Tvangstrekk av barnebidrag

LittleMonkii

Forumet er livet
Noen som vet hvor lang tid det tar før nav setter igang tvangstrekk fra den bidragspliktiges lønn?
Hvordan gjøres det eventuelt? Det er søkt om fastsettelse av bidrag samt innkreving av bidrag. Det er nå blitt opparbeidet en ganske høy gjeld, og det har gått to måneder etter endt behandlingstid uten at bidragspliktige har betalt.
Hvor mange måneder går det uten betaling før de setter igang slikt? Nav har ikke gitt noe klart svar annet enn at hvis bidragspliktige får igjen på skatten, så vil de pengene vedkommende skylder bli trukket før h*n får det på konto.

Hvor lang tid det tar det vet jeg ikke, men det tar lang tid.. lurer på om det gikk 1 år jeg hvor faren ikke betalte uten at det ble noe tvangstrekk. Han fikk bare en kjedelig gjeld og at nav tok sin bit før jeg fikk det jeg manglet...

Det hjelper å ringe å mase. Jeg fikk det innvilga i sep. Dem kunne tidligast begynne å trekke i lønn Jan sa dem, for han hadde sendt inn klage på beløp 2 ganger:/ men fått avslag. Dem begynte å trekke nå i feb. Så ring NAV innkreving som har med det å gjøre:)

Mener set tok ett år ja.. Husker ikke så langt tilbake.. Nå har han klart å fått sparken dra nok en jobb så nå blir det vell stopp igjen ja..
Forstår ikke hvorfor de ikke bare betaler? Det er jo en så kjip gjeld å sitte med det der

Her tok det også ca 1 år... men her har han vært sykmeldt og arbeidsløs over halve tiden,så all ekstra penger han får(skatt e.l) er det jeg som får... men ring å mas til innkreving,de vet svaret ;)

NAV Innkreving har gode svar på alel slike spørsmål.

Her tok det to mnd, og det ble satt i gang på tross av klager på sum - da NAV/NAVI fant det for godt å trekke så han ble sittende igjen med 4200,- pr mnd av en AAP fordi mor mente han tjente over 1 mill, mens realiteten var omtrent 200.000. Spenstige greier.

NAV Innkreving har gode svar på alel slike spørsmål.

Her tok det to mnd, og det ble satt i gang på tross av klager på sum - da NAV/NAVI fant det for godt å trekke så han ble sittende igjen med 4200,- pr mnd av en AAP fordi mor mente han tjente over 1 mill, mens realiteten var omtrent 200.000. Spenstige greier.
Det var jo litt vel drøyt. Det er vel ikke sånn enda?

Er fattet nytt vedtak ang trekk denne uka, så endrer seg nok til neste utbetaling :)
Men 2.5 mnd med slike trekk merkes godt.
Ja selvfølgelig gjør det det. Når man ikke har mye fra før så merker man det. Godt det har kommet nytt vedtak :) men hva feiler det NAV liksom. Virker som de har stolt på mor mer enn lønnslippene hans. Er jo ikke vanskelig å dobbeltsjekke egentlig :)

Ja selvfølgelig gjør det det. Når man ikke har mye fra før så merker man det. Godt det har kommet nytt vedtak :) men hva feiler det NAV liksom. Virker som de har stolt på mor mer enn lønnslippene hans. Er jo ikke vanskelig å dobbeltsjekke egentlig :)

Ikke sant, og spesielt når fars inntekt for tiden i tillegg kommer fra nav selv... :p

Her har ikke barnefar betalt bidrag i det hele tatt. Datteren vår er snart 7 år. Så jeg har ikke mye tro på nav og systemet deres.

Back
Topp