Tvilling skravletråd

Jeg kjenner litt forskjell. Når noen bruker blære som trampoline er det TV 2, når noen ligger på hofta på høyre siden, er det TV 1. Men de gangene jeg kjenner noe mer i midten, er jeg ikke sikker hvem av de det er. Men hører på hjertene med doppler hver dag, så vet noenlunde hvor de ligger og hvem som har snudd seg.
 
Klarer dere å skille på bevegelsene fra tvillingene? Altså, vet dere om det er tv1 eller tv2 som beveger seg?
Syns det er litt vanskelig å vite forskjell, men vet at ene ligger i tverrleie og en med hode ned, så klarer så delvis å kjenne forskjell på de.

Den ene ligger langt nede til venstre hos meg og den andre til høyre, så kjenner stort sett forskjell med mindre det er spark på midten, da blir jeg usikker. Men de har litt forskjellig rytme og den ene har mer kraft i sparkene enn den andre, så vet stort sett hvem som er hvem tror jeg :)
 
Hjelp, nå er det sureoppstøt for alle penga her:yuck: husker jeg var plaget med det sist svangerskap, men da var det snakk om kanskje de siste 4 ukene. Det er vel bare å belage seg på at det blir «de siste» 12 ukene denne gangen:hilarious:
 
Hjelp, nå er det sureoppstøt for alle penga her:yuck: husker jeg var plaget med det sist svangerskap, men da var det snakk om kanskje de siste 4 ukene. Det er vel bare å belage seg på at det blir «de siste» 12 ukene denne gangen:hilarious:
Har hatt det lenge allerede, har funnet ut at siden jeg ikke hadde plager sist graviditet, så kommer det mye mer denne gang. :grumpy:
Tygger galieve tyggetabletter, og passer på å ikke spise alt for mye middag, da blir halsbrannen ille!
 
Har hatt det lenge allerede, har funnet ut at siden jeg ikke hadde plager sist graviditet, så kommer det mye mer denne gang. :grumpy:
Tygger galieve tyggetabletter, og passer på å ikke spise alt for mye middag, da blir halsbrannen ille!
Merker at mengde mat har en del å si ja.. men jeg vil jo så gjerne spise meg mett:p jeg demper det med melk, og synes det funker greit enn så lenge, men om det blir værre blir det nok noen tyggetabletter på meg også!
 
På en måte stikkende smerter i nedre del av magen, starter ved hoftebeinet og går ut til ca midt på magen, hva kan det være? Er der konstant idag, litt mindre når jeg ligger.
 
Høres ut som ligament smerter?
Aner ikke, kunne kjennes ut som en av de har snudd seg en annen vei, for alt har vært tungt idag. Men fikk time hos lege til kontroll i morgen, så får ta det opp der :happy:
 
Aner ikke, kunne kjennes ut som en av de har snudd seg en annen vei, for alt har vært tungt idag. Men fikk time hos lege til kontroll i morgen, så får ta det opp der :happy:
Godt du blir passet på:happy: oppdater gjerne hvordan det går :joyful:
 
Mye sure oppstøt her og. Spiser også tyggetabletter. Av og til holde det når jeg spiser en skive at det bare komme. Men, men.
Jeg fikk mye vondt på hofta her om dagen, men det var fordi gutten hadde lyst å prøve høyre siden, han også, så jenta ble presset lenger tilbake på høyre siden og lå på hofta mi. Heldigvis har de flyttet på seg igjen. :smiley-angry026:smiley-bounce022
 
Jeg er 15+5 og kjenner ikke noe enda. Har morkaken foran, så forberedt på at det kan ta litt tid. Er såååå spent!:woot:
Sniker fra oktober i fjor, sitter her med eneggede jenter på 1 år og en uke, hadde morkaken foran og kjente igrunn ikke noe ordentlig spark/bevegelser før uke 22:) men jeg tror ikke jeg var så følsom:) men til slle bare og spørre her og om dere lurer pp noe:) hadde ingen plager i det hele tatt før på slutten hvor keg var tung og svær
Og gikk opp 30kg :p haha
 
Glemte av å spørre legen hva disse rare smertene i magen var, men nå er de over. Hele legetimen var bare stress egentlig. Kom inn 25 minutt for sent, og legen stresset. Men han rakk å si at det ikke er mer jordmor tilbud i kommunen, så da må jeg bare ta til takke med legen på kontrollene.
Ellers var alt helt fint, selv om han ikke tok verken urinprøve eller slik stikk i fingeren.
Hadde gått opp 10 kg til nå, og magemålet hadde ikke vokst etter kurven siden forje måling.
 
Og jeg er i så dårlig form! Så utrolig sliten hele tiden. I går sov jeg over 1 time på formiddagen, og sovnet av på sofaen kl 21, og gikk bare i senga å sove videre når jeg våknet. Sto opp med mini kl 6, og er fremdeles helt kake, har så lyst å sove!
Har eneste klart å plukke opp noe klær å rusk fra gulvet idag så jeg kunne starte robotstøvsugeren.
 
Og jeg er i så dårlig form! Så utrolig sliten hele tiden. I går sov jeg over 1 time på formiddagen, og sovnet av på sofaen kl 21, og gikk bare i senga å sove videre når jeg våknet. Sto opp med mini kl 6, og er fremdeles helt kake, har så lyst å sove!
Har eneste klart å plukke opp noe klær å rusk fra gulvet idag så jeg kunne starte robotstøvsugeren.
Ville kanskje bare ringt og hørt om du kan få levere en urinprøve. Det er jo "standard prosedyre" på svangerskapskontroller. Er jo en enkel sak for å utelukke eventuelt unormale funn.
Ellers er jeg selv ufattelig trøtt og sliten for tiden..har tre andre barn som krever sitt, men er jo "bare" hjemme ellers da jeg går på svangerskapspenger ut svangerskapet.. :)
 
Ville kanskje bare ringt og hørt om du kan få levere en urinprøve. Det er jo "standard prosedyre" på svangerskapskontroller. Er jo en enkel sak for å utelukke eventuelt unormale funn.
Ellers er jeg selv ufattelig trøtt og sliten for tiden..har tre andre barn som krever sitt, men er jo "bare" hjemme ellers da jeg går på svangerskapspenger ut svangerskapet.. :)
Får nok levert og sjekket på laboratoriet :happy:
Har også 3 andre, men min minste går ikke i bhg, og nå er det høstferie på de 2 andre..
 
Sniker fra oktober i fjor, sitter her med eneggede jenter på 1 år og en uke, hadde morkaken foran og kjente igrunn ikke noe ordentlig spark/bevegelser før uke 22:) men jeg tror ikke jeg var så følsom:) men til slle bare og spørre her og om dere lurer pp noe:) hadde ingen plager i det hele tatt før på slutten hvor keg var tung og svær
Og gikk opp 30kg :p haha
Gratulerer så mye med mirakel jentene dine :love017:love017
Rett etter jeg har skrevet det har jeg begynt å kjenne bevegelse og fra uke 17 ble det helt tydelig og hver dag:joyful:

Fantastisk å høre du ikke hadde noe plager før slutten! Håper jeg forsetter og være like heldig, ikke mye plager her heller :joyful:

Vil gjerne spørre hvilken uke jentene dine kom i? Og hvordan fødselen var om du vil dele litt?:love017
 
Gratulerer så mye med mirakel jentene dine :love017:love017
Rett etter jeg har skrevet det har jeg begynt å kjenne bevegelse og fra uke 17 ble det helt tydelig og hver dag:joyful:

Fantastisk å høre du ikke hadde noe plager før slutten! Håper jeg forsetter og være like heldig, ikke mye plager her heller :joyful:

Vil gjerne spørre hvilken uke jentene dine kom i? Og hvordan fødselen var om du vil dele litt?:love017
Så bra plagene fremdeles ikke er fremtredende:) hadde endel små kynnere gjennom hele sv.skapet:) men var omtrent det:) så heldig som merket endel bevegelse så tidlig:) her vsr de så rolige gjennom hele svanger skapet føltes det som så vsr inne på lite liv sjekk hvertfall 3 ganger :p de kom akkurat pp dagen uke 38, jeg ble satt igang, uke 37+3, meeen sliten tv1 lå i sete, fra uke 31...:p lå med hodet ned før og tv2 i tverrleie. Så etter 5 dager med induksjon og ikke noe skjedde, ble det bestemt ks. Samme dag 2timer etter:) så et kontrollert hastesnitt:) men det fikk veldig bra:) kroppen min kom seg fort:) men vi vsr på nfi 1 uke før vi kom hjem pga litt pusteproblemer :) vann i lunger pga ks, og pulsfall:) fikk aldri til amming da desverre:/ men fødsel og alt gikk bra:) og de holdt seg inne lenge:)
 
Så bra plagene fremdeles ikke er fremtredende:) hadde endel små kynnere gjennom hele sv.skapet:) men var omtrent det:) så heldig som merket endel bevegelse så tidlig:) her vsr de så rolige gjennom hele svanger skapet føltes det som så vsr inne på lite liv sjekk hvertfall 3 ganger :p de kom akkurat pp dagen uke 38, jeg ble satt igang, uke 37+3, meeen sliten tv1 lå i sete, fra uke 31...:p lå med hodet ned før og tv2 i tverrleie. Så etter 5 dager med induksjon og ikke noe skjedde, ble det bestemt ks. Samme dag 2timer etter:) så et kontrollert hastesnitt:) men det fikk veldig bra:) kroppen min kom seg fort:) men vi vsr på nfi 1 uke før vi kom hjem pga litt pusteproblemer :) vann i lunger pga ks, og pulsfall:) fikk aldri til amming da desverre:/ men fødsel og alt gikk bra:) og de holdt seg inne lenge:)
Så du skulle egentlig føde vaginalt selv med en i tverrleie? Har tv1 hodeleie og tv2 i tverrleie, virker ikke som hun har tenkt å snu seg noen vei.
 
Så bra plagene fremdeles ikke er fremtredende:) hadde endel små kynnere gjennom hele sv.skapet:) men var omtrent det:) så heldig som merket endel bevegelse så tidlig:) her vsr de så rolige gjennom hele svanger skapet føltes det som så vsr inne på lite liv sjekk hvertfall 3 ganger :p de kom akkurat pp dagen uke 38, jeg ble satt igang, uke 37+3, meeen sliten tv1 lå i sete, fra uke 31...:p lå med hodet ned før og tv2 i tverrleie. Så etter 5 dager med induksjon og ikke noe skjedde, ble det bestemt ks. Samme dag 2timer etter:) så et kontrollert hastesnitt:) men det fikk veldig bra:) kroppen min kom seg fort:) men vi vsr på nfi 1 uke før vi kom hjem pga litt pusteproblemer :) vann i lunger pga ks, og pulsfall:) fikk aldri til amming da desverre:/ men fødsel og alt gikk bra:) og de holdt seg inne lenge:)
Det er jo helt fantastisk du hadde de inni så lenge! Det gir meg masse håp! :love7 Utrolig spennende å lese dine erfaringer! Har du dagbok her inne? Hadde elsket å lese mer:love7
 
Det er jo helt fantastisk du hadde de inni så lenge! Det gir meg masse håp! :love7 Utrolig spennende å lese dine erfaringer! Har du dagbok her inne? Hadde elsket å lese mer:love7
Nei desverre ingen dagbok:) men du kan sende meg privat melding om det er noe annet du lurer på:) vsr igjennom over 30 ultralyder siden de mistenkte ttts/taps pga fostervannsfoeskjeller som dukket opp unike 24:) men det ordnet seg og utlignet seg:) og jentene var 2630 og 2720 når de ble født:) nå er minste størst :p
 
Back
Topp