Tvilling 2 uten hjerteaktivitet

Seawave

Elsker forumet
Da har jeg vært på ultralyd, er 6+5. Og der var det toeggede tvillinger, men hun fant ikke hjertesktivitet på tvilling 2. Det som var litt spesielt er at begge tvillingene var akkuratt like store, så da snakker vi at hjertet må ha stoppet i dag eller i går omtrendt. Men så har jeg jo dette pitte lille håpet om at kaaaanskje det er håp alikevel? Hører jo støtt og stadig om dem som ikke finner aktivitet på en UL, men finner aktivitet på neste.
Hun regnet med de var passert 6+0, men kunne ikke helt si antall dager. Hun hadde ett veldig dårlig apparat, var umulig å se anntydning til fosterene, de var bare noe skygge på skjermen hennes ved siden av plommesekken. Og jeg syntes ikke hun "lette" noe særlig etter hjerteaktivitet når hun ikke så det med en gang.
Finnes det mulig at det ene fosteret "starter maskineriet" før det andre? Eller at noe har vært forstyrrende e.l, slik at hun ikke fant hjertet på tvilling 2?
Hun mente ganske sikkert det var dødt, og hadde det vært mindre så hadde jeg slått meg til ro med det, men når det var like stort i størrelse, så klamrer jeg meg til håpet!
Er jo 6+5, men hun virket som hun syntes ca 6+1 eller noe stemte litt mer, så kanskje det ene fosteret ikke har startet hjertet enda, men gjør iløpet av ett par dager?
Noen som har hatt tvillinger hvor dem først ikke fant hjerteaktivitet hos en av tvillingene, men hvor de fant det senere?
 
Huff, ikke no grei beskjed å få! Jeg syns du skal be om en UL til jeg. Kan du ta UL et annet sted hvor de har bedre utstyr kanskje? Jeg mener det enda kan være håp da siden det er såpass tidlig, men jeg vet jo ikke....

Håper for deg :Heartbigred
 
Har du ikke mulighet til å ta privat ul til noen med bedre utstyr? Hørtes ut som slett behandling, det der.
Håper på det beste for deg. :)
 
Ville tatt en ny UL om en uke, så får du svaret. Prøve å tenke minst mulig på det i mellomtiden, for det er jo veldig lite man får gjort fra eller til. Men veldig lov til å ha et lite håp :happy:
 
Da har jeg vært på ultralyd, er 6+5. Og der var det toeggede tvillinger, men hun fant ikke hjertesktivitet på tvilling 2. Det som var litt spesielt er at begge tvillingene var akkuratt like store, så da snakker vi at hjertet må ha stoppet i dag eller i går omtrendt. Men så har jeg jo dette pitte lille håpet om at kaaaanskje det er håp alikevel? Hører jo støtt og stadig om dem som ikke finner aktivitet på en UL, men finner aktivitet på neste.
Hun regnet med de var passert 6+0, men kunne ikke helt si antall dager. Hun hadde ett veldig dårlig apparat, var umulig å se anntydning til fosterene, de var bare noe skygge på skjermen hennes ved siden av plommesekken. Og jeg syntes ikke hun "lette" noe særlig etter hjerteaktivitet når hun ikke så det med en gang.
Finnes det mulig at det ene fosteret "starter maskineriet" før det andre? Eller at noe har vært forstyrrende e.l, slik at hun ikke fant hjertet på tvilling 2?
Hun mente ganske sikkert det var dødt, og hadde det vært mindre så hadde jeg slått meg til ro med det, men når det var like stort i størrelse, så klamrer jeg meg til håpet!
Er jo 6+5, men hun virket som hun syntes ca 6+1 eller noe stemte litt mer, så kanskje det ene fosteret ikke har startet hjertet enda, men gjør iløpet av ett par dager?
Noen som har hatt tvillinger hvor dem først ikke fant hjerteaktivitet hos en av tvillingene, men hvor de fant det senere?

Sniker fra september; Da jeg var på UL på det jeg mente var 6+5, men som viste seg å da være 7+3 så legen kun "antydning" til bevegelse, ingen klare hjerteslag. Så tok blodprøver, og så blodprøver 1 uker senere for å se hcgstigning, + en ny UL 10 dager senere. Og da var det et lite hjerte som banket i vei :) Nå er jeg 33+4, og venter spent på ei lita prinsesse.

Så det kan godt være at det er håp for tvilling 2, jeg krysser alt jeg kan for deg.
 
Sniker fra september; Da jeg var på UL på det jeg mente var 6+5, men som viste seg å da være 7+3 så legen kun "antydning" til bevegelse, ingen klare hjerteslag. Så tok blodprøver, og så blodprøver 1 uker senere for å se hcgstigning, + en ny UL 10 dager senere. Og da var det et lite hjerte som banket i vei :) Nå er jeg 33+4, og venter spent på ei lita prinsesse.

Så det kan godt være at det er håp for tvilling 2, jeg krysser alt jeg kan for deg.
Det er slik som gir meg ett pittelite håp, så selv om jeg er innstillt på det verste, så er det godt å høre at det kan være ett lite håp for tvilling 2 <3
Takk for gode ord :)
 
Jeg var privat, men hos den "billige" klinikken i byen, da den dyrere klinikken i byen har ferie til 10. August.
Men hun jeg var hos skal på jobb på sykehuset i morgen, og da skulle hun snakke med lege og gyn der om de ville ha meg inn der å se. Hun skulle ringe meg iløpet av dagen i morgen :)
Hvis ikke sykehuset tar meg inn på sjekk, tar jeg UL hos den andre klinikken når de er tilbake fra ferie!
Gir ikke opp håpet enda, og trøster meg med at jeg uansett har sprell levende tvilling 1 i magen <3
 
En venninde av meg hadde tvillinger, mistet det ene i en sa men den andre klarte seg <3 får håpe det vil gå bra og alt er som det skal :)
 
Begynner ikke hjertet å slå omtrent rundt uke 6? Siden de var akkurat like store kan det jo være at hjertet til ene tvillingen akkurat hadde begynt å slå, mens hjertet til til tvilling 2 begynner nå/snart. Krysser fingrene for at alt er bra. Synes liksom det virker lovende at de var like store. Tvillinger vokser jo ofte litt forskjellig også. Det er jo to forskjellige babyer. Jeg håper for deg ♡
 
Hjertet begynner vanligvis å slå 25 dager etter befruktning, men egg kan gå i dvale i alt fra noen dager til 10 dager, før både før de fester seg og etter de er kommet ned i livmoren. Og iom at dette er toeggede, så er det godt mulig at det ene egget har gått i dvale i egglederen før det er kommet ned og festa seg, mens det andre kom ned med en gang.
Krysser alt jeg har for deg <3
 
Har lest litt om størrelse nå. Begge embryoene var ca 4,4mm, og det virker som det stemmer mer overens med uke 6 enn uke 7 som jeg skal være nå, ut i fra hva jeg leser. Så kanskje de begge to gikk litt i dvale? Og at det ene gikk lengre i dvale enn det andre?
Jeg vet nyaktig EL, og fikk veldig tidlig positiv test (9dpo). Skulle vært 6+4 eller 6+5 nå, men kanskje de egentlig bare er tilsvarende f.eks 5+4 istedenfor?
Noen som vet noe ang størrelse på ca 4-5mm?
 
Har lest litt om størrelse nå. Begge embryoene var ca 4,4mm, og det virker som det stemmer mer overens med uke 6 enn uke 7 som jeg skal være nå, ut i fra hva jeg leser. Så kanskje de begge to gikk litt i dvale? Og at det ene gikk lengre i dvale enn det andre?
Jeg vet nyaktig EL, og fikk veldig tidlig positiv test (9dpo). Skulle vært 6+4 eller 6+5 nå, men kanskje de egentlig bare er tilsvarende f.eks 5+4 istedenfor?
Noen som vet noe ang størrelse på ca 4-5mm?
Jag var på ul i måndags och min lilla fis vart målt till 6,3mm . Vart gravid genom ivf så i måndags var jag 7+0 men han satte mig tillbaka nästan en vecka till 6+1 pga strl.
 
Jag var på ul i måndags och min lilla fis vart målt till 6,3mm . Vart gravid genom ivf så i måndags var jag 7+0 men han satte mig tillbaka nästan en vecka till 6+1 pga strl.
Litt det samme som med meg da. Vet jo nyaktig EL og befrukting siden vi har brukt hormonsprøyter, men hun virket som hun ville sette meg litt tilbake. Og hvis du ble satt til 6+1 med 6,3mm, så vil jo det tilsvare 5+noen dager ca da med 4,4mm?. Kanskje det er håp.
 
Fostere ble målt til 2mm da jeg var på UL og det tilsvarte 5+0
 
Litt det samme som med meg da. Vet jo nyaktig EL og befrukting siden vi har brukt hormonsprøyter, men hun virket som hun ville sette meg litt tilbake. Og hvis du ble satt til 6+1 med 6,3mm, så vil jo det tilsvare 5+noen dager ca da med 4,4mm?. Kanskje det er håp.

Fortsatte du å teste etter EL etterpå? Kan være at kroppen prøvde på EL, så du fikk positive tester, men det gikk ikke, så kom EL ett par dager senere. Eller at det ene egget slapp en dag og det andre senere. Det skal ikke være mulig, men det er heller ikke umulig.
 
Fortsatte du å teste etter EL etterpå? Kan være at kroppen prøvde på EL, så du fikk positive tester, men det gikk ikke, så kom EL ett par dager senere. Eller at det ene egget slapp en dag og det andre senere. Det skal ikke være mulig, men det er heller ikke umulig.
Jeg har blitt gravid ved hormonstimulering (samme hormonsprøyter som ved ivf), hvor det blir satt en sprøyte for å bestemme hvilken dag EL skjer, og da er det maks 1-2 dager i avvik fra det. Derfor vet jeg når EL var ;-)
 
Da har jeg fått time på sykehuset om 1,5 uke for kontroll. For å se om det er to levende embryo, eller om det som evt ikke klarte seg har trukket seg tilbake som det skal.
Og så skulle jeg ringe med en gang ved sterke smerter eller blødning, da skulle jeg få komme til med en gang.
 
Back
Topp