Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
TakkIngen erfaring dessverre med gratulerer med tvillinger!![]()
TakkHar desverre ingen erfaring da min fødsel endte i hastesnitt. Men gratulerer så masse med tvillinger.![]()
Legen jeg snakket med sist uke sa at jeg fint kunne føde i seteleie hvis de ligger slik de ligger nå når fødselen starter. Men jeg har lest så mye om det så blir så usikker. Veldig mange setefødsler ender i hastekeisersnitt, mer enn 40%, og det ved enlig fødsel. Sjansen for hastekeisersnitt er jo stor ved tvilling fødsel fra før av selv når tv 1 ligger med hode ned.Sånn rent teoretisk kan jeg ikke tenke meg at det er noe annerledes enn vanlig setefødsel, og dersom det går fint, vanlig tvillingfødsel.
Tror jordmor at det går fint for deg å føde i seteleie?
Lykke til uansett.![]()
Jeg skulle egentlig ha setefødsel da tv1 lå i sete og tv2 i tverrleie.Takkskulle du etter planen egentlig føde vanlig og i seteleie eller?
takk for svarGratulerer med tvillinger! Det er mye bedre med planlagt keisersnitt enn hastesnitt! Hvis du er bekymret spør om å få snakke med en lege eller jordmor ved sykehuset. Ingen kan tvinge deg til å føde vanlig hvis du ikke vil, men de kan vel bestemme at du må ta keisersnitt. Litt forskjellig praksis fra sykehus til sykehus. Lykke til
TakkIngen erfaring med det, men vil ønske deg riktig lykke til med det store du har foran deg!![]()
Takk for svar, godt å høre at man kan ha en god fødeopplevelse ved setefødsel ogsåIngen erfaring med sete og tvillingfødsel, men erfaring med en setefødsel. Fikk ikke skrekken og føder gjerne igjen om neste ligger i sete. Fra vannavgang til den var ute gikk det to timer. Rakk ikke epidural heller.. revna ikke en eneste mm.. skal ikke anbefale det men min opplevelse var veldig flott hvertfall!
Takk for detLykke til hvordan det enn måtte bli![]()