Tvilling skravletråd

Heldigvis ikke alle det gjelder! Men er bra at det klaffet for dere nå. Hadde dere mange forsøk?
Heldigvis fikk vi dobbelt opp på første forsøk! Virkelig et mirakel med tanke på både at det gikk på første og at vi bare satte inn et egg. Føler meg virkelig heldig :love7 for noen gaver vi har fått:Heartbigred
 
Heldigvis fikk vi dobbelt opp på første forsøk! Virkelig et mirakel med tanke på både at det gikk på første og at vi bare satte inn et egg. Føler meg virkelig heldig :love7 for noen gaver vi har fått:Heartbigred
Ja, det må jeg si! Er ikke så ofte jeg har hørt om at noen har fått på første forsøket sitt, og eneggede tvillinger :Heartbigred
 
Er sååå trøtt på kvelden! Er jo på kvelden jeg har tid til å gjøre ting, som å rydde, brette klær osv osv.. Nå sitter jeg å har skikkelig vansker med å holde øynene åpen..
 
Legen på Hausken mente vi kunne regne med 2020 tvillinger vi og, men skal prøve å knipe igjen til rett over nyttår :laughing002
Sniker.
Siden dine er enegget får du ikke gå lenger enn uke 36/37 Da blir du igangsatt om de ikke har komt av seg selv innen den tid.
Kanskje de lar deg gå rett over nyttår dersom alt er fint med dere alle :)
Legene på KK er flinke, de passer godt på dere :)
 
Sniker.
Siden dine er enegget får du ikke gå lenger enn uke 36/37 Da blir du igangsatt om de ikke har komt av seg selv innen den tid.
Kanskje de lar deg gå rett over nyttår dersom alt er fint med dere alle :)
Legene på KK er flinke, de passer godt på dere :)
Ååh tusen takk for du deler! Ble så utrolig glad for det du skrev i dagboken og måtte lese det for min samboer og har tenkt så mye på det!:Heartred jeg har egentlig masse spørsmål til deg, men har ikke begynt på svare runden i dagboken. Er så spesielt å møte en det samme skjedde med! Var det altså på KK du også var? Det er så betryggende å høre! Vet dere noe om når delingen skjedde hos dere? Delte de morkake, var det blastocyst når du satte inn og når kom dine til verden i forhold til termin?:Heartred:Heartred
Du trenger ikke svare på noe selvsagt! Men ja er veldig betryggende at du har vært igjennom dette mirakelet også :love7
 
Ååh tusen takk for du deler! Ble så utrolig glad for det du skrev i dagboken og måtte lese det for min samboer og har tenkt så mye på det!:Heartred jeg har egentlig masse spørsmål til deg, men har ikke begynt på svare runden i dagboken. Er så spesielt å møte en det samme skjedde med! Var det altså på KK du også var? Det er så betryggende å høre! Vet dere noe om når delingen skjedde hos dere? Delte de morkake, var det blastocyst når du satte inn og når kom dine til verden i forhold til termin?:Heartred:Heartred
Du trenger ikke svare på noe selvsagt! Men ja er veldig betryggende at du har vært igjennom dette mirakelet også :love7
Jeg synes bare det er gøy :D Mine ble til på KK også :p
Vi fikk satt inn et seksdagers blasto, så delingen skjedde på dag 6-8. Veldig spesielt at det skjedde de dagene jeg gikk å ba om at embryoet måtte feste seg :joyful:
Mine delte morkake, hadde en ytre og to indre fostersekker.
Ble satt igang 36+4, født over midnatt dagen etterpå. Skulle egentlig settes igang 36+3 men de hadde en annen spontan tvillingfødsel så de ønsket å unngå to samtidig når de kunne det.
Dato for igangsetting får du va 2 uker før.
Fikk forespeilet fødsel fra uke 26 pga store vekstavvik hos den ene, meen fikk altså til maxtid likevel :happy:

Ble også gravid med eneggede tvillinger etter innsett av 3 dagers, men mistet ene i uke 6. Så føes ekstra spesielt at det skjedde to ganger! Meant to be liksom :joyful: Spurte spesifikk om tvillinger etter å ha fått svar på hcg prøven man tar 14 dager etter innsett, den var så høy, nesten dobbelt så høy dom da jeg var gravid med 3 dagers embryoet (de som også var tvillinger) men neida, de mistenkte ikke tvillinger. Men joda.. Det var det :hilarious::love7
Så sjokket var ikke sååå enormt da det dukket opp to stk på ultralyden, større sjokk at vi skulle ha 4 barn, vi som bare kunne gå 1 på egenhånd :hilarious::joyful:

Mine er MCDA. Screenshot_20200609_083109.jpg Screenshot_20200609_083057.jpg Screenshot_20200609_082954.jpg
 
Så spennende med ny ultralyd! Hvilken dag blir det lg hvor langt er du på vei da?:love7
Kjenner også jeg er veldig redd noe skal gå/være gale med noen av miraklene :Heartred:Heartred
Var i går (10+6), og begge hadde det heldigvis fint :dummy::dummy: så glad og lettet! Alt tyder på at de vokser og trives i magen.

Magen min har forresten blitt vesentlig større den siste halvannen uken! Dette til tross for vektnedgang (kvalme). Har også en merkelig øm/kilende følelse når jeg trykker på nedre del av magen. Akkurat som om jeg blir tissetrengt uten å måtte tisse, hvis det gir mening:wacky: I tillegg har jeg hatt en del voksesmerter i livmoren den siste uken, det har gått fra det som i starten føltes som små stikkinger og strekkinger til en mer murrende menssmertelignende følelse i magen. Sikkert fordi de vokser så mye nå.

Noen andre som har begynt å føle eller se endringer på magen?
 
Var i går (10+6), og begge hadde det heldigvis fint :dummy::dummy: så glad og lettet! Alt tyder på at de vokser og trives i magen.

Magen min har forresten blitt vesentlig større den siste halvannen uken! Dette til tross for vektnedgang (kvalme). Har også en merkelig øm/kilende følelse når jeg trykker på nedre del av magen. Akkurat som om jeg blir tissetrengt uten å måtte tisse, hvis det gir mening:wacky: I tillegg har jeg hatt en del voksesmerter i livmoren den siste uken, det har gått fra det som i starten føltes som små stikkinger og strekkinger til en mer murrende menssmertelignende følelse i magen. Sikkert fordi de vokser så mye nå.

Noen andre som har begynt å føle eller se endringer på magen?
Ja, magen har begynt å stå mer ut her, klarer ikke å holde den inne så den blir flat engang :happy:
Tror jeg kommer til å bli stor denne gang!
 
Var i går (10+6), og begge hadde det heldigvis fint :dummy::dummy: så glad og lettet! Alt tyder på at de vokser og trives i magen.

Magen min har forresten blitt vesentlig større den siste halvannen uken! Dette til tross for vektnedgang (kvalme). Har også en merkelig øm/kilende følelse når jeg trykker på nedre del av magen. Akkurat som om jeg blir tissetrengt uten å måtte tisse, hvis det gir mening:wacky: I tillegg har jeg hatt en del voksesmerter i livmoren den siste uken, det har gått fra det som i starten føltes som små stikkinger og strekkinger til en mer murrende menssmertelignende følelse i magen. Sikkert fordi de vokser så mye nå.

Noen andre som har begynt å føle eller se endringer på magen?
Jeg har fått like stor mage nå 2 mnd på vei, som jeg hadde da jeg var 4-5 mnd sist:hilarious: blir vanskelig å skjule det snart!
 
Når har dere tenkt til å dele det med verden? Noen som har gjort det allerede?:D Jeg synes det har blitt vanskelig å skjule allerede
 
Når har dere tenkt til å dele det med verden? Noen som har gjort det allerede?:D Jeg synes det har blitt vanskelig å skjule allerede

vi skal vente til uke 12 ish, først til ny UL på sykehuset. Gleder meg til å se reaksjonen når vi røper at det er TO! :woot: Hvor langt er du på vei?
 
Når har dere tenkt til å dele det med verden? Noen som har gjort det allerede?:D Jeg synes det har blitt vanskelig å skjule allerede
Har sakt det til svigermor, mamma og søsken. Men resten av verden trenger ikke å vite før de evnt blir født :happy:
 
Når har dere tenkt til å dele det med verden? Noen som har gjort det allerede?:D Jeg synes det har blitt vanskelig å skjule allerede
Også skal vi si det til barna i neste uke etter ny ul :)
 
vi skal vente til uke 12 ish, først til ny UL på sykehuset. Gleder meg til å se reaksjonen når vi røper at det er TO! :woot: Hvor langt er du på vei?
Jeg tenker det samme! Fint å få sjekka at alt er som det skal, før vi sier det videre:D det er noen få som vet det allerede, som feks sjefen, men det måtte til:) jeg er 8+3, enn du?
 
Har sakt det til svigermor, mamma og søsken. Men resten av verden trenger ikke å vite før de evnt blir født :happy:
Så gøy! Hvordan reagerte de?
Jeg er litt på tanken selv om å ikke dele det med alt og alle, men bare med de nærmeste og evt de som måtte seg meg vuggende nedover gata:hilarious:
 
Jeg tenker det samme! Fint å få sjekka at alt er som det skal, før vi sier det videre:D det er noen få som vet det allerede, som feks sjefen, men det måtte til:) jeg er 8+3, enn du?

:) 7+3 her. Blir nok å vente med å si det til sjefen til etter ferien. Foreløpig delvis hjemmekontor fortsatt så d har gått greit med trøtthet og kvalme så lenge jeg har vært hjemme.
 
Last edited:
Så gøy! Hvordan reagerte de?
Jeg er litt på tanken selv om å ikke dele det med alt og alle, men bare med de nærmeste og evt de som måtte seg meg vuggende nedover gata:hilarious:
Sjokk :hilarious: skulle jo ikke ha flere barn, var jo fornøyd med de 3 vi hadde, så at jeg var gravid igjen var jo stort, og det at det var tvillinger var enda større :hilarious:

Mamma sa, herregud, dere er gal. :hilarious:
 
:) 7+3 her. Blir nok å vente med å si det til sjefen til etter ferien. Foreløpig delvis hjemmekontor fortsatt så d har godt greit med trøtthet og kvalme så lenge jeg har vært hjemme.
Du er heldig som har hjemmekontor, skulle gjerne hatt det selv akkurat i denne perioden! Jeg jobber som frisør, og merker allerede at jeg trenger litt tilrettelegging. Hadde det ikke vært for det så skulle jeg venta lenger jeg også:)
 
Sjokk :hilarious: skulle jo ikke ha flere barn, var jo fornøyd med de 3 vi hadde, så at jeg var gravid igjen var jo stort, og det at det var tvillinger var enda større :hilarious:

Mamma sa, herregud, dere er gal. :hilarious:
Haha jeg kan se for meg reaksjonen da ja, men veldig koselig da! Dere blir jo en skikkelig storfamilie:D
 
Back
Topp