Ååh, jeg vet akkurat hvordan du har det!!
Mine to siste har lagt i tverrleie på slutten. -08 Snudde seg i siste liten (uka før termin), mens -11 Ble forsøkt snudd rundt uke 37, var vellykket, men hun snudde seg tilbake. Og slik gikk jeg til en uke over termin. Livredd for at vannet skulle gå. Bar med meg telefonen OVERALT. (De to første fødslene mine begynte med vannavgang) Heldigvis gikk aldri vannet. (Og jeg tror ikke det går lettere ved tverrleie, fordi det ikke ligger noe hode å presser direkte nedover.)
Jeg ble greit oppfulgt, og selv om jeg var veldig klar for at noe skulle skje, ble det litt venting på at det skulle skje naturlig. Jeg stolte på at leger/jordmødre visste hva som var det beste, selv om jeg var utålmodig og bekymret meg en del.
En uke over termin ble jeg innlagt, og de snudde snuppa fra tverrleie til hodeleie, og satte meg direkte på drypp for å sette igang fødselen. Så om barnet ditt ikke snur seg, og du VELDIG gjerne vil føde vaginalt kan dette være en mulighet? (Mulig at de ikke gjør dette på alle sykehus)
..Det endte allikevel med keisersnitt for min del, selv om jeg hadde utrolig lyst å slippe.
Du kan lese om dette på bloggen min. ("da keiserinnen kom til verden")
Håper det ordner seg for deg :)