Tvillinger & Arvelighet

Fugl

Andre møte med forumet
Pappa min har 2 tvillingsøstere, mannen min sin mor har to tvillingbrødre.

Kva er % sjansen for at me får tvillingar ?

Eg er 34. har det noko å seie.

Har ingne barn frå før, men har vore gravid ein gong før.

Takkar for svar.

vet ikke %, men det er jo større sjanse om du har i familien... Det vil si - DIN familie! Tvilling i arv går fra damen sin side... menn har egentlig ikke noe med tvillinger å gjøre!

Det er bare to egga tvillinger som er arvelig da! Fordi det er det med at flere egg løsner samtidig som er arvelig. Enegga er jo bare egentlig noe som skjer med det ENE befrukta egget....

Ok, men om det er på mi side, så er det jo far min som har tvilling søstre, og er det ikkje mor som må ha tvillingbrødre, ikkje far ?

Unskyld at eg spør, men eg veit ikkje.

ORIGINAL: PrincessHanne

vet ikke %, men det er jo større sjanse om du har i familien... Det vil si - DIN familie! Tvilling i arv går fra damen sin side... menn har egentlig ikke noe med tvillinger å gjøre!

Det er bare to egga tvillinger som er arvelig da! Fordi det er det med at flere egg løsner samtidig som er arvelig. Enegga er jo bare egentlig noe som skjer med det ENE befrukta egget....

Sign[;)] Jeg er selv toegget tvilling og venter tvillinger med termin 29.mai. Det er toeggede tvillinger på mors side som er arvelig[:D]

så lenge det er fra mor sin side så kjangsen for å få tvillinger større... alder har også litt å spille inn....  men eksakt alder det vet jeg ikke for det sies så mye forskjellig... jeg fikk vite at siden jeg ble gravid det året jeg var 29 var kjangsen stor for at det ble tvillinger, og det øker jo eldre du blir... men om dette stemmer det vet jeg jo ikke.....

stemte ikkje med alder for min del... hehe... bestemor hadde tvillinger... de er enegget..

Hvis søstrene til faren din er tvillinger, vil ikke dette gå arvelig ned til deg (etter det jeg vet iallfall).

Og ja, det øker jo med alderen...

Jeg er 24, så tror ikke alderen var noe del i min lykke ;-)

Men uansett, vi er alle heldige som får/har fått tvillinger! Uansett om vi har fått det tilfeldig eller arvelig :-)

Jeg har ingen tvillinger i min slekt, er 29 år - venter to eggatvillinger....

sies jo at det har med arvelighet å gjøre, men at det også hopper over et ledd....

Back
Topp