tvilling fødsel

Sally

snart tvillingmamma<3
Hei:)
Jeg er gravid med tvillinger og det er nå bare 4 uker igjen til de er her:) tv 1 ligger nå i seteleie og tv 2 i skråleie med rumpa ned. Noen som har erfaring med tvillingfødsel i seteleie?

Har desverre ingen erfaring da min fødsel endte i hastesnitt. Men gratulerer så masse med tvillinger. :)

Sånn rent teoretisk kan jeg ikke tenke meg at det er noe annerledes enn vanlig setefødsel, og dersom det går fint, vanlig tvillingfødsel.

Tror jordmor at det går fint for deg å føde i seteleie?

Lykke til uansett. :)

Sånn rent teoretisk kan jeg ikke tenke meg at det er noe annerledes enn vanlig setefødsel, og dersom det går fint, vanlig tvillingfødsel.

Tror jordmor at det går fint for deg å føde i seteleie?

Lykke til uansett. :)
Legen jeg snakket med sist uke sa at jeg fint kunne føde i seteleie hvis de ligger slik de ligger nå når fødselen starter. Men jeg har lest så mye om det så blir så usikker. Veldig mange setefødsler ender i hastekeisersnitt, mer enn 40%, og det ved enlig fødsel. Sjansen for hastekeisersnitt er jo stor ved tvilling fødsel fra før av selv når tv 1 ligger med hode ned.

Gratulerer med tvillinger! Det er mye bedre med planlagt keisersnitt enn hastesnitt! Hvis du er bekymret spør om å få snakke med en lege eller jordmor ved sykehuset. Ingen kan tvinge deg til å føde vanlig hvis du ikke vil, men de kan vel bestemme at du må ta keisersnitt. Litt forskjellig praksis fra sykehus til sykehus. Lykke til

Takk:) skulle du etter planen egentlig føde vanlig og i seteleie eller?
Jeg skulle egentlig ha setefødsel da tv1 lå i sete og tv2 i tverrleie.
Men fikk en infeksjon etter vannavgang, så da ble det hastesnitt desverre. :)

Lykke til hvordan det enn måtte bli ;)

Ingen erfaring med sete og tvillingfødsel, men erfaring med en setefødsel. Fikk ikke skrekken og føder gjerne igjen om neste ligger i sete. Fra vannavgang til den var ute gikk det to timer. Rakk ikke epidural heller.. revna ikke en eneste mm.. skal ikke anbefale det men min opplevelse var veldig flott hvertfall!

Gratulerer med tvillinger! Det er mye bedre med planlagt keisersnitt enn hastesnitt! Hvis du er bekymret spør om å få snakke med en lege eller jordmor ved sykehuset. Ingen kan tvinge deg til å føde vanlig hvis du ikke vil, men de kan vel bestemme at du må ta keisersnitt. Litt forskjellig praksis fra sykehus til sykehus. Lykke til
takk for svar:). Jeg får snakke med legen, kanskje jeg blir litt betryggende. Ønsker helst å føde vanlig, men jeg er redd for er risiko faktorene.

Ingen erfaring med sete og tvillingfødsel, men erfaring med en setefødsel. Fikk ikke skrekken og føder gjerne igjen om neste ligger i sete. Fra vannavgang til den var ute gikk det to timer. Rakk ikke epidural heller.. revna ikke en eneste mm.. skal ikke anbefale det men min opplevelse var veldig flott hvertfall!
Takk for svar, godt å høre at man kan ha en god fødeopplevelse ved setefødsel også:) Jeg vil nok prøve meg på en vanlig fødsel enten hun ligger i sete eller hodeleie, hvis jeg får muligheten til det. Er fortsatt litt tidlig å si om hun blir liggende i sete eller om hun snur seg før fødselen setter i gang.

Min første lå i sete og det ble pga smalt bekken og lite fostervann planlagt keisersnitt. Gikk rolig for seg. Nå er jeg gravid med tvillinger og er veldig spent om det blir tatt noen hensyn til bekkenet denne gangen siden det er to. Har du fått målt bekkenet?

Back
Topp