi ble også veldig glade, men så kom alle bekymringene. Vi venter to-eggede tvillinger og jeg har også fått beskjed om å ta det mer med ro, riktignok ikke fått samme beskjed som deg, men kjenner på noe av bekymringene vi også.

Har jo hørt fra alle hold at for tidlig fødsel er vanlig om man ikke tar det med ro. Jeg har blitt flinkere til å ta hensyn til at når jeg kjenner jeg såvidt begynner å bli litt sliten, så hviler jeg.

Hos oss følger det også endel praktiske bekymringer, vi bor i leilighet på 5.etg uten heis og ser oss om etter noe annet, men når får vi noe annet? Vil jeg orke hele flyttesjauen? Skal vi satse på å flytte etter fødselen heller og da ta de utfordringene med å bære 2 små babyer opp og ned trappene samtidig som eldstemann som da snart blir 3 år krever sitt...?

Dine er kanskje eneggede, eller?

jeg venter også tvillinger , men har lang og lukket livmorhals, mellom 4 og 5 cm har den vært med hver måling.

men anbefaler deg å lese litt på tvilling-forum.com hvis du ikke har vært der før. Det er utrolig med informasjon som ligger der fra andre i samme sitv.

masse lykke til med rugingen;)

Venter også barn for første gang, og fikk vite ved ordinær UL at vi venter tvillinger. Så langt har vi hatt veldig mange bekymringer , da de på UL nesten ikke fikk til å se noe som helst. Så mere grundige svar får ikke vi før nå på onsdag på en litt mer avansert UL, er da litt over 26 uker på vei.

Tanken på tilig fødsel er også der konstant, samt at vi holder på å stresse litt med flytting, da vi skal overta et hus i Mars. Noe som i seg selv sikkert blir tungt nok for min del. Hos meg er det ikke blitt målt noe i forhold til livmorhalsen, men regner med alt er i orden allikevel.

Satser på å tenke positivt, og håper på det beste. Er ikke så mye annet en kan gjøre heller. Forbereder oss på det værste, samtidig som at vi holder motet oppe med at alt kan gå helt glansfritt for seg fremover også :-)

sommerhåp skrev:
jeg venter også tvillinger , men har lang og lukket livmorhals, mellom 4 og 5 cm har den vært med hver måling.

men anbefaler deg å lese litt på tvilling-forum.com hvis du ikke har vært der før. Det er utrolig med informasjon som ligger der fra andre i samme sitv.

masse lykke til med rugingen;)

Signerer denne. Gratulerer så masse med to prinser først og fremst! Høres ut som en tøff situasjon dere er i, ruging fra så tidlig i svangerskapet må være slitsomt, og jeg skjønner godt at dere blir bekymret. Du har gjort en kjempejobb som har kommet så lang, håper de holder seg inne i maange uker til! Jordmoren min sa at hun hadde vært borti gravide med forkortet livmorhals som hadde gått til nesten termin. Masse lykke til, hold oss gjerne oppdatert :)

Takk for alle svar, mine er toeggede... Skal på ny sjekk i morgen, det blir spennende. Det ser jo ut til at det er en del vordende tvilling foreldre her. :-)

Hei :) Jeg er også førstegangsfødende. Kjedelig å måtte være sengeliggende allerede :/ Jeg er ikke det enda heldigvis, men er sykemeldt 100% pga mange kynnere + tvillingsvangerskap i seg selv.

Jeg har fått beskjed om at livmorhalsen min er 4,5 cm og at det skulle være nok. Blir i tillegg sjekket opp annenhver uke helt frem til fødselen. Blir spennende å se hvor lenge de holder seg inne i magen!

Masse lykke til med ruging som andre også sier :)

Back
Topp