eg opererte for 5år siden. selve inngrepet var enkelt og tok bare halv time, ca. låg til neste dag på sykehuset. slik som eg fikk det forklart, så kan dei ikkje lukke såret, fordi da vil samme problemet dukke opp med det samme. så eg hadde ett hull på 1,5-2cm i diameter og 1-2cm dypt, i halebeinsområde.
måtte skylle såret med flere liter varmt vann (som måtte vere kokt) med medisinsk grønnsåpe+ skylling med varmt vann etterpå 2 ganger for dagen. det gjorde ikkje vondt,bare var rart på ukjente måter[8D] ett alternativ var å sitte i grønnsåpebad i en halv time x2, men dei anbefalte skyllingen.
det var dei første dagene som var ekklest, da eg kunne blø litt fordi bandasjen kunne sitte litt fast i kanten på såret. fant raskt ut at viss eg satt i dusjen på en krakk så blei det ikkje verken blodsøl eller vannsøl[;)] budde forresten heime hos mamma den første uka og så overtok eg "jobben" aleine. hadde hjelp av speil for å vere sikker på at eg bandasjerte riktig[;)]
det tok vell ett par uker for det var så godt som grodd. men siden eg har problem med arrvev, så har eg en liten ekstra flik med hud der,men det er ingenting som plager på noen måte[:)]
haha, dette blei detaljert[8D][:D]