TV og barn

opus dei

Elsker forumet
Lille prinsessa mi sitter litt (....alt er relativt....[:)]) foran tv om dagene. Må selv innrømme at det er litt deilig, spesielt om morgenen da man er litt sigen sjøl. Er i utgangspunktet lite glad i tv som barnevakt, men.......men.....Hvordan er det hos dere? Blir det mye tv-titting eller er dere bevisste på å begrense det?

gutten på ett er lite opptatt av tvn så det har aldri vært noe problem, mens gutten på ni kan sitte opptil flere timer å se på tv, så der har vi måttet begrense litt. Tror ikke det er noe problem med litt tv da, alt med måte sier jeg bare[:)] 

det blir ikke mye, for han gidder ikke sitte i ro så lenge[8D]

Men om morgenen er det deilig, for da drikker han ei flaske med Biola mens han ser på barne-tv og jeg koser meg med morgenkaffen.

Må ærllig innrømme at om jeg syns det blir litt mye mas og styr, så spør jeg han om han vil se på en film[&:][;)]

Jenta mi har blitt en tv-slave[;)] Hun er så opptatt av den tv`en hun.. at innimellom så får vi ikke kontakt engang! hehe

Når vi puttet hendene våres foran øynene hennes så bare skyver hun de vekk[:)] Hun er snart 10 mnd...

ORIGINAL: Fridasinmamma

Jenta mi har blitt en tv-slave[;)] Hun er så opptatt av den tv`en hun.. at innimellom så får vi ikke kontakt engang! hehe

Når vi puttet hendene våres foran øynene hennes så bare skyver hun de vekk[:)] Hun er snart 10 mnd...

vetle hadde en periode der han var 8 -10 mnd der han bare sto forran tvn, så jeg måtte tilslutt ha den av. Men det gikk over etter en periode. Nå bryr han seg ikke noe særlig om den lengre

ORIGINAL: Novembergull

vetle hadde en periode der han var 8 -10 mnd der han bare sto forran tvn, så jeg måtte tilslutt ha den av. Men det gikk over etter en periode. Nå bryr han seg ikke noe særlig om den lengre

Hun har vært sånn lenge hun.. siden hun var ca 3-4 mnd.. veldig glad i tv`en...[;)] Spesielt HighscoolMusical 2

Hun har vært sånn lenge hun.. siden hun var ca 3-4 mnd.. veldig glad i tv`en...[;)] Spesielt HighscoolMusical 2

hehe, en liten broadwaystjerne i magen på hu da[;)]

Her er TVen totalt uinteressant.[:)]

Forskning har vist at det i dag er langt mer ryggproblemer ol, enn det var før i tiden, skylden får for mye i ro sitting, og da spesiellt i forbindelse med tv. Så godt og lese at dere som har tv slaver vet og begrense det.[:)]

hehe, en liten broadwaystjerne i magen på hu da[;)]

He he[:D] Hun digger i alle fall musikk! Blir helt stiv i kroppen når hun hører Highscool eller Hanna Montana.. hehe (og sitter med det store gliset[;)])

Har en datter på 4 år og ho har aldri sett barne tv, ikke helt innteressen virker det som....

Her er det lite tv-titting, kanskje 10-15 min pr dag, og da går det i musikkvideoer (favorittene er lagt inn som favoritter på pc'n via youtube)

Kan nok kanskje være lurt å begrense i perioder ja[:)]. Det er liksom noe som fenger mer enn annet noen ganger.

Snuppa mi får lov til å se på tv om morgenen mens hun spiser frokost. Og det er deilig faktisk, for da får jeg drikke kaffen min i fred. Men hun sitter ikke i ro lenge... Av og til ser hun barnetv, men hun har, som dagt, ikke ro i ræva.... Eneste som fenger henne, og som hun elsker er Drømmehagen, som går på NRK super lørdager og søndager kl 17.30! Da er det ingen kontakt å få... Hun fikk faktisk en dvd med drømmehagen, In the Night Garden, hos mormoren og morfaren sin... Og nå er det bare det hun vil se...

snuppa hadde oxo en periode når hun var baby som hun var veldig hekta på tv,,men nå har hun ikke ro til å se på tv.....

De to eldste mine har fått begrensninger i uken når de går på skolen,de kunne sitte foran tven med en gang de kom hjem fra skolen og glemme lekser og alt[;)] De har tv på rommet,så nå er regelen sånn: ingen tv på før kl 18 og tv slått av kl 21. funker veldig bra her[:)][:)]
Med minsten på snart to år er det ikke noe problem,ser bare på mikkes club hus han.[:)][:)]

Vi har på barne-tv hele formiddagen i helgene - vi sitter ikke og ser hele tiden, men hun setter seg ned innimellom og da kan vi passe på å skravle på bv, rydde litt, lage mat, etc. Vi merker at konsentrasjonen hennes ikke er så lenge på tv'n, så vi leker masse innimellom. I ukene blir det barne-tv. Johanna er skikkelig glad i tv da, så vi må nok begrense tittingen etter hvert

ORIGINAL: Hestejenta

Her er TVen totalt uinteressant.[:)]

Forskning har vist at det i dag er langt mer ryggproblemer ol, enn det var før i tiden, skylden får for mye i ro sitting, og da spesiellt i forbindelse med tv. Så godt og lese at dere som har tv slaver vet og begrense det.[:)]

Ikke noe stor fare for det - hun sitter litt, og så er hun oppe og danser, peker, står og hopper foran tv, etc.

Jeg tror også at tv-tittingen ikke er noe problem i seg selv - vi er som regel der med henne og forklarer, kommenterer, etc. så hun sitter ikke apatisk og ser (dessuten er mye av programmene lærerike)

ORIGINAL: lenemor

Vi har på barne-tv hele formiddagen i helgene - vi sitter ikke og ser hele tiden, men hun setter seg ned innimellom og da kan vi passe på å skravle på bv, rydde litt, lage mat, etc. Vi merker at konsentrasjonen hennes ikke er så lenge på tv'n, så vi leker masse innimellom. I ukene blir det barne-tv. Johanna er skikkelig glad i tv da, så vi må nok begrense tittingen etter hvert

Høres meget kjent ut[:)]

Her er tv-en ganske populær.. Enda hun bare er 3 mnd snart [8|] Følger ivrig med på alt som skjer og sparker ivrig med føtter og hender.. jeg synes ikke noe særlig om det, så jeg prøver og unngå det mest mulig.. Vil heller at hun skal lære seg til og leke selv og utforske litt :) Spennende det oxo [:D]

Back
Topp