tvillinger

d er som regel mer arvelig når d er tvillinger hos moren enn faren, og ja d bruker å hopper over til neste generasjoner om d ikke har veldig sterke gener i fra før av. så her trur jeg ikke at vi får noe tvillinger, men er spådd at min 3 graviditet skal være 2 tvilling gutter[:)] vi får se når den tida kommer....[8D]

Ja... skal til lege på mandag og håper å få UL da.
Tvillinger på begge sider her.[&:][:D]

Jeg har satt inn to egg, og i uke 5 såg vi to fostersekker... så vi venter spent ... [:D][:D][:D] Er jo sjanser for at det er to der inne. Mange svangerskap starter jo med to , så trenger ikke bety så mye med to fostersekker, men er jo klart at når man har satt inn to .... . så er jo sjansene større.
Angående tvillinger og arvelighet ser jeg det er mange meninger om det. 

Det eneste som er påvist arvelig er at det arves fra kvinne til kvinne, og da hjelper jo det ikke om mannen sin mor har det. For det er jo kvinnen som ved eggløsning "slipper" to egg, istedet for 1 som er vanlig. Så om din tipp oldermor , mormor, mor har "sluppet" to egg og fått toeggede tvillinger, så er definitivt sjansen der.

Eneggede tvillinger er IKKE arvelig... men likevel ser man en viss hyppighet i visse familier, på samme måte som visse sykdommer som ikke i utgangspunktet er arvelig, likevel rammer visse familier i større grad.  [:D]

De var nok like [:D] men det er vel kanskje søsken likhet ?
Men det kan jo hende at det blir tvillinger på deg uansett [:D] [:D]

Ingen tvillinger i slekta her hell..
Men en av søskenbarna mine fikk tvillinger å de har sjekket langt langt bak å har ikke funnet noen som har hatt det heller..[8D]

syntes det måtte ha vært gøy å få tvillinger jeg..
men tviler på at jeg er så heldig for det er ingen tvillinger i slekta.
jeg er klar over at det hadde blitt slitsomt til å begynne med, men tenk så fint det hadde vært for barna og
alltid ha en å leke med:-), dessuten slår man jo da to fluer i en smekk om man likevel
vil ha to tette. Da eldstejenta var liten så var jeg dagmamma for en gutt fra hun var 7 mnd og syntes det var veldig koselig.

ORIGINAL: solstråla08

Heh, har en død og en levende tvilling i magen:(..... Kjempe glad for den levende, men tenker altfor mye på den døde:(

Huff det var jo trist å høre, har du lyst til og fortelle er vi her for deg! krysser alt jeg har for den lille spiren som klorer seg fast hos deg! *goooooo'klem*

ORIGINAL: cecilie23

i sambo sin familie er det mange toeggede tvillinger å trillinger.men der kommer d hele tiden fra farsiden!så tror ikke d helt stemmer dette med kun mor side.for hos dem går d fra far sidene oppover visst dere skjønner hehe...

Det er kun hos mor det er "arvelig" med tvillinger. Det er hun som må "slippe to egg" (eller flere).. Dette har ingenting med mannes sædceller å gjøre, så det må være tilfeldigheter! [:)]

ORIGINAL: *Sookie*

Niks, det har jeg heldigvis ikke trua på. Ingen tvillinger i slekta, så sjansene for at det skjer er minimale[:)]
samme her, kanskje vi får en big suprise? [:D] haha

Back
Topp