Tvilling mamma'er :)

MammaTil2<3

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Hvordan var det å få tvillinger?

Hadde dere flere barn i fra før?
Hvordan var isåfall overgangen i fra 1 til 3 eller mer?

:)

Hvordan det var? Vel, spennende slik som alle andre svangerskap og fødsel. Jeg for min del, fødte i uke 32, noe som jeg ikke likte så godt. I slutten av svangerskapet mistet jeg også evnen til å gå da det ble ekstremt tungt for meg. Jeg kunne heller ikke stå lenger enn 10 sekunder, for da fikk jeg et vanvittig opp-press som fikk det til å svartne for meg.

Tvillingene er mine første barn.

Jeg fødte tvillingene vaginalt og det har dessverre utviklet fødselsangst for meg. Needless to say, fødselen var helt jævlig for meg.

Jeg er gravid med nr 3 nå og lurer svært mye på hvordan det skal gå fra 2 til 3 (eller kanskje 4).

Det å få tvillinger er spennende, hektisk og overveldende på mange punkter. Mine tvillinger(gutt og jente) er 15mnd, har ei på 7år i tillegg.
Fødte i uke 35.

Det ble en stor omveltning, det er jo to som trenger samme behov. Men med rutiner på plass så gikk det greit. Jeg lærte at med tvillinger så bør man være bastant på rutiner, og samkjøre de er et must.

Det er veldig koselig å være tvillingmamma. Det å få følge utviklingen til to små, se hvordan de skaper samhold og hvor mye glede de har i hverandre. :)

Venter du tvillinger selv?

Guttene mine er 9 år no. Kom 3 uker før tia, låg 17 timer før det ble ks. Sant som andre sier. Rutiner er veldig viktig. Mine går på do samtidig den dag i dag, gla vi har to do:) live som enslig alenemamma har vært travelt men Gud så mye gøy.
Ingen fare og få baby nå da guttene er så store. De tar gjærne kveldsstelle på ho me meg som tilskuer. Mye hjelp i de:)
Har fått ny kjæreste nå. Han har tvillinger på 16 år. Så tilsammen har vi 2 par tvillinger og ei på 3 mnd

Fikk vite at jeg var gravid og det med tvillinger 3dager etter min 20års dag. Var hos gynekologen pga smerter i livmora og var 5uker på vei. Fikk sjokk seff, men første tanke var at jeg har to hender og to pupper så dette klarer jeg. Hadde Ingen barn fra før. La på meg mye i svangerskapet og fødte i uke 35. Kjempe flott vaginal fødsel hvor nr to kom i seteleie. I tiden etterpå var babyene veldig samkjørte på mat og søvn. Lekt mye sammen og alltid vært på samme stadie. Så for meg var det ikke noe problem å få tvillinger. Som familien sa når de fikk vite det: er det noen som skulle få tvillinger i familien og takle det bra, så var det meg :P
Nå er jeg 30år og får straks barn nummer fire :D

Back
Topp