TV/iPad bruk

RemaFrue

Gift med forumet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Hvor mye ser deres barn på TV? Og bruker iPad? På iPaden tenker jeg både ser film og spiller.
Bare jeg som føler barn nå til dags ser ufattelig masse på TV og sitter utrolig mye inne å spiller?
 
Vi har ingen regler, moen dager mye og andre dager lite
Tenker barn også trenger å koble av jeg å då er spill noe av det de kan koble av med
 
IPaden brukes kun på lange bilturer og på ferie. Ellers er vi ikke superstrenge på TV-titting. Hvis hun er sliten en dag får hun se en del, og vi kan godt tillate en del timer på en søndag med dårlig vær. Stort sett blir hun lei ganske fort, og vil leke eller gjøre noe annet. Så totalt sett synes jeg ikke hun ser så mye på TV. Hun er litt over 3 år
 
Tv-en står på hele dagen, som bakgrunnslyd. Så de er litt til og fra, iPad har de ikke [emoji5]
Nå er de ute fra 10 til 19/20 synes det er lenge nok jeg, slitene er de [emoji1]
 
iPad kun på hyttetur( som er kanskje 2 ganger i året) og TV har vi blitt strengere på. Han kan sitte fra morgen til kveld hvis han får lov.
 
Vi har ingen særlige regler på det, da vi ikke har behov for det.
Noen dager kan han sitte lenge, andre dager, så er det ingenting.
Nå om dagen er han ute nesten hele dagen, så om han ser et par timer på morningen har lite å si.
 
Hun er 3 1/2. Ingen TV om morgenen. Hender hun får se litt på TV mens jeg lager middag etter barnehagen (ca. 20 min), men bare hvis det er behov for det. Vi spiser ca 16.00-16.30, også slår vi ikke på tvn før 17.30 eller 18.00. Da får hun se barneTV. Så begynner vi leggerutinene ca 18.30. Og hun legger seg rundt kl 19.00.

I helgene blir det litt mer TV, kanskje to timer om dagen. Men avhenger av vær og form.

Alt dette er jo sånn som det har vært de siste månedene, og jeg har vært og er i veldig dårlig form og er 100% sykemeldt.

Forøvrig har vi en iPad. Den tar vi vel fram en gang i mnd eller sjeldnere. Vi tar den ALDRI med på biltur. Vil ikke at det skal bli et behov, og hun trives så godt i bilen uansett. Skal sies at vi aldri kjører mer enn halvannen time i slengen, og da blier det gjerne et hurtigladestopp underveis.

Men når vi har tatt toget har vi hatt med iPad, jun blir mye mer rastløs da enn i bilen, og jeg vil ikke at hun skal forstyrre de andre passasjerene. Samme om vi skulle tatt fly
 
I ukedagene ser di bare på Barne-TV på kvelden, 18.00-18.30. Di bruker ikke Ipad.
I helgene ser di av og til på Barne-TV om morgenen, ca 1 time og om kvelden, 30 min:)
Men dette er mest om det er dager med dårlig vær, nå som sommeren er her er di ute å leker til leggetid som er Kl.19.00.
De er 3 år og 5 år :)
 
Ingen regler. Er litt opp og ned, men sikkert litt mer enn de burde. Er blitt litt strengere de siste månedene da.

De våkner på morgenen før oss og ser Barne-TV som seksåringen skrur på. Så står vi opp, spiser frokost og så finner på noe eller de ser litt til. Varierer. I hverdagen ser de kun Barne-TV på morgenen de dagene jeg ikke må kjøre på jobb og pappaen er hjemme. De får ofte se Barne-TV på ettermiddagen for da er spesielt treåringen sliten og trenger å slappe av mens jeg lager middag. Ikke alltid det blir TV før middag.

iPad bruker de i perioder.
 
Vi har skolebarn og må ha regler for det, særlig for 8-åringen som kunne spilt hele dagen. De får se iPad når de spiser frokost (særlig siden de er greie og står opp og ordner seg selv mens jeg står opp med baby) og til barnetv-tid (selv om de ser på helt andre ting, da). Spilling når han har lest mye eller når han har besøk.
 
Ingen regler. Ser an alt etter hva vi har gjort den dagen. Været. Og annet! Ofte får hun nei til både nettbrett og TV. Andre dager ja. Andre dager får hun ja, men først må hun ut å leke noen timer først feks.
 
Vi har ikke nettbrett.

TVen blir brukt i perioder. Lite på sommerstid, så har ikke regler.

9åringen har mobil og får ikke ta den med i senga.
 
Back
Topp