Tvillinger - igangsetting

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Dere som har hatt tvillingfødsel, ble dere satt i gang?
Toeggede.
Det har vært snakk om å sette i gang siden det er tvillinger. De sa to eller tre uker.
Sist fødte jeg på termin og var veldig fornøyd med det.
Er bare litt over 16 uker nå og sliter allerede med bekkenløsning og symfyseløsning såpass at jeg har gabgproblemer. Har også skoliose og en skeiv nakkevirvel samt sterk grad av fibromyalgi.
Jeg ønsker på ingen måte å få dem ut tidligst mulig, alt må være forsvarlig og i samarbeid med leger.
Men vil gjerne høre deres fordeler og ulemper med å føde dem 3-4 uker for tidlig og sammenligne med dem som kom nærmere termin?
JM sa til meg at de satte eneggede i gang 4 uker før og at de ikke regner noe særlige komplikasjoner med det. Men jeg er jo litt hønemor da. Og tenker det er tidlig.
Samtidig er jeg såpass egoistisk at jeg tenker det hadde vært fint å komme meg og være der for dem også, er redd for at jo tyngre de blir jo vanskeligere blir det å komme til hektene...

Noen innspill? Takk❣ :Heartred

Dere som har hatt tvillingfødsel, ble dere satt i gang?
Toeggede.
Det har vært snakk om å sette i gang siden det er tvillinger. De sa to eller tre uker.
Sist fødte jeg på termin og var veldig fornøyd med det.
Er bare litt over 16 uker nå og sliter allerede med bekkenløsning og symfyseløsning såpass at jeg har gabgproblemer. Har også skoliose og en skeiv nakkevirvel samt sterk grad av fibromyalgi.
Jeg ønsker på ingen måte å få dem ut tidligst mulig, alt må være forsvarlig og i samarbeid med leger.
Men vil gjerne høre deres fordeler og ulemper med å føde dem 3-4 uker for tidlig og sammenligne med dem som kom nærmere termin?
JM sa til meg at de satte eneggede i gang 4 uker før og at de ikke regner noe særlige komplikasjoner med det. Men jeg er jo litt hønemor da. Og tenker det er tidlig.
Samtidig er jeg såpass egoistisk at jeg tenker det hadde vært fint å komme meg og være der for dem også, er redd for at jo tyngre de blir jo vanskeligere blir det å komme til hektene...

Noen innspill? Takk❣ :Heartred
Nå er mine førstefødte tvillinger så vet ikke hvordan det er å gå til termin eller hvordan det er sammenlignet med å bare bære 1 f.eks.

Men de igangsetter jo før tiden pga påkjenning på kroppen og faren for komplikasjoner. Jeg har eneggede så blir jo ikke helt det samme, er mer komplikasjoner med mine enn det er for toeggede mener jeg. Med tvillinger er det uansett en sjangse for at en føder før tiden.

Nå har ikke jeg noensinne tenkt at 4-3 uker før termin var tidlig. Jeg har bare tenkt at de gjør jo det av en grunn. De var jo helt fine når de kom ut, ingen komplikasjoner, de hadde hver sin runde med gulsot men det er vanlig. Og det kommer sikker til å være tungt mot slutten, jeg hadde ikke klart lengre enn uke 36 så jeg var gla for å få de ut da. Men du får sikkert mye hjelp på sykehuset etterpå, vet ikke om du er alene eller om det er en partner i bilde, kan være greit å ha hjelp av noen når du er hjemme hvertfall.

Uansett så ville jeg ikke ha stressa med det at de blir født før termin, med toeggede er det jo vanlig med fødsel uke 38 el 39, du kan jo også stille spørsmål om det når det nærmer seg om du kan utsette det eller sånn(hvis det er det du vil)

Back
Topp