Tvilling skravletråd

En del «murring» - mest på kveldstid. Ellers oppblåst stort sett hele dagen :woot:
Det høres kjent ut! :p Jeg hadde bare «vanlige» murringer/luft i går/i natt når jeg ikke var på jobb. Så spørs om jeg må holde meg unna en liten stund
 
Fikk de ikke plass på samme bilde?
Mine var ganske nært hverandre, men hadde vær sin sekk som hun så.
Nei vi kunne ikke se de i samme bilde. Vi skal tilbake neste torsdag så vi kunne se/få litt mer informasjon før vi blir henvist til KK, da er vi 9+0.
Du var i uke 8 på ultralyden? Kanskje derfor man ser mer? Men jeg aner ikke! Kan jo ingenting om dette, og legen sa jo ingenting på det, så håper ikke det er et dårlig tegn på noe vis... ut ifra når delingen må ha skjedd fra det jeg har lest på nettet må de dele morkake.. men legen sa bare om det at vi kunne vite mer neste gang.
Utrolig fascinerende ultralydbilder du har. Så spennende å se!:love7
 
Nei vi kunne ikke se de i samme bilde. Vi skal tilbake neste torsdag så vi kunne se/få litt mer informasjon før vi blir henvist til KK, da er vi 9+0.
Du var i uke 8 på ultralyden? Kanskje derfor man ser mer? Men jeg aner ikke! Kan jo ingenting om dette, og legen sa jo ingenting på det, så håper ikke det er et dårlig tegn på noe vis... ut ifra når delingen må ha skjedd fra det jeg har lest på nettet må de dele morkake.. men legen sa bare om det at vi kunne vite mer neste gang.
Utrolig fascinerende ultralydbilder du har. Så spennende å se!:love7
Var vell 8+5 når jeg var på ul :) skal tilbake neste uke, da er jeg 10+5 :)
Vet heller ikke mer om dette, så håper på noe svar på neste ul :)
 
Når man får akutt søtsug, men vet at man må spise lunsj, da blir det Brødskive med nugatti :hilarious:
Ungene kommer til å bli sur når jeg spiser opp nugattien dems :hilarious:
 
Tusen takk for så godt og utfyllende svar. Har lest det mange ganger, også for min samboer.
Veldig lettet over å lese det med navlestrengen, men det jeg stusser over i hodet mitt er hvordan kan de dele den ytre fostersekken når de er helt forskjellige steder inni livmoren? Er ikke den fostersekken laget enda kanskje? Uff alle rare tanker som kommer opp. Lå dine også langt i fra hverandre på første ultralyden?
Veldig god forklaring, skjønte mer nå!:happy:

Utrolig skremmende tid for deg. Er så utrolig bra det endte bra! :smiley-angelic001:Heartred Alle kontrollene på KK er gratis sant? Kanskje dumt spørsmål :sorry:

Jeg skal nyte alt jeg klarer og kanskje jeg underveis må spørre deg om litt mer om jeg kan :oops::Heartpink
Nei si det.. Du får spørre om ved neste ultralyd :)
Mine lå veldig i fra hverandre ja. Her er de 7+4, bare 11 mm.

Mens her er de 15+6. Bilde av hodene dems :) fortsatt god avstand..


Og her prøvde jordmor å få de på samme bildet OUL uke 17+6.
Det jeg har markert er det vi ser av den tynne hinnen som skiller de, som gjør at de ikke vikler seg inn i hverandre. Som en tynn tråd som blafrer i fostervannet. (Vet at ene tvillingen ser litt spooky ut :hilarious:) I notatene mine er det på OUL de oppdaget vekstavviket.. 1 uke i forskjell.

Alle kontrollene på KK er gratis ja :) Om du skulle trenge hyppigere oppfølging enn hva som er standard for eneggede, så får du også de gratis :) Det er jo medisinske grunner for så tett oppfølging når man venter flerlinger.

Berre spør i vei, men husk at jeg snakker utifra min erfaring. Jeg har ikke fasiten :)

Edit : bilder fjernet.
 
Last edited:
Nei si det.. Du får spørre om ved neste ultralyd :)
Mine lå veldig i fra hverandre ja. Her er de 7+4, bare 11 mm. Vis vedlegget 328765
Mens her er de 15+6. Bilde av hodene dems :) fortsatt god avstand..

Vis vedlegget 328766
Og her prøvde jordmor å få de på samme bildet OUL uke 17+6.
Det jeg har markert er det vi ser av den tynne hinnen som skiller de, som gjør at de ikke vikler seg inn i hverandre. Som en tynn tråd som blafrer i fostervannet. (Vet at ene tvillingen ser litt spooky ut :hilarious:) I notatene mine er det på OUL de oppdaget vekstavviket.. 1 uke i forskjell. Vis vedlegget 328767
Alle kontrollene på KK er gratis ja :) Om du skulle trenge hyppigere oppfølging enn hva som er standard for eneggede, så får du også de gratis :) Det er jo medisinske grunner for så tett oppfølging når man venter flerlinger.

Berre spør i vei, men husk at jeg snakker utifra min erfaring. Jeg har ikke fasiten :)
Ååh nå ble jeg roligere av å se dine bilder!
Helt vanvittig fascinerende dette her!
Tusen takk for så mange fine gode svar. Du er gull verdt!:love7
 
Så bra med egen tvillingtråd:Heartpink gøy å se hvor mange det blir av oss her inne:hello2
Jeg var på tidlig ultralyd idag. Blødde masse igår, og det kom ut både fostersekk og plommesekk. Var helt sikker på at jeg hadde en SA. Bestilte en "hasteultralyd" privat fordi jeg hadde følelsen av at det var tvillinger fra start. Ville vite om det fremdeles var noe liv der, selvom jeg var ganske pessimistisk og lei meg! Når vi kom på ultralyden, begynte hun å telle, og kom til tre (!). Viste seg at jeg i utgangspunktet var gravid med trillinger, men at det fremdeles er to igjen ❤️ Helt utrolig!
Hvordan går det med dere to? :)
 
Foreløpig går det fint her ☺️ Skal på ny ultralyd om 1,5 uke, så det blir spennende ☺️ Med deg da? ☺️
Har ny ultralyd på onsdag her :happy:
Her går det alt i alt bra, magen stopper opp ganske ofte, å humøret svinger fortere enn en jojo :sorry::hilarious:  svigermor og svigersøster er fremdeles på besøk, så nå er jeg sliten. Heldigvis er det bare 3 dager igjen med skole før sommerferie på snuppa, og 5 dager i bhg for mellomste :) da skal vi rømme avgårde litt :)
 
Har ny ultralyd på onsdag her :happy:
Her går det alt i alt bra, magen stopper opp ganske ofte, å humøret svinger fortere enn en jojo :sorry::hilarious:  svigermor og svigersøster er fremdeles på besøk, så nå er jeg sliten. Heldigvis er det bare 3 dager igjen med skole før sommerferie på snuppa, og 5 dager i bhg for mellomste :) da skal vi rømme avgårde litt :)

Det skal ikke være enkelt nei, hehe. Skjønner at det er slitsomt med besøk! Jeg er generelt ganske kvalm og uggen, men begynner å bli litt vant med det
Masse lykke til på ultralyden ☺️ Blir nok godt med ferie ☺️
 
Når jeg var gravid med eldste, som er jente, så måtte jeg ha sjokolade, vær eneste dag. Med guttene var ikke søtsuget så stort.
Og denne gangen så er søt suget tilbake. Dro på butikken, kun for å kjøpe en troika...
Vekten bryr jeg meg ikke om, er på grensen til å være undervektig, så får spise så mye snop jeg vil av jordmor :happy:
 
Er bare her og sniker, da jeg har tvillinger på 16 mnd:)
Gratulerer til alle som venter 2! Det er helt fantastisk :D

Om noen har spørsmål, iom. at jeg vet hvordan både svangerskap, barsel og ettertid er - rop ut :)
 
Er bare her og sniker, da jeg har tvillinger på 16 mnd:)
Gratulerer til alle som venter 2! Det er helt fantastisk :D

Om noen har spørsmål, iom. at jeg vet hvordan både svangerskap, barsel og ettertid er - rop ut :)
Jeg lurer på hvordan du opplevde svangerskapet? Hvordan var formen? Og klarte du å ikke bekymre deg? Kjenner jeg er mye bekymra, både fordi det er en større risiko med to stk, men også fordi det har gårt galt flere gangen før.. :nailbiting:
 
Jeg lurer på hvordan du opplevde svangerskapet? Hvordan var formen? Og klarte du å ikke bekymre deg? Kjenner jeg er mye bekymra, både fordi det er en større risiko med to stk, men også fordi det har gårt galt flere gangen før.. :nailbiting:
Jeg hadde mistet 3 ganger før tvillingene, så jeg var hysterisk bekymret! Men ultralyd annenhver uke hjalp på ;)
Mine er eneggete, de delte morkake :) så derav tett oppfølgning:) oppfølgningen varierer om en venter eneggede eller toeggede:)
Jeg var i elendig form i svangerskapet, jobbet hele 9 dager fra jeg fant ut at jeg var gravid til jeg fikk svangerskapspenger.. Veldig greit ordning, jormor søkte for meg, var ingen problemer. Greit å slippe å bruke sykepenger også:)
Mine 2 ble født i uke 33 (keisersnitt) da de hadde utviklet TAPS / TTTS. De var ikke spesielt friske noen av de, lå 2 mnd. på sykehus - men de er i dag 2 meget friske og flotte gutter! :D
 
Jeg lurer på hvordan du opplevde svangerskapet? Hvordan var formen? Og klarte du å ikke bekymre deg? Kjenner jeg er mye bekymra, både fordi det er en større risiko med to stk, men også fordi det har gårt galt flere gangen før.. :nailbiting:
Jeg hadde mistet 3 ganger før tvillingene, så jeg var hysterisk bekymret! Men ultralyd annenhver uke hjalp på ;)
Mine er eneggete, de delte morkake :) så derav tett oppfølgning:) oppfølgningen varierer om en venter eneggede eller toeggede:)
Jeg var i elendig form i svangerskapet, jobbet hele 9 dager fra jeg fant ut at jeg var gravid til jeg fikk svangerskapspenger.. Veldig greit ordning, jormor søkte for meg, var ingen problemer. Greit å slippe å bruke sykepenger også:)
Mine 2 ble født i uke 33 (keisersnitt) da de hadde utviklet TAPS / TTTS. De var ikke spesielt friske noen av de, lå 2 mnd. på sykehus - men de er i dag 2 meget friske og flotte gutter! :D
Godt å høre at det ikke bare er jeg som bekymrer meg! Jeg har toeggede, så jeg tror det ble sagt at jeg får ul én gang i mnd, og det er veldig betryggende. Selvom det er i denne tiden før 12 uker jeg er mest stressa for! Har fått innkalling på sykehuset om 1 mnd, men vet ikke om jeg greier å vente så lenge..
Jeg ble sykmeldt på fredagen, og tror jeg kommer til å være det frem til ferien i hvertfall. Tror ikke jeg har rett på svangerskapspenger:(
Godt at det gikk så fint med dem etterhvert!:D Det hørtes ut som en tøff start på livet. Det er ikke bare bare å skulle produsere dobbelt!
 
Er bare her og sniker, da jeg har tvillinger på 16 mnd:)
Gratulerer til alle som venter 2! Det er helt fantastisk :D

Om noen har spørsmål, iom. at jeg vet hvordan både svangerskap, barsel og ettertid er - rop ut :)
Så fint å kunne lese dine erfaringer og at du nå har 2 friske flotte gutter! Det er beroligende! Mine er også eneggede :love7
 
Er bare her og sniker, da jeg har tvillinger på 16 mnd:)
Gratulerer til alle som venter 2! Det er helt fantastisk :D

Om noen har spørsmål, iom. at jeg vet hvordan både svangerskap, barsel og ettertid er - rop ut :)

så hyggelig, fint at du deler og at det gikk bra med dine små! Dukker nok opp mange spørsmål etterhvert. :)
 
Godt å høre at det ikke bare er jeg som bekymrer meg! Jeg har toeggede, så jeg tror det ble sagt at jeg får ul én gang i mnd, og det er veldig betryggende. Selvom det er i denne tiden før 12 uker jeg er mest stressa for! Har fått innkalling på sykehuset om 1 mnd, men vet ikke om jeg greier å vente så lenge..
Jeg ble sykmeldt på fredagen, og tror jeg kommer til å være det frem til ferien i hvertfall. Tror ikke jeg har rett på svangerskapspenger:(
Godt at det gikk så fint med dem etterhvert!:D Det hørtes ut som en tøff start på livet. Det er ikke bare bare å skulle produsere dobbelt!
Svangerskapspenger har du rett på om arbeidet er en risiko for fostre e, og arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge for deg :) tror det var noe i den dur :)
 
Back
Topp