Tvillinger av pergotime?

evyogtuva

Andre møte med forumet
Skal straks igang med min andre pergokur og denne gangen er det dobbel dose! :) Ferdig med provera idag og venter bare spent på TR slik at eg kan få starte på pergoen :) Har hatt en del bivirkninger av proveraen som mykje luft i magen, knip i livmoren, slags hetetokter/feberfølelse av og på heile tiden, og lurer på om nokon av dere har hatt dei samme bivirkningene?? :confused004 Skal starte på pergo på dag 5 til dag 9 i blødning, og ta blodprøver dag 3 og 20 :) Har hatt problemer med svært sjelden mens og fekk påvist PCOS for snart 1 år siden og beskjed om at dersom eg ventet for lenge med å prøve på barn nr to, så kunne det bli vanskeligare å bli gravid, så vi valgte derfor å prøve nå istadenfor å vente for lenge, noko eg er veldig glad for siden frøkna vår er 6 år gammel nå og er veeeldig klar for å bli storesøster. :p Men er det andre som har fått beskjed om at dersom man venter for lenge med prøvingen, at det da kan bli mykje vanskeligare å bli gravid?? :confused004 Fekk også beskjed om at det er stor sjangs for tvillinger når eg bruker pergo, og fekk beskjed om å tenke nøye gjennom om vi ville ta den sjangsen eller ikkje, noko vi bestemte oss for å ta da vi er veldig klar for fleire barn og ikkje har noko imot om det blir en eller to små :) Så lurer litt på om det er nokon her inne som har blitt gravid med tvillinger med bruk av pergotime? :) :) Takker for alle svar :p
 
Når det kommer til bivirkninger av provera, husker jeg ikke hvilke bivirkninger jeg hadde av den.

At det blir vanskeligere å bli gravid med årene, er jo sant, men noen sier at PCOS'ere blir mer fruktbare med årene, i motsetning til kvinner uten. Men om det stemmer eller ikke, vet jeg ikke. Jeg tar ikke sjansen på vente i allefall. Hehe.

Pergotime øker sjansen for flerlingsvangerskap med ca 10%, enten man er på enkel, dobbel eller trippel dose. Så sjansen er ikke så mye større.
 
Jeg ble satt på firedobbel pergo-dose denne gangen, men merkelig nok har jeg hittil hatt mindre bivirkninger enn da jeg prøvde dobbel :p jeg er på min 4 dag etter fullført kur så er såååå spent!! Hvor langt har du kommet i kuren? :)

Har du lest pakningsvedlegget til provera? Tenkte ang bivirkninger. :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Eg venter fortsatt på mensen,og gleder meg til å få satt igang med pergotime :) Sjekket bivirkningene for provera men det stemte ikkje heilt overens med det eg har opplevd, men pratet med legen og han sa at det var normalt :) Krysser fingrene for dere og håper på at en spire sitter hos oss begge to innen dei neste 4 ukene :)
 
Jepp, jeg ble tvillinggravid av enkel pergo-kur :)
 
Jeg har og pergotvillinger. Enkel kur :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp