millemarie
Forelsket i forumet
Hvor mye ser barna deres på TV når de er rundt 1 - 2 år? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Her ogFor mye føler jeg...skammer meg litt der..

For mye føler jeg...skammer meg litt der..
Føler med deg. Jeg prøver å ikke gjøre tv til barnevakt, men gud som det friste..fantorangen for alle pengene her også.Samme! Pleier ha på TVen på ettermiddagen og se på fantorangen. Er et par programmer hun elsker. Også har vi innimellom på musikk på YouTube som vi danser til. Er liksom eneste perioden på dagen den ettermiddagen da hun koser seg på fanget med poppeloppane og fantorangen![]()

IKKE for å shame andre, men før 3 års alder er skjerm frarådet da. Så her har vi fulgt det rådet så godt vi har klart det, selv om det har blitt vanskeligere for hvert barn! Nr 4 har fått se noe med de andre fra rundt 2.5 års alder da, siden soving på dagen utgikk. De har max 2-3 timer tilsammen i uken alle sammen.
Mente 2!!! Godt du skrevVis gjerne kilder på det før du ikke med hensikt å shame likevel gjør det.
WHO anbefaler ingen skjerm før 2 år og det er alt jeg finnes
«Mange foreldre lurer på hvor lenge barnet kan bruke skjerm. Verdens helseorganisasjon anbefaler at barn under 2 år ikke bruker skjerm i det hele tatt. Fra 2–5 år anbefaler de at bruk av skjerm skjer i samspill med en voksen, og i maksimalt 1 time hver dag, men helst mindre. Det oppfordres også til minimum 2 timer fysisk lek/aktivitet hver dag fra 1-årsalderen»
Her legger forresten barna mine seg samtidig, og jeg er ofte alene med dem på kvelden, så babyen på 8 mnd blir eksponert for barne-TV ja. Sitter ikke i et annet rom med henne mens 3-åringen sitter alene i stua og ser tv hellerHan har jo også godt av å se barne tv sammen med en voksen så vi kan snakke om hva som skjer.
Nå er ikke babyen veldig interessert i tv akkurat nå da, så hun sitter ofte og leker med noe på gulvet med meg mens hun ser bort på tv iblant. Nettbrett og spill har vi prøvd hos besteforeldre og det synes jeg ikke er noe positivt for så små barn å holde på med.
Jeg ser ikke noe problem med at et barn under 2 år ser 10-20 min med tv da. Men det er så fort at 10 min blir til 50, at man plasserer nettbrett ved bordet til måltider, at man setter på «bare litt» mange ganger i løpet av dagen. Det mener jeg ikke har noen hensikt for små barn. Jeg bruker ikke tv for å få laget middag, for å få ryddet osv. vi ser tv i hverdagen etter middag som rutine og vi gjør det som oftest sammen. Så får barna tilbud om å være med å lage middag, henge opp klær eller velge å leke selv. Det er viktig at tv ikke kommer som en erstatning for å lære av og være sammen med foreldrene. Så ser vi tv så gjør vi det sammen. Og dessverre blir det tv på babyen når vi ikke er to voksne hjemme, men kjenner meg helt trygg på at det går fint![]()

Lurer bare på hva du mener med "uenig" på postene mine, spesielt der jeg kjapt skriver at jeg tok feil, det var 2 år jeg mente?Føler med deg. Jeg prøver å ikke gjøre tv til barnevakt, men gud som det friste..fantorangen for alle pengene her også.![]()
Sånn er jeg også! Må ha noe i bakgrunnen! Sjeldent min har tålmodighet til å se en hel film, så har som regel på friends eller the office, så jeg kan ha noe lyd i bakgrunnenJeg hater å ha det stille får nesten panikk av det. Så den er på hele tiden. Men barna er så vant til det at de ser fint lite på tv til sammen i løpet av en dag.
Jeg er også der, ungen gir litt f, utenom når han er kjempesyk..Jeg hater å ha det stille får nesten panikk av det. Så den er på hele tiden. Men barna er så vant til det at de ser fint lite på tv til sammen i løpet av en dag.