Tverrleie?

Jeg lå i tverrleie, og ble tatt med keisersnitt etter flere snuforsøk. Dette var for 30 år siden... Jeg spurte fastlegen om dette sist jeg var der, siden mi lå i tverrleie lenge (tror ho har snudd seg nå), og ho sa det var ytterst sjelden at babyen endte opp i tverrleie. Som oftest snur de seg den ene eller andre veien til slutt. Ang. snuforsøk, så skjedde det etter samtale med mor, der også keisersnitt ble vurdert. I alle fall det slik det blir gjort her, men jeg har skjønt at rutinene varierer fra sted til sted...:)

Jeg er førstegangsfødene, og tulla vår snudde seg plutselig til tverrleie i uke 30 (hadde ligget "riktig" vei frem til det)... Hun snudde seg tilbake i uke 35 helt av seg selv :) fikk beskjed om at de uansett ikke pleide å sette i gang tiltak før i uke 37/38 fordi babyen som regel snudde seg til hode-/seteleie av seg selv :)

Jenta mi lå i tverrleie frem til uke 36+6 sist, da snudde hun seg selv natta før vi skulle inn på snuing. Siden de kan snu seg mange ganger dør uke 37 så gjennomfører de ikke snuing før da var beskjeden jeg fikk fra JM. Han her ligger i sete enda, er uke 37 fredag så håper han også snur seg!

Tusen takk førr svar! :)) da trur æ at æ sænka skuldran å håpa denj snur sæ. ;) men ska tru om sånne teng e arvelig? mamma fødte di 2 første normalt, men di 2 siste snudde sæ ikke, å ho fikk keisersnitt me di. å detta e min 3dje. di to første lå me hode ned på dennja tia, så æ kjænn æ e litt små nærvøs.

Back
Topp