Tverrleie-what now?

• Trådstarter Trådstarter ~Mirabell~
  • Opprettet Opprettet
M

~Mirabell~

Guest
Knerten har ligget med hode ned siden i allefall uke 27, altså i minst 8 uker. Fikk også beskjed fra legen på kontroll for 1,5 uke siden at hodet lå godt nedi bekkenet, og neppe kom til å endre på det.
MEN, det gjorde han i natt. Det er jeg bombesikker på... Såh, hva skjer nå? Skal på kontroll hos legen på torsdag. Nå ligger han på tvers med ryggen oppi puppene, hodet på høyresiden og beina på venstresiden.

trenger ikke stemme selv om det kjennes sånn ut da..

min snudde seg TIL tverrleie i uke 41.. den luringen!! Men natta før snuing så kava han seg tilbake i hodeleie.... de kan jo prøve å snu om så er tilfelle hos deg..

Mi lå i seteleie frem til uke 36. Da snudde ho seg helt rundt.
Er bare å vente å se.... mest sannsynlig går det seg til, ellers forsøker de vel å snu.
Er jo lite å snu i forhold til seteleie ihvertfall[:)]

nei, det trenger ikke stemme, men i dette tilfellet er jeg 99% sikker på at det gjør det[8D]Jeg kjenner bevegelsene og kroppsdelene hans ganske godt der inne[&:]
Ja, får høre hva de sier på kontrollen på torsdag. Det er jo ikke akkurat lenge til termin[:-]

Rebekka lå i tverrleie, og snudde seg under fødsel (uke 36+2), så det er vel fortsatt håp for knerten deres også!

Minstemann lå i bekreftet tverrleie fra uke 27, og etter tre kontroller på sykehuset i uke 36 og 37 ble jeg henvist til keisersnitt. Han viste ingen tegn på å snu seg, og hvis han først skulle få en ende ned riktig vei, lå rompa nærmest. Og siden førstemann sattfast med hodet, fikk jeg ikke lov til å føde i seteleie med andremann.
Og det var jo greit, for da han ble tatt ut 13 dager før termin, veide han neste 4300 gram.. Så man kan jo bare tenke seg hvor svær han hadde vært om jeg hadde gått 16 dager over termin som jeg gjorde med førstemann!! [8D]

Forøvrig ble ikke snuing vurdert en gang, det er noe de går mer og mer bort ifra nå pga komplikasjonene som kan oppstå.
Jeg spurte også om de kunne sette i gang fødselen for å se om han snudde seg med hodet ned underveis (ville veldig gjerne føde vaginalt), men fikk blank nei der også. [>:][;)]

Minstejenta mi lå på tvers i flere måneder. Jeg hadde avtale om snuing på sykehuset i uke 37, men i løpet av uke 36 kom hun seg med hodet ned selv.[:D] På høy tid synes jeg, for hun ble født i uke 38.

her snudde mini seg plutselig til tverrleie i uke 38, da hadde han lagt rett vei i evigheter. Fikk time til UL 5 dg etterpå, men da hadde han snudd seg av seg selv igjen[:)]

Back
Topp