Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei, eg var på ytre vending sist veke, i veke 37.
Har ei i seteleie som ikkje vil flytta på seg. Vart gjort 3 forsøk uten at det var vellykka.
Sjølve vendinga går fort, og eg synes det var ubehageleg for å ver ærleg.
Følte eg blei tatt godt vare på Var ikkje forberedt på at det tok så lang tid, var på sjukehuset i ca. 3 timar. Er blodprøvar, ctg og innsett av veneflon på forhand. Ein må og faste frå midnatt. Etter vendinga er det og ei lita stund med ctg, så får ein reise heim.
Var absolutt verdt eit forsøk, men no blir det keisersnitt her på oss
Jeg hadde vendingsforsøk på jenta mi som lå i tverrleie 38+6 og det var vellykket og jeg ble satt i gang samme dag, fødte dagen etterpå Det var fort gjort og gjorde ikke vondt her, var overrasket over hvor lett det var. Hvis du ønsker å prøve så kan du evt. bare si stopp hvis du ikke vil mer, det fikk jeg beskjed om
Så hun ikke skulle snu seg tilbake, hadde ligget i tverrleie omtrent hele tiden og det var derfor de forsøkte så nærme terminvar det en grunn til de satt i gang fødsel etter vending?
Jeg hadde vendingsforsøk på jenta mi som lå i tverrleie 38+6 og det var vellykket og jeg ble satt i gang samme dag, fødte dagen etterpå Det var fort gjort og gjorde ikke vondt her, var overrasket over hvor lett det var. Hvis du ønsker å prøve så kan du evt. bare si stopp hvis du ikke vil mer, det fikk jeg beskjed om
Så hun ikke skulle snu seg tilbake, hadde ligget i tverrleie omtrent hele tiden og det var derfor de forsøkte så nærme termin
Hadde mange kontroller (hadde også svangerskapsdiabetes så fikk ekstra pga av det) der de så hun lå i tverrleie så det var et planlagt vendingsforsøk og fikk beskjed om å ta med fødebaggenHadde du vært inne på sykehuset for kontroll tidligere og sett at hun lå i tverrleie eller gjorde de vending samme dagen som du var inne på sykehuset?
Sniker...
Kanskje ikke lurt å ta min erfaring til etterfølgelse, men snudde babyen sjøl, faktisk..
Det var min første, og at jeg turte vet jeg ikke, men det gikk på instinkt.
Jeg googlet og fant en teknikk som funka. Prøvde to ganger og det gikk.
Jordmor og legen var helt satt ut
MEN - dersom du kan gi rådet videre til de som skal hjelpe deg; stell deg på alle fire! Bruk tyngdekrafen, barnet «faller» fremover mot magen fremfor at den ligger dypt mot ryggen. Jeg synes at de driver helt hårreisende motsatt ved å jobbe MOT tyngdekrafta. Da er det jo klart at det gjør vondt!
Jeg delte dette med min lege og jordmor og de var helt enig.
MEN - dette var i 2013. Mulig ting har bedret seg siden da...
masse masse lykke til, dette går bra