Tverrleie

Mavila

Andre møte med forumet
Hei :)

Fikk beskjed i dag om at babyen ligger i tverrleie og at de ønsker å gjøre et forsøk på å vende babyen. Er det noen her som har erfaring med vending av baby?
 
Har ikke erfaring selv, men har et familiemedlem som fødte et barn som lå i tverrleie. Vending ble gjort flere ganger og ungen la seg på tvers igjen, men de klarte å vende da hun var i aktiv fødsel og ungen kom rett vei og det gikk helt fint.
 
Forrige svangerskap lå frøken i tverrleie og eg ville ikkje vende pga at sjansen er stor for at dei snur seg igjen og at eg hadde høyrt at det var ein smertefull opplevelse. Eg har 1,5 t til sjukehus og det vart vurdert etter mine ønsker og at det var langt til sjukehus at eg skulle få keiserskitt. Vil berre sei at hadde ein like god opplevelse med keisersnitt som med vanlig fødsel (nr 1) No ligg nr 3 i sete og skal snart vurderes om dei trur ho snur seg eller ikkje. Blir ingen vending på meg denne gangen heller så kan sjå ut som KS.

Det eg vil fram til er at du må kjenne litt på det sjøl kva du føler rundt det å snu. Legane vil prøve å overtale deg uansett.
 
Mi lå i tverrleie og jeg hadde et vellykket vendingsforsøk, det var ikke vondt og fort gjort:) Ble satt i gang etterpå og magen ble surret fast på sidene så hun ikke skulle snu seg tilbake:woot:
Hun kom riktig vei dagen etterpå, jeg var 39+0:)
 
Hei :)

Fikk beskjed i dag om at babyen ligger i tverrleie og at de ønsker å gjøre et forsøk på å vende babyen. Er det noen her som har erfaring med vending av baby?
Hvor mange uker er du på vei? Min ligger også på tvers, men jordmor sa han kunne snu seg rundt helt frem til fødsel, siden det er nr tre da. Er 34+4 her.
 
Sniker

Min lå i seteleie så vi hadde et vendingsforsøk. Det var vondt, men overkommelig, og det gikk fint å puste seg gjennom det. Hadde ikke vært redd for å gjøre det igjen. Han lå dog for godt fast, så forsøket var ikke vellykket.
 
Forrige svangerskap lå frøken i tverrleie og eg ville ikkje vende pga at sjansen er stor for at dei snur seg igjen og at eg hadde høyrt at det var ein smertefull opplevelse. Eg har 1,5 t til sjukehus og det vart vurdert etter mine ønsker og at det var langt til sjukehus at eg skulle få keiserskitt. Vil berre sei at hadde ein like god opplevelse med keisersnitt som med vanlig fødsel (nr 1) No ligg nr 3 i sete og skal snart vurderes om dei trur ho snur seg eller ikkje. Blir ingen vending på meg denne gangen heller så kan sjå ut som KS.

Det eg vil fram til er at du må kjenne litt på det sjøl kva du føler rundt det å snu. Legane vil prøve å overtale deg uansett.

Tusen takk for så mange svar :) Men betyr det at jeg kan velge om jeg vil vende eller ikke?

Jeg er absolutt ikke redd for keisersnitt, men ønsker jo en naturligfødsel dersom det går.
Kom du deg raskt etter keisersnittet?
 
Hvor mange uker er du på vei? Min ligger også på tvers, men jordmor sa han kunne snu seg rundt helt frem til fødsel, siden det er nr tre da. Er 34+4 her.


Jeg er straks 37 uker på vei. De trodde ikke at han kom til å snu seg nå av seg selv. Men håper jo det.
 
Tusen takk for så mange svar :) Men betyr det at jeg kan velge om jeg vil vende eller ikke?

Jeg er absolutt ikke redd for keisersnitt, men ønsker jo en naturligfødsel dersom det går.
Kom du deg raskt etter keisersnittet?

Da vi kom inn for vendingsforsøket ble det poengtert at det var frivillig og noe vi kunne takke nei til hvis vi ikke ønsket å prøve :)
 
Første lå i tverrleie helt til en siste ultralyd når jeg 37 uker. Da hadde han endelig lagt seg ned hodet ned og ble sånn de siste 3 ukene :) så kan hende babyen din snur seg selv :thumleft
 
Tusen takk for så mange svar :) Men betyr det at jeg kan velge om jeg vil vende eller ikke?

Jeg er absolutt ikke redd for keisersnitt, men ønsker jo en naturligfødsel dersom det går.
Kom du deg raskt etter keisersnittet?
Alle former for inngrep er valgfrie (så fremt det ikke står om liv og død antar jeg) :)
 
Tusen takk for så mange svar :) Men betyr det at jeg kan velge om jeg vil vende eller ikke?

Jeg er absolutt ikke redd for keisersnitt, men ønsker jo en naturligfødsel dersom det går.
Kom du deg raskt etter keisersnittet?

Ei god venninne av meg som baby lå i tverrleie. Men de ville ikke forsøke å snu den en gang ført i hun var så stor og magen så stram. Det hun sa var at om vannet går så måtte hun legge seg ned. Ikke sitte eller stå da man må bli hentet av ambulanse og fraktet på båre. Er visst risikabelt med barn i tverrleie.

Men hun har fått nå og har komme seg veldig. Du må kjenne på det selv. Heldigvis er det frivillig og om du gjør det så har de personell på stand by.
 
Tusen takk for så mange svar :) Men betyr det at jeg kan velge om jeg vil vende eller ikke?

Jeg er absolutt ikke redd for keisersnitt, men ønsker jo en naturligfødsel dersom det går.
Kom du deg raskt etter keisersnittet?

Eg fekk velge om eg ville vende eller ikkje og hadde jordmor på mi side, men dei prøvde å overtale meg til og med til dagen før KS.
Eg kom meg overraskende fort
 
Takk for alle svar. Det blir spennende på kontroll Da må jeg forhøre meg litt mer om alternativene. Fikk beskjed om å legge meg ned og ringe ambulanse om vannet går, fordi navlestrengen kunne komme i klem. Legen presiserte at det var veldig sjeldent. Det gjør ganske vondt allerede når babyen spenner seg, så kan tenke at å vende kan være vondt
 
Last edited:
Back
Topp