Tverrstilling?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Den lille jenten min har en tendens til å ligge på tvers nede i magen.
Merker det spesielt på kveldene, at magen blir hard, og kan kjenne to harde klumper; en klump på venstre side, og en klump på høyre side. Tenker at det sikkert er enten hode, rygg eller rompe som jeg kjenner.

Men, bør jeg bekymre meg for denne favorittstillingen? Er vel ikke helt bra om babyen ligger i tverrstilling ved fødsel? vil jo føde naturlig igjen... Det er godt det er flere måneder til ennå, så hun kan turne litt rundt ennå, og finne seg en annen stilling før fødsel! :-)

Er det vanlig at de ligger på tvers hos flergangsfødende, siden livmoren allerede er ganske tøyelig fra forrige gang?

Flere som har babyer som ligger på tvers?

Min jente lå på tvers til hvertfall uke 34/35 før hun snudde seg med hodet ned. Jm sa at det er helt vanlig at de snur seg så lenge de har plass. Tror ikke du skal bekymre deg noe for det før du nærmer deg termin. :) begge guttene mine ligger i seteleie nå, men for bare 1,5 uke siden lå begge med hodet ned. Bekymrer meg ikke enda, selv om de får mindre plass enn bare en. ;)

Det går fint. De har ikke sjekket meg før uke 36, så har god tid enda! Mine festet seg mellom 36,37 begge 2, og de lå mye på tvers før den tid. Så ikke bekymre deg enda. Men forstår godt du vil ha det naturlig da:)

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Vår gutt har også ligget i seteleie, men nå kjenner jeg godt at han snur seg rundt - noe jeg fikk bekreftet ved ul på mandag... jeg fikk også beskjed av fødselslege at han snur på seg så lenge han har plass til det :)

Nr to lå i tverrleie/seteleie til nærmere uke 30 så veldig normalt. For fleregangsfødende er det normalt at de ikke snur seg før nærmere slutten, for livmoren er gjerne litt mere tøyelig og romslig:)

Tror snuppa utnytter all plassen :p i hår kveld var drn steinhard på tvers. Følte hun stod i bue på tverre :rolleyes:

Back
Topp