Tverrleie

Sille92

Elsker forumet
Junibollene 2023
Julilykke 2023
Etter lavt symfysemål har jeg blitt henvist til ekstra ul. Jordmor kjente i dag at baby låg på tvers, hode på min venstre side og beina inn mot min høyre side. Noen andre som har hatt baby liggende i tverrleie? Er i uke 31. Jeg regner med det er noen uker til der baby har god plass til å snu seg og legge seg riktig vei. Erfaringer?:happy:
 
Ikke tverrleie, men seteleie. Barn nr to lå i seteleie frem til én uke før fødsel. Fødte 36+5. Denne babyen lå i seteleie frem til 32+5 :hungry: Er 33+1 i dag. Får se om a holder seg i hodeleie fra nå av.
 

Vedlegg

  • F701EA4B-957E-4921-8788-A8C51C26F76B.jpeg
    F701EA4B-957E-4921-8788-A8C51C26F76B.jpeg
    27,1 KB · Visninger: 29
Ikke tverrleie her heller men seteleie. Fått beskjed om at hvis han ikke snur seg til neste kontroll som er i ca uke 35 så skal jeg henvises til manuell snuing. Ikke særlig gira på det så håper han finner veien ned asap :bag: fortsatt god tid da.

Magen min har dog sunket så kan hende det har skjedd allerede men jeg kjenner IKKE forskjell på bevegelsene selv :hilarious:
 
Min lå i tverrleie frem til rundt uke 31-32 i dette svangerskapet. På UL i uke 32, og hos jm i uke 33, fikk jeg bekreftet at hun hadde snudd seg med hodet ned.

Men jeg synes fortsatt jeg støtt og stadig kjenner at hun ligger i sideleie, for jeg kan liksom kjenne hodet hennes nede til venstre i magen av og til.

Men det er noen uker igjen til det blir prekært om hun ligger den veien, så vi får bare krysse fingrene for at disse små snur seg riktig innen da :)
 
Hvor lavt symfysemål hadde du for å bli henvist til UL?
27 cm i uke 31. Så jer ligger på det lyseste feltet i tabellen (har gjort det hele veien, frå første måling).. Men henger også sammen med at kurven ikke vokser nok opp,mer flatt bortover.. Så veldig spent på hva ul viser. Litt bekymret kan du si:(
 
:rolleyes:Min frøken beveger seg masse framdeles, det merker jeg fra hvor hikkingen kommer fra xD hun ligger enten med hodet ned eller tverrleie, og snur seg ofte. Veldig ubehagelig når hun ligger å vrir seg fra høyre til venstre. Hun liker seg godt med hodet på venstre side og sparer inn i ribbeina xD

Edit; nå har hun akkurat vridd seg fra hode ned til hodet på venstre side med skikkelig side kick. Ser veldig rart ut også :shifty:
 
27 cm i uke 31. Så jer ligger på det lyseste feltet i tabellen (har gjort det hele veien, frå første måling).. Men henger også sammen med at kurven ikke vokser nok opp,mer flatt bortover.. Så veldig spent på hva ul viser. Litt bekymret kan du si:(
Hvordan gikk UL i dag?:happy:
 
Oppdatering:
UL viste en frøken som er litt under "gjennomsnitt",men ikke noe voldsomt.. Hun ligger nå en plass mellom 1750-1900 gr (32+2). Stipulert til omtrent 3000-maks 3500 gr til fødsel. Ny sjekk om 2 uker for å sjekke at hun vokser. Morkake,navlesnor og fostervann var helt normalt. Så, jeg bærer tydeligvis barnet lavt og dypt, så SF-mål er ikke noe å bry seg om, SÅ lenge hun følger sin kurve :) noen andre som har vært på ul i uke 32? Hva var målet på deres da? Sa de noe om lårbein? Dette var 6 cm sa legen.
 
Høres bra ut det:happy: min forrige lå under helt til igangsatt fødsel (38+2) da hadde hun tatt igjen det meste. Sant som de sier at det viktigste er at hun følger sin kurve. Min lå nå mellom 1800-1850g i 31+4. Fikk ingen andre mål enn at de var gjennomsnittlige. Har sv.diabetes så følges opp med vekstkontroller. Hadde hun flyttet seg fra tverrleie?
 
Last edited:
Høres bra ut det:happy: min forrige lå under helt til igangsatt fødsel (38+2) da hadde hun tatt igjen det meste. Sant som de sier at det viktigste er at hun følger sin kurve. Min lå nå mellom 1800-1850g i 31+4. Fikk ingen andre mål enn at de var gjennomsnittlige. Har sv.diabetes så følges opp med vekstkontroller. Hadde hun flyttet seg fra tverrleie?
Høres bra ut:)Ja,hodet lå helt nede mot symfysen,på venstre side,med overkropp "slynget" opp langs venstre side,og bena mot venstre. Men som lege sa; om en time kan hun ha snudd seg. Har tydeligvis god plass inni denne magen min òg xsmile9
 
Oppdatering:
UL viste en frøken som er litt under "gjennomsnitt",men ikke noe voldsomt.. Hun ligger nå en plass mellom 1750-1900 gr (32+2). Stipulert til omtrent 3000-maks 3500 gr til fødsel. Ny sjekk om 2 uker for å sjekke at hun vokser. Morkake,navlesnor og fostervann var helt normalt. Så, jeg bærer tydeligvis barnet lavt og dypt, så SF-mål er ikke noe å bry seg om, SÅ lenge hun følger sin kurve :) noen andre som har vært på ul i uke 32? Hva var målet på deres da? Sa de noe om lårbein? Dette var 6 cm sa legen.

Jeg var på vekstkontroll i uke 32, og fikk oppgitt at vekt var ca 1750g, og at dette var en helt gjennomsnittlig baby på det tidspunktet. Fikk ikke oppgitt lengde på lårben, men fikk beskjed om at det var litt kortere enn forventet uten at det var noe stort problem. De brukte visst ikke lårbensmålet til å estimere vekt, kun hode og mage. Noen grunn til at dere snakket spesifikt om målet på lårbenet? :happy:
 
Jeg var på vekstkontroll i uke 32, og fikk oppgitt at vekt var ca 1750g, og at dette var en helt gjennomsnittlig baby på det tidspunktet. Fikk ikke oppgitt lengde på lårben, men fikk beskjed om at det var litt kortere enn forventet uten at det var noe stort problem. De brukte visst ikke lårbensmålet til å estimere vekt, kun hode og mage. Noen grunn til at dere snakket spesifikt om målet på lårbenet? :happy:
Takk for svar:pKjekt å vite hva andre har fått beskjed om. Nei, hun sa det bare som en hyggelig kommentar under undersøkelsen, siden det var en av de tingene de så på ift vekst:happy:
 
Back
Topp