tverrleie

jcecilie

Gift med forumet
Den lille i magen har ligget i tverrleie i 3 uker nå. Håper han flytter seg til riktig sted. Skal til lege på torsdag for å snakke om igangsetting, men hvis han ligger fortsatt i tverrleie kommer jeg til å nekte å føde. Man føder kanskje ikke når de ligger i tverrleie?

Men dere som har den lille liggende i tverrleie har dere vondt i bekken/symfysen på den siden babyen ligger? Og kjenner dere press på den siden, samt er litt sår/øm?

Min ligger på venstre side og jeg kjenner press på venstre side nederst i magen ved lårbein og symfysen/bekken er helt grusomt på den siden. Klarer nesten ikke å gå når jeg har sittet og hvis jeg har ligget er det enda verre. Lurer på snart jeg må skaffe krykker for hjelp til å komme igang etter soving og sitting. Kjenner også smerte å gå inn og ut av bil eller skræve litt for mye.

Det høres ut som du har bekkenløsning. Det har ingenting med hvordan ungen ligger....

Hvorfor skal du ev. settes i gang så tidelig?

Det høres ut som du har bekkenløsning. Det har ingenting med hvordan ungen ligger....

Hvorfor skal du ev. settes i gang så tidelig?

Ok:) men kan man få vondere på den ene siden? Dette er fjerdemann, men har aldri hatt vondt i bekkenet før så dette er nytt for meg:eek:
Skal settes igang for jeg får store barn. Nr 3 var 5180 gram og 54 lang og det endte med katastrofe keisersnitt. De 2 andre var 4710 gram og 4620 gram. Har ikke lyst å føde stort barn på 5 kg og er redd for det samme skal skje igjen som sist. Så har ganske mye angst og tenker masse på det. Ville hatt keisersnitt men det vil de ikke gi meg ser det ut som. Ikke har jeg bra med rier heller når jeg er i fødsel. Bruker lang tid og skjer noe hver gang på slutten av fødsel. Har hvert til samtale hos jordmor på sykehuset 2 ganger, men er jo ikke hun som bestemmer. Så håper legen er grei og forståelsesfull å gir meg svar på svart på hvitt hva som skjer. :)

Ok:) men kan man få vondere på den ene siden? Dette er fjerdemann, men har aldri hatt vondt i bekkenet før så dette er nytt for meg:eek:
Skal settes igang for jeg får store barn. Nr 3 var 5180 gram og 54 lang og det endte med katastrofe keisersnitt. De 2 andre var 4710 gram og 4620 gram. Har ikke lyst å føde stort barn på 5 kg og er redd for det samme skal skje igjen som sist. Så har ganske mye angst og tenker masse på det. Ville hatt keisersnitt men det vil de ikke gi meg ser det ut som. Ikke har jeg bra med rier heller når jeg er i fødsel. Bruker lang tid og skjer noe hver gang på slutten av fødsel. Har hvert til samtale hos jordmor på sykehuset 2 ganger, men er jo ikke hun som bestemmer. Så håper legen er grei og forståelsesfull å gir meg svar på svart på hvitt hva som skjer. :)

Jeg har hovedsakelig bekkenløsning på venstre side, så ja det går fint!

Katastrofesnitt høres ikke særlig ut. Hvor stor estimerer de barnet til nå?

Jeg har hovedsakelig bekkenløsning på venstre side, så ja det går fint!

Katastrofesnitt høres ikke særlig ut. Hvor stor estimerer de barnet til nå?

Jeg er i uke 36 nå. Og for litt over 2 uker siden var han 3300 ca trudde sykehuset. Forrige uke på torsdag trudde jordmor han var 4000 gram. Så til torsdag hadde det ikke forundret meg om han lå på 4,3 kg. Blir spennende å se:)

Jeg er i uke 36 nå. Og for litt over 2 uker siden var han 3300 ca trudde sykehuset. Forrige uke på torsdag trudde jordmor han var 4000 gram. Så til torsdag hadde det ikke forundret meg om han lå på 4,3 kg. Blir spennende å se:)
Oi kan de være så store alt nå! Jeg er 34+4, tenkte babyen var ca 2,5kg (storebror var 4,3)

Huff, får så vondt av deg! Kan ikke skjønne at de ikke gir deg keisersnitt! Har ingen erfaring med tverrleie dessverre, men de må vel enten komme ut med hodet eller rompa først vil jeg tro. Og de lar deg vel ikke føde i seteleie om han skulle legge seg den veien når han er så såpass stor!?

De gir vel ks når det er snakk om tverrleie trodde jeg.. Håper det ordner seg!! :)

Man kan ikke føde i tverrleie nei, fysisk umulig. ;)

Min ligger av og til på tvers. Da stikker hodet ut på den ene siden og rumpa på den andre. Men jeg synes det er fryktelig vondt når han ligger på tvers. Livmoren strekkes i en snodig vinkel, magen ser helt rar ut og det presser veldig på. Blir liksom et stort trykk, som slipper taket når han snur seg tilbake med hodet eller rumpa ned.

Er det noe sjans for at babyen snur seg hvis den har ligget i tverrleie "hele veien" ? Håper iallefall det for hennes del.. :/ krysser fingrene

Håper de finner en god løsning for både mor og barn, det er skikkelig kjipt å bekymre seg om sånne ting :(

Er det noe sjans for at babyen snur seg hvis den har ligget i tverrleie "hele veien" ? Håper iallefall det for hennes del.. :/ krysser fingrene

Han lå i seteleie først og plutselig har han lagt seg i tverrleie. Så veldig spent på om han har noe plass å snu seg på:)

Min forrige lå i tverrleie i ukesvis, men snudde seg av seg selv et par dager før fødsel.
Hadde blitt keisersnitt viss ikke.
Jeg hadde bekkenløsning, men når hun snudde seg riktig vei var det akkurat som at hele bekkenløsningen forsvant så her var nok tverrleie mye av grunnen til at det både gjorde vondt og var vanskelig å gå.
Lykke til!

Håper de finner en god løsning for både mor og barn, det er skikkelig kjipt å bekymre seg om sånne ting :(

Ja det er helt grusomt å gå å tenke på hvordan han ligger, at han er stor og situasjonen jeg hadde med nr 3 der vannet gikk og navlestrengen kom ut før henne. Hadde vi ikke hvert på sykehuset så hadde det ikke gått bra. Så har også angst for at det skal skje igjen og hva hvis vi da er hjemme:sorry: håper på mere avklaring imorgen på hva som skjer :)

Vil tro de prøver å snu babyen, trenger visst hjelp (sa min lege) hvis de ikke ligger med hodet ned etter uke 36!
Håper nesten for din del at babyen ligger i tverrleie så de tar keisersnitt uten mer om og men (er det du vil ikke sant?)!
Lykke til, håper du får noen konkrete svar! :)

Min skifter litt mellom tverr-/og skråleie! Men smerterne du beskriver minner mer om bekkenløsning...
Jeg føler mer at det gjør vondt eller at jeg fort blir sliten i ryggen- for at min og barnets rygsøyle ligger i "kors"!

Ønsker virkelig for deg at du får ks om ikke lenge!
Synes du er supertøff,jeg! :)

Back
Topp