Tvilling-gravide fra Stavangerområdet?

Lene040707

Elsker forumet
Jeg ønsker å komme i kontakt med tvillinggravide i Stavanger-området. Selv venter jeg tvillinger til sommeren. Jeg er 30 år, gift og bosatt i Stavanger

 
Heisann!![:)] når har du termin??
 
Jeg er 27 (blir 28 i år) og bor i Sandnes og venter også tvillinger med min samboer til sommeren. Min termin er 12 juli...
Har du noen barn fra før? ble du overrasket da du fant ut det var tvillinger? Vi har ingen barn fra før og jeg har tvillinger i familien min så vi ble ikke helt slått ut heldigvis...Nå gleder vi oss i hvert fall veldig mye[:)]
 
Hei! Så kjekt med svar! Jeg har vært inne flere ganger og sett etter og endelig var det noen der!

Det blir også våre første barn, så vi er helt ferske i gamet! Jeg har termin 4. juli, så vi er jo helt close! Så spennende!

Av en eller annen grunn følte jeg det på meg at det var tvillinger før vi fikk det bekreftet på ultralyden. Vi har gjennomgått pergotimebehandlinger og det øker jo sjansen. Har tvillinger langt ut i slekta, men det har vi funnet ut nå etterpå! Jeg syntes jeg fort ble stor, selv om jeg ikke har noen erfaring med det fra før... Ble ganske overveldet da vi fikk bekreftet det selv om jeg var forberedt. Jeg tenkte faktisk før ultralyden at jeg kom til å bli litt skuffet dersom det bare var en! Mannen min ble mer satt satt ut kan du si, bleik og taus! Han tok det som tøys da jeg i forkant snakket om tvillinger med svigerinna mi og resten av familien. Men han kom seg kjapt og er overlykkelig!

På ultralydbildet ser det ut som de er toegga, de ligger i hvert fall i hver sin pose med egne morkaker, så alt er lagt tilrette for at det skal bli bra!
Vet du hva du får? Vi skal på 3D 6. februar og vil da vite kjønnene. Var på UL på torsdag, men da var ikke mannen med, så vi så ikke etter.

Hvordan er formen din? Jeg svinger ganske mye fra dag til dag. Har vært mye kvalm og sliten, men det kommer seg nå. Kjenner imidlertid en del "vokse/strekksmerter" i magen og har vondt i ryggen. Har fått ganske stor mage, ser ut som om jeg er 5-6 mnd på vei og synes ting begynner å bli ganske tungt! Springer på do hele tiden, føler aldri jeg får tømt meg! Men, jeg skal for all del ikke klage, jeg synes det er helt fantastisk å vente to! Vi føler oss veldig heldige!

Ser frem til å høre fra deg!

Lene
 
Heisann Lene[:)]!
 
Kjekt med et lang svar!
 
Jeg fikk min første mistanke når jeg var på 1 kontroll hos lege. Hun syntes livmoren min var stor i forhold til at jeg bare var i uke 7...så da tenkte jeg mitt[:)] og bestillte privat ultralyd på Mama stork og jammen var det ikke to krabater inni der..da var jeg 10 uker og vi kunne vel bare se at det var to små og at hjertene slo...Så jeg gleder meg veldig til vi skal på ordinær ultralyd 6 februar!!samme dag som deg[:)]..Håper vi får vite kjønn da..og at de kan ta litt 3d. Mine ligger også i hver sin pose og ut i fra hinnene ser det ut til at de er toegga, men 1/3 av eneggede kan også ha det slik..Håper vi får svar på det og den 6...Jeg vil gjerne at det skal være 1 av hvert kjønn.
 
Var dere på tidlig ultralyd på sykehuset?er det der du skal 6 februar og?
 
Formen min er veldig bra nå..jeg var plaget med kvalme og kraftige stikkinger tidligere, men det har gått over etterhvert.Nå sliter jeg egentlig mer med hodepine og treg fordøyelse..Antar dette kommer av alle hormonene som virrer rundt. Jeg kan kjenne at livmoren nærmer seg navlen og har en liten bul ut der,men kan jo ikke si at magen er særlig stor enda..Har hørt rykter om at det kan forandre seg fort etter en er passert uke 15/16. Ikke har jeg lagt på meg noe mer en 1 kg heller. Så foreløpig går det veldg bra å være i 100% jobb. Jeg får tilrettelagt mye slik at det ikke blir stress og slitsomt. Jeg skal til jordmor for første gang på mandag og er litt spent på det. Uken etter er det legekontroll så får i hvert fall god oppfølging.
 
Jobber du noe?Har du fått vite noe når du sykemeldes viss du jobber? Det står jo alle steder at det anbefales å sykemeldes fra uke 20-21.
 
Vi må kjøpe ny og større bil, og har i den anledning vært ute å kikket litt på vogner og hvor store de er. en er jo vanskelig å bestemme seg++ at det blir ganske dyrt når en må ha dobbelt opp av nesten alle ting.
Har dere begynnt å kikke på utstyr? Fått noen gode tips?
 
Håper det går bra med deg og ser frem til å høre mer hvordan du har det!!
 
Viss du vil treffe flere tvillinggravide så er vi faktisk 4 stk inne på juliforumet..
 
Snakkes
 
Miriam
 
 
 
Hei igjen og takk for langt svar.

Vi har ikke vært på UL på sykehuset, vet heller ikke om vi skal. Spesialisten som startet pergotimebehandlingene følger oss opp og har både vanlig og 3D UL. Min fastlege har også UL så jeg tror ikke det er nødvendig med oppfølging fra sykehuset, i alle fall ikke ennå! Spesialisten som vi går til er Johan Bergh, gynekolog som holder til i Madlagården, like ved Madlatorget.
Ellers er jeg blitt ganske stor, ser ut som jeg er kommet mye lengre enn jeg er. Har måttet kjøpe meg mammaklær, det er nå 3 uker siden jeg klarte å få på meg mine egne bukser (med sikkerhetsnåler og hyssinger for å snøre igjen...)

Jeg er 25% sykemeldt, sliter om natten med kvalme og lite søvn. Har i utgangspunktet dårlig rygg og synes ting begynner å bli tyngre med "stor" mage, klarer ikke å ligge så lenge før jeg må bevege på meg og det bryter opp nattesøvnen. Begynner senere på jobb hver dag og det funker greit for meg. Hva tid jeg blir fullt sykemeldt kommer an på formen, men min lege sier at jeg kan i alle fall jobbe frem til påske (ca uke 27) dersom formen tilsier det. Etter påske vil hun sykemelde meg uansett. Jeg håper at jeg på en eller annen måte klarer å være i jobb lengst mulig, det blir lenge å gå hjemme og bare vente. Har din lege sagt noe til deg?
Jeg skal til jordmor for første gang 1. februar. Vet ikke helt hvorfor jeg bestilte time, jeg får jo så mye oppfølging ellers, men tenkte det kan være greit å se hva som skjer der, jeg har jo litt spørsmål osv... Det kan jo og være greit å få målt seg, det gjør ikke fastlegen min. Ellers er jeg på en eller annen form for kontroll minst 1 gang pr mnd så jeg og synes at oppfølgingen er veldig bra!

Vi holder også på å kjøpe ny bil, har hatt en på kjøpstest hos NAF i dag, ser lovende ut. Det er en Opel Vectra stasjonsvogn 2004 modell. Stort bagasjerom og god plass til både tvillingvogn og to bilseter. Må bare høre om selger vil fikse noen småmangler, evt gi oss et lite avslag. Tror nok at det blir den bilen! Hva slags biler der dere på?
Ellers har vi ikke orientert oss såmye ennå mtp utstyr. Må nok begynne snart... Det er så mye annet å bruke penger på, skal bla pusse opp kjøkkenet i løpet av våren. Satser på å låne en del ting av venner og familie og kjøpe en del brukt. Det er jo ikke så lenge alt blir brukt, men noe må vi jo kjøpe nytt uansett.

Er du noe inne på BIM? Terminklubben for juli skal ha Stavanger/Sandnes-treff 8. februar kl 19:00 på Sjoko Boco i Stavanger. Kjekt om du også vil være med, da er vi to med tvillinger og det er jo ganske spesielt vil jeg tro! Gjør regning med at vi blir en 8-10 stk. Det er første treffet!

Nå er det på tide å stupe til sengs, kjenner at jeg bruker mye krefter for å holde det gående om dagen og er stuptrøtt om kvelden. Satser på å få ett par gode timer før kvalmen vekker meg sånn i 2-tiden.

Vi snakkes!

Lene
 
Hei hei[:)] sniker meg inn her [;)]
jeg er snart 27 år og bor på klepp! Jeg er gift og vi venter våre første barn, to jenter, 30. juni!! gleder oss såå!!
 
hei jenter
 
Vi har meldt oss på kurset som tvillingforeldreforeningen arrangerer i mars. Har dere vært på kurs eller tenker dere på å melde dere på?
 
Hvordan er formen?
Jeg har vært hos jordmor for første gang i dag, det var en fin opplevelse! Skal på 3D UL på tirsdag, håper på å få vite kjønnene da.
 
Håper alt er bra med dere begge!
 
Lene
 
[:)][:)]Heia Lene!
 
Beklager at det har gått en liten evighet uten at jeg har svart deg....Har bare hatt det så travelt med forskjellig...Vi holder på å bygge hus og har holdt på med maling hver ledig stund nå:)
 
Jeg kan desverre ikke være med på treffet på torsdag da noe annet kom i veien, men kan sikkert være med en annen gang!...
 
Hvordan går det med deg??Blitt noe bedre av kvalmen??
 
Så dere har meldt dere på kurs ja...vi har også tenkt på det, men vet ikke helt når...hadde jo vært gøy å gå med dere da...Sambo er statsautorisert revisor og jobber døgnet rundt i de tre første mnd nå..så jeg får høre med han va han vil:)..Jordmor anbefalte meg i hvert fall på det sterkeste å gå på det...
 
Sist jeg var hos legen bestemte vi at jeg skulle fulltids sykemeldes fra uke 22. Og i dag kom sjefen min å sa at for dem så kunne jeg sykemeldes fra 1 mars, så da blir det nok det...Jobber på sykehuset med løft, masse gåing og ståing så blir godt å kunne ta det litt roligere..
 
På lørdag var jeg å kikket litt på forskjellig på Olsen, og spurte litt om vognen jeg sannsynligvis kommer til å kjøpe...Det er en Emmaljunga vogn som heter twin cerox 360..Det er visst en helt ny vogn med lang bestillingstid, så de anbefalte meg å ikke vente så veldig lenge før jeg skal bestille....Blir dyrt da selv om det ikke er den dyreste vognen..Kommer nok opp i 8500-9000 tenker jeg....er jo flåing!!Vi har jo heller ikke det største budsjettet i verden med nytt hus og ny bil..Håper at vi kan få litt forskjellig brukte ting..
 
Gleder/gruer meg til ultralyd i morgen...Er jo kjempespent om vi får vite hva det blir..Du skal jo også på ultralyd samtidig med meg i morgen skal du ikke??Misunner deg den 3d og håper vi også kan få det..Men er jo viktigst å finne ut at alt er bra med knøttene...Blir spennende å høre fra deg i morgen i hvert fall!! LYKKELYKKE til[:D]
 
Klem fra Miriam
 
 
 
[:)]Heia Duo80[:)]
 
Velkommen i gjengen:)....er jo kjempekoselig å komme i kontakt med tvillinggravide her i området!!
 
Så du venter to jenter ja...er de eneggede eller to??
 
Er spent på om vi får vite kjønnene i morgen på ultralyd:)
 
Går det bra med deg? fin i formen?
 
Klem fra Miriam
 
Hei begge to (alle 6 he he!)
 
Jeg gleder meg i hjel til i morgen, håper bare de klarer å se kjønnet tydelig på begge to!
Lykke til du også Miriam!
 
Jeg skriver lengre i morgen eller onsdag!
 
Klem
 
Nå er jeg nettopp kommet hjem etter å ha hilst på mine to SØNNER! To perfekte små karer spreller rundt inne i magen min, jeg er så lykkelig!
Fikk hele undersøkelsen på DVD og den skal stolt vises frem til besteforeldre og ellers alle som vil se! De er kjempeaktive og vi måtte le flere ganger når legen forsøkte å måle lårbeina men fikk det ikke til fordi guttene ikke lå stille. Forsøkte også med 3D, men de er såpass små ennå at vi fikk ikke noen fine bilder. Skal tilbake igjen om 3 uker for måling av livmorhalsen og da gjorde legen regning med å få noen fine bilder.
Jeg er så stolt og lykkelig!

Lene
 
Hei igjen :-) Skrev nettopp til deg på barnimagen Lene, men fikk jo svar på nesten alle spm når jeg leste her [8|]! Det er bare såå kjekt å se de små på UL og jeg er like spent hver gang!  
 
Takk for koselig melding Miriam. To forskjellige JM har sett på UL og begge mener det er eneggede! Så derfor går jeg til UL hos JM på SUS hver 14 dag. Skal til spesialist lege på sykehuset i uke 24 for å måle livmorhals. Ser du Lene skal måle om 3 uker. Hva med deg Miriam?
 
Snakkes snart :-) Kjekt å ha dere her [;)]
 
Henriette
 
Hei, hei
 
Sniker meg også inn her. Er 28 år og termin 5 august med tvillinger. Det er våre første, så vi er enormt spente. Bor forresten på Revheim:)
 
Ser mange av dere har vært på 3d ultralyd, hvor går dere hen da? Har jysligt lyst til å selv gå på det. Skal til vår 3 ultralyd nå i begynnelsen av mars, det er den "store" som han kalte det hvor vi forhåpentligvis får se hva det blir. Gleder meg masse.
 
Kjekt at det er andre fra Stavanger området også med to stykker på vei[:D]
 
 
hei
 
kjempekjekt at det er flere her!
Jeg har vært på 3D hos Johan Bergh i Madlagården, fikk henvisning til ham før graviditeten for å starte på hormobehandlinger for å bli gravid og har fortsatt hos ham. Har ikke vært på ul sykehuset og tror ikke jeg trenger det.
Vet du om du venter enegga eller toegga?
Jeg venter toegga gutter, men det har du sikkert sett i innleggene over!
Er formen bra? Jeg synes jeg begynner å få stor mage og er litt plaget av det, spesielt om nettene!
 
Veldig kjekt at det er flere her!
 
Lene
 
hei og velkommen karri78. Kjekt med 4 tvilling gravide i området. Jeg har termin 30 juni og vi får to jenter. Våre første :-)
Henriette[;)]
 
Hei igjen....
 
Kjekt å få så raske svar av dere. Jeg går faktisk til Dr Bergh selv, men har ikke fått med meg at han har 3d, er kansje det som vi får se neste gang da[:)] Hehe, er jo litt fjern av og til, men at dette kan ha gått meg husforbi[:-]
 
Vi venter to egga. Var ute å kikket litt på vogner idag, og andre ting. Ble lettere forvirret, er jo filler så mye der ute. Aner liksom ikke helt hvor jeg skal begynne. Må liksom begynnt å få gjort litt før jeg blir alt for stor.
 
Formen min er sånn passe, er sykemeldt fullt for tiden sliter med vondt bekken. Så tviler jo i grunnen jeg kommer meg tilbake i jobb med det første. Med dere da? Går dere i jobb fremdeles, eller sykemeldte? De siste nettene har jeg hatt enormt vondt i magen, på en måte som veldig kraftig sting, hadde eller har noen av dere merket dette? Ringt dr i går, han sa jeg ikke trengte å bekymre meg. Er jo egentlig kansje ikke rart, er jo trossalt to som skal ha plass der inne[;)]
 
Går dere også til oppfølging hos jordmor? Jeg får foreløpig bare til fastlegen min og gyn, men kunne svært gjerne tenkt meg å gått til jordmor og tror jeg. Føler kansje de forteller litt mer, og at jeg kan komme med litt mer av mine nybegynner spørsmål.
 
Er så fornøyd jeg har funnet denne siden igjen, ser jeg meldte meg inn allerede i 2005, huff sier litt om hvor lenge vi har kavet. Godt å ha andre vørdrene tvillingmammaer å tatle med[:D][:D]
 
Ha en fortsatt riktig fin helg
 
 
 
[:)]Heisann Karri!!
 
Kjempekjekt med enda flere tvillinggravide fra området!!
 
Jeg er også svært forvirret når det gjelder vogn osv....den jeg lurer på er ikke kommet i butikkene enda....gjør ting enda mer komplisert:)...må liksom finne ut om den er slik jeg vil ha den...Og synes at tiden plutselig bare fyker avgårde!!jeg som hadde tenkt å ha alt klart til jeg er 25 uker...men men ordner seg nok
 
Jeg har jobbet 100% frem til nå, men blir sannsynligvis sykemeldt 100% fra 1 mars...Det er jo anbefalt at tvillinggravide blir sykemeldt fra uke 20-22 pga risiko for tidlig fødsel....Ser litt frem til å få litt rolige dager selv om det nok også blir litt kjedelig etterhvert..
 
Jeg har vært en gang til jordmor og det ga meg ikke noe spesielt egentlig....så nå etter jeg var på den ordinære ultralyden på sus blir jeg fulgt opp med jordmor og gynekolog der i tillegg til fastlege..Så da tror jeg ikke jeg kommer til å bruke den kommunale jordmoren....Men har en kjempehyggelig fastlege med mye tid[;)]
 
Det er i hvert fall en spennende tid vi går i møte:)
 
Klem miriam
 
Jeg synes det var koselig å snakke med jordmor, men ikke noe mer matnyttig enn det. Kommer til å gå til henne en gang til for så å avslutte, det blir for mye å bli fulgt opp fra 3 forskjellige plasser.
 
Hei!
 
Nå har vi fått bekreftelse fra tvillingforeldreforeningen at vi skal på kurs 13. 20. og 27. mars. Er det noen av dere andre som skal der? Evt skal vi forsøke å få til et treff en gang i mars? Hadde vært hyggelig å møtes!
Hva tenker dere andre?
 
Lene
 
Heia[:)]
 
Vi har også meldt oss på der, men ikke fått bkreftelse enda...håper vi får være med...neste kurs i mai blir jo så tett oppi termin..Jeg er i hvert fall med på treff i mars uansett![:)] 
 
Back
Topp