Tvilling-gravide fra Stavangerområdet?

Lykke til!!!! Så spennende. Gleder meg å høre fra deg hvordan det går [:)]
 
Mange tanker og klemmer fra meg.[;)]
 
OI Oi så spennende, gleder meg til å høre fra deg igjen!
 
Super mange tanker til deg,
 
klem fra Line :-)
 
Så spennende, masse lykke til! Skal tenke på deg i dag og gleder meg til å høre fra deg!
 
Selv har jeg vært på kontroll i dag, alt er helt strålende og jeg er overlykkelig. Litt høyere blodtrykk og proteiner i urinen, så han ville ha meg tilbake på onsdag for måling av bt og up mtp begynnende svangerskapsforgiftning, men foreløpig ingen big deal!
Ungene vokser og er fremdeles store, helt fantastisk, jeg føler meg i super form og trenger ikke holde horisontalen lengre, kan gjøre som jeg vil og føler for! Gjett om jeg skal til byn i morgen formiddag, bare for å se på menneskene!!!!
Ellers skal jeg på ny kontroll om 14 dager, han sa det var like stor sjanse for at jeg møter som at jeg ikke møter, så jeg satser på å holde ut og møte trofast opp en gang til!
 
Er superhappy!!!
 
Ha en strålende pinse alle sammen, det skal i alle fall jeg ha! (våkner vel med vond hals eller noe i morgen, bare for å ødelegge for meg eller noe...)
 
God klem fra meg!
 
May-Britt; Så spennede. Tenk at nå i dag har du blitt mamma, kan tro det er gøy å endelig få hilse på de små. Gleder meg til oppdatering. Håper alt står bra til med dere alle:)
 
Lene; Så bra å høre at alt står bra til, kunne jo ikke vært bedre. Klart du ikke får vond hals til i morgen;)
 
Håper ellers at alt er bare bra rundt forbi.
 
Klem Karianne, og god pinse til dere alle:)
 
Lykke til - eller gratulerer, May Britt!
Håper alt har gått kjempefint og at du er lykkelig:D
Gleder meg til å høre detaljer etter hvert!

Lykke til til alle dere andre, god pinsehelg, vi snakkes!
Klem
Cathrine.


P.S.: Iben og Tale er nå snart 8 uker gamle og veier begge over 4 kilo... de smiler og ser ut til å være tilfredse med tilværelsen og har begynt å sove 4-6 timer i strekk om natta, hurra! Vi har begynt å få rutiner litt på plass og den verste kriseutslittheten har gitt seg - det er dermed tid for enda mer kos og fryd:D
 
fikk melding fra May Britt i dag:
 
"Hei! I går kom to nydelige jenter til verden! Ida veier 2488g og er 49 cm, mens Vilde er 2680g og 48 cm. Alt bra med oss alle fire! :-) klem fra May Britt!
 
Lene er reist på føden!!
 
Fikk melding akkurat nå "vannet er gått, er nå innlagt med rier og åpning! Gutta vil ut!
 
Håper det går bra og oppdaterer om jeg hører noe mer
 
Tvi tvi Lene!!
 
 
[:)][:)] Gratulera med guttane!!! Så godt å høre at alt er bra med dere. Hørtes ikke ut som en behagelig fødsel, men det glemmes vel fort når du får bli kjent med guttene. Tenker mye på deg, lykke til videre. Snakkes snart [;)]
 
KLEM
 
Grattis med de nye verdensborgerne!
 
Hei! Her er en liten oppdatering fra meg[:)]! Vi har altså fått to nydelige jenter og har det veldig bra! Har nå vært hjemme fra sykehuset i fire dager, og storkoser oss! Sliter litt med mangel på søvn, de skal ha mat hver tredje time, men vi føler ellers at vi har kommet inn i gode rutiner allerede. Ida og Vilde er rolige og snille, og griner stort sett bare hvis de er sulten. Ellers så gikk keisersnittet og sykehusoppholdet bra, bedre enn jeg hadde trodd på forhånd. Møtte Lene på barselen, skulle hilse så mye! Line og Henriette: masse lykke til med fødslene! Dere andre må også ha lykke til videre med svangerskapet!  Klem fra May-Britt
 
Hei May-Britt,
gratulerer så mye!
Så utrolig bra å høre at det går fint! :D
Den hver tredje time-matingen syntes jeg også var utrolig stress, særlig siden det tok så lang tid å vekke dem, mate dem og skifte på dem at det blei lite tid mellom slagene. Så så snart vi var overbevist om at de la skikkelig godt på seg (veide dem hver uke, og de la på seg 300 og 400 g i uka), lot vi dem regulere det sjøl - det tok vel ca to-tre uker hjemme - og det var utrolig deilig! Så gled deg til det. Tale og Iben har nå begynt å sove minst 5-6 timer i strekk om natta og det er jo vidunderlig:)
Så bra at du syntes alt gikk bedre enn fryktet på sykehuset. Tenker du synes det er godt å være hjemme og! Jeg kom meg ikke ut de første par ukene, men nå er det så kjekt å ta dem med både i vogn og bil, på tur og besøk og til byen.
Kos deg videre!
Klem
Cathrine
 
Hei jenter....

Nå er det lenge siden det har vært noe aktivitet her inne, hva skjer rundt forbi?? En del ligger jo kansje på sykehus ennå med sine små skjønne bebisser, men er vell noen av oss som fremdeles går der ute å venter på at de skal komme, og noen som går hjemme med de små?? Må forresten gratulere dere alle som har fått[:D][:D]

Håper iallefall det går fint med dere alle. Hvordan har det gått i sommer varmen, jeg visste enkelte dager ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Holdt på å koke over, men må jo ærlig innrømme at det var kjekkere når det var så varmt å godt enn nå.

Ellers så har det ikke skjedd så masse her med meg, går og venter og gleder meg masse til å få hilse på mine to små nurk. Legen trodde jeg kunne komme te å gå lenge, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Men, er jo fint hvis de holder seg der inne lenge, så klart at det ikke blir så alt for tuuungt.

En del venniner har fått små, og  har vært og hilset på dem. Kjente da at jeg bare er så klar til å få mine to. Men, lurte litt på hvordan jeg skulle få til å håndtere to så små mennesker[;)] 

Til dere som har fått, håper dere koser dere masse og at alt går kjempe fint. Og til dere som venter enda som meg, håper tiden vil går fort nok for oss og at alt er bare bra med dere.

Ha en fortsatt fin dag

Klem Karianne 
 
Hallo [:)]
 
Ja så var jeg hjemme igjen med to prinsesser som heter Hedda og Vilja. Vi er fortsatt i lykke rus og er bare så utrolig stolte. Vi kom hjem i går kveld, da var jentene blitt en uke gamle.
 
Oppholdet på sykehuset var veldig bra. Har fått utolig masse bra hjelp til å komme godt i gang med amming og rutiner. De første dagene var veldig travle, og det gikk stort sett i amming stell amming stell...... Etterhvert som melken kom for fullt,og vi gikk inn 100 % for dobbeltamming, ble det mye bedre. Måltidene gikk kjappere, og vi fikk mer tid til å slappe av mellom slagene. Så dette fortsetter vi med hjemme. Når den ene vil ha mat så gir vi begge. Jentene er veldig snille og gråter kun når de våkner og vil ha mat. Det tar litt tid å få de til å sove etter måltidene, men dette har også gått over all forventning.
 
Keisersittet var helt glimrende. Er nå veldig glad for at det ble sånn. Alle var rolige og blide, snakket med meg hele tiden om hva de gjorde og selve forløsningen var over på noen minutter. 8.31 kom Hedda og 8.32 kom Vilja. Hadde jo litt vondt etterpå men formen kom seg veldig fort.
 
Hedda var 2840g og Vilja var 2490g. Begge 46 cm. Det var ubeskrivelig å høre begge skrike med en gang de tok de ut. Formen på jentene var helt topp, og Arvid ble med jordmødrene og fikk stelle, veie osv jentene mens jeg ble sydd sammen. Så rullet de meg til intensiven der jeg skulle være ca 3 timer. Det tok ikke lang tid etter jeg kom dit, til Arvid og jordmor kom med jentene til meg. Vi la de rett til brystet og begge sugde seg på. Fantastisk!!!! Friske og pigge jenter.
 
Vi er svært glade og lettet for at alt er gått så bra etter at vi måtte til Hamburg for å operere. Nå skal vi bare nyte de små under vi har fått.
 
Lene og Line var også på sykehuset så det har blitt endel tvillingpar nå ja. Gratulerer til alle som har fått, og lykke til med innspurten dere som venter. Tenk så heldige vi er!!!
 
Stor klem fra Henriette [;)]
 
Her skjer det saker og ting!! Gratulerer til alle dere nybakte.. Det gleder meg aa lese at det har godt saa bra med dere alle.. Ser dere sikkert trillende rundt i byen om ikke saa alt for lenge [;)].. Venter selv mine to foerste barn og er fra Stavanger omraadet. Har ikke termin foer i november saa har litt tid til aa sette meg inn i dette enda. Savner litt noen aa prate med i samme situasjon og ble tipset om denne siden. Dere fleste som har skrevet her tidligere er sikkert svaert travle kan jeg tenke meg. Utrolig at det var saa mange tvillingmoedre (snart) her i Stavanger. Noen med termin i naerheten av min? Hadde vaert kos aa komme i kontakt med noen. Flott at dere andre er her inne aa sprer om dere med kunnskap og erfaring, tror de fleste setter stor pris paa det!! Haaper dere koser dere og lykke til alle dere som har en foedsel rett rundt hjoernet!! [:D]
 
Hei topaavei:) Velkommen i gjengen med tvillinggravide fra Stavangerområdet, e blitt litt av gjeng etterhvert[:)] En del har jo allerede fått, og hos meg nærmer det seg raskt. Tipper det kommer nok til å dukke opp folk med termin rundt din etterhvert, uansett så har du jo oss andre[:D]...... Syns det er veldig kjekt å ha denne siden, dele litt erfaringer, få litt råd og vink fra andre.
 
Nyt svangerskapet, håper du får ett kjempe fint ett. Er formen din bra og alt bare topp så langt?
 
 
 
Hei Karri,
Hyggelig med svar.. Ser at det ikke er saa lenge igjen aa vente for deg.. Det kan vel skje naar som helst. Jeg haaper det gaar greit med deg og dine. Formen min er bra, men jeg begynner aa merke at det blir tungt aa gaa i trapper og lignende.  Akkuratt som om jeg glemmer ut at jeg er gravid og blir litt overrasket naar jeg merker at jeg blir anpusten og magen er i veien.. Har kjent litt andre sikkert svangerskaps relaterte plager i det siste ogsaa, men det er saa lite at jeg proever aa la vaere aa tenke paa dem saa lenge det er mulig.

Var paa campingtur i helgen.. Det var kjempe koselig, men jeg kan ikke huske at jeg har ligget saa ubehagelig i hele mitt liv. Koselig aa ligge i telt, men da helst med godt liggeunderlag og helst uten aa vaere gravid!! Tror jeg venter en stund til neste gang jeg finner paa saanne sprell..

Haaper det staar bra til med dere!!
 
Hei alle sammen
 
en liten hilsen fra en travel tvillingfamilie her på tjensvoll. Har vært hjemme nå i 3 uker og kjent på det å være småbarnsfamilie, utrolig flott og vanvittig travelt. Det går mer eller mindre i ett hele døgnet. Sliter litt med matingen av Trym, han bruker mye tid på å spise, gjerne 4-5 måltider i løpet av kort tid før han blir mett og gir oss litt fred. Jeg får derfor ikke sove mer enn ett par timer sammenhengende (hvis jeg er heldig) og det går ikke i lengden. Skal på helsestasjonen i morgen for å snakke med dem om dette da vi må gjøre noe med dette. Gav han flaske i går kveld og da sov han i 3 1/2 time, så kanskje det er løsningen, å gi siste måltid for dagen med flaske. Vi får se... Ellers går det veldig bra, jeg har masse melk og guttene legger godt på seg. De veier begge over 3 1/2 kg nå, dvs lagt på seg nærmere 1 kg på bare 3 uker, så de har godt næringsvett. Sonden ble tatt ut for 2 uker siden og NAST avsluttet for 1 uke siden så vi er på egenhånd og synes det er helt greit.
 
Håper at alt står bra til med dere andre også, både dere som har født og dere som fremdeles venter. Kjekt å treffe dere andre på sykehuset, det var godt å ha noen kjente der i mer eller mindre samme situasjon!
Til dere som ikke har født, håper formen fortsetter å være bra og gled dere masse til dere har barna deres hos dere, det er helt fantastisk!
 
Håper vi kan få til et treff etter hvert, både for oss som har født og dere som venter fremdeles. Kjekt å se at flere kommer til gjengen her inne!
 
Fortsatt god sommer!
 
Klem fra Lene
 
Trym (til høyre) og Brage er 5 uker i dag og jeg er verdens stolteste tvillingmamma! Måtte bare skryte litt!

Håper alle har det bra!

Klem fra Lene





 
Ååå så skjønne babyer! :D Det må være deilig! Nyt dem! Håper det har ordnet seg med mating?

Er det noen andre Stavangerfolk her nå? Hadde vært kjekt å komme i kontakt med andre som har termin i beg./midten av september, i fall i havner på sykehust samtidig? Jeg har termin 17.9.!
 
Back
Topp