Tvilling/søsken-vogn?

Plutseliten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Februarlykke 2022❄️
Det er kanskje litt tidlig å tenke på dette allerede men det ble tatt opp hjemme så da hører jeg her;

Dere med tette barn, bruker dere søskenvogn?

Jeg har en på 2 år som har vært litt sent ut motorisk, han begynte ikke å gå før han var 18/19 mnd så han er fortsatt littegrann ustø, men det kommer seg for hver dag som går! Nå løper han nesten. Men han blir jo fort sliten og på lengre turer så må vi ha vogn, bruker også vognen når vi går til og fra barnehagen. Ser for meg at vi kommer til å bruke vognen lenge, vi har to hunder og går ofte lange turer der det er behov for vogn.

Alternativet blir å ha to vogner, en til hver. Men det som ble luftet hjemme var å ha en tvillingvogn vi kan bruke når vi skal gå lengre turer, evt når familie skal passe, også har gutten vår vognen sin stående som sovevogn i bhg, også blir det en liten vogn som feks babyzen yoyo eller lignende som kan ligge i bilen klart til bruk når gutten vår er i barnehagen og mor feks skal på kjøpesenter eller kafé i permisjonstiden.

Det er det vi tenker, men for dere med tette eller lignende behov - hvordan har dere løst det? Eventuelt dere som får tette, har dere tenkt på det enda?

Til våre to tette hadde vi først Bugaboo Donkey, men vi byttet den ut med Babyjogger City Select lux. Veldig fornøyd med den vogna i kombinasjon med «jump seat», eneste minus er at den er litt stivere enn Donkeyen å kjøre :)

Jeg har 15 mnd mellom mine to. Aldri brukt søskenvogn. Den eldste går, evt bruker meis om man skal på lang søndagstur.
Kommer ikke til å ha søskenvogn nå heller. Blir 20 mnd mellom de. Får bruke samme vognen som mini nå bruker :happy:

Jeg har tenkt å kjøpe tvillingvogn :) Ei jeg kjenner har en som er veldig fin og god. Vi har gått masse turer sammen, så jeg vet at den er veldig bra.. Men, spør jeg henne om hva den heter nå, så skjønner hun at jeg er gravid :joyful: Og det er litt tidlig... Men vet hun kunne klikke på bag på den ene siden, og sittedel på den andre..

Jeg har tenkt å kjøpe tvillingvogn :) Ei jeg kjenner har en som er veldig fin og god. Vi har gått masse turer sammen, så jeg vet at den er veldig bra.. Men, spør jeg henne om hva den heter nå, så skjønner hun at jeg er gravid :joyful: Og det er litt tidlig... Men vet hun kunne klikke på bag på den ene siden, og sittedel på den andre..

Kanskje det er bugaboo donkey? Det er hvertfall den vi har tenkt på hvis vi bestemmer oss for søskenvogn

Til våre to tette hadde vi først Bugaboo Donkey, men vi byttet den ut med Babyjogger City Select lux. Veldig fornøyd med den vogna i kombinasjon med «jump seat», eneste minus er at den er litt stivere enn Donkeyen å kjøre :)

men har babyjoggeren bagdel som kan klipses på? Eller er det den som bare «legges» oppi sportsdelen?

men har babyjoggeren bagdel som kan klipses på? Eller er det den som bare «legges» oppi sportsdelen?
Den kan klikkes på, og vinkles, altså at den tippes, og så kommer det frem et «sete» inni bagen liksom.. Om du skjønner, hehe..

Den kan klikkes på, og vinkles, altså at den tippes, og så kommer det frem et «sete» inni bagen liksom.. Om du skjønner, hehe..

Da må det være en annen babyjogger enn den jeg snakker om (babyjogger city select lux) :)

Her har vi bare en thule dobbel sykkelvogn i tillegg til hovedvogna. 2,5 år mellom mine forrige. Brukte thulevogna med trillehjul fra baby var nyfødt på tur med begge og for å levere eldste i bhg (akkurat litt langt å gå for en to-åring). Den kan jo når baby er større også brukes til sykling og ski som vi og har gjort mye :)

skulle jeg hatt en ren søsken/tvilling ville jeg gått for donkey :)

Her har vi bare en thule dobbel sykkelvogn i tillegg til hovedvogna. 2,5 år mellom mine forrige. Brukte thulevogna med trillehjul fra baby var nyfødt på tur med begge og for å levere eldste i bhg (akkurat litt langt å gå for en to-åring). Den kan jo når baby er større også brukes til sykling og ski som vi og har gjort mye :)

skulle jeg hatt en ren søsken/tvilling ville jeg gått for donkey :)

Støtter veldig denne med dobbel sykkelvogn. Vi har også hatt en Thule og brukt denne mye til feks barnehagen (riktignok nå som begge ungene er litt eldre). Vi har hatt en Thule coaster, men vurderer denne gangen å oppgradere til Hamax Outback, for der kan man regulere setene nedover hvis barnet sovner. Usikker på om det er verdt prisen da..

Støtter veldig denne med dobbel sykkelvogn. Vi har også hatt en Thule og brukt denne mye til feks barnehagen (riktignok nå som begge ungene er litt eldre). Vi har hatt en Thule coaster, men vurderer denne gangen å oppgradere til Hamax Outback, for der kan man regulere setene nedover hvis barnet sovner. Usikker på om det er verdt prisen da..
Ja det er sikkert ikke dumt med regulerbart sete. Vi brukte infant sling til minstemann som da gjerne sov i den :) eldste var ferdig med dagsoving på den tida. Skal sies at begge lett sovner oppreist i den også :hilarious:

Jeg har tatt vare på bumbleride tvillingvognen jeg kjøpte da jeg ventet Desemberbabyen. Den var helt super, lett og god å kjøre.
Den ble brukt til ungene var 3 og 5. Ja uvanlig lenge, men den var flott å ha med seg når vi var ute på tur og noen ble trøtte i beina.

Back
Topp