Tv - hvor mange tommer? - barnerom

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Skal kjøpe en tv som sønnen til sambo skal ha på soverommet sitt..

Han sitter max 2,1/2 - 3 meter fra tv`en...

Hvor mange tommer må vi ha? Minimum liksom?

Absolutt minimum? Hmm, på et barnerom holder det med 37", men kommer an på han også da!
Kan sikkert hatt mindre, men det hadde ikke jeg vert fornøyd med[8D]

ORIGINAL: Malenemamma

Absolutt minimum? Hmm, på et barnerom holder det med 37", men kommer an på han også da!
Kan sikkert hatt mindre, men det hadde ikke jeg vert fornøyd med[8D]

37? seriøst?

Det blir da veldig stort på et rom som er under 10 kvadrat..

ORIGINAL: arquinne

Tror jeg ville ha hatt en ganske liten en som jeg kunne henge på veggen. Kanskje noenogtjue?

Så du tror ikke feks 22 tommer er lite?

Har 0 greie på størrelser..

Men sambo ba meg dra å kjøpe en 19 tommer i ste.. og den synes jeg var frykelig liten igjen... så den kjøpte jeg ikke;o)

ORIGINAL: Nick Jr

Har 20" tror jeg med innebygd dvd [;)]

Og det er ikke for lite?

Ser mange som skal selge 22 tommer på Finn.no... tenkte en sånn.. men redd det kan bli for lite?

Alle tommer oppi 30 + koster jo skjorta på finn..

ORIGINAL: Fridasinmamma

Og det er ikke for lite?

Ser mange som skal selge 22 tommer på Finn.no... tenkte en sånn.. men redd det kan bli for lite?

Nei kunne aldri hatt no større der, helt perfekt [:D]

Stort er rommet til barnet ditt da?

Dette er en gutt på 14 år da.. om det er vesentlig[;)] En som kanskje kommer til å bruke denne tv`en annenhver helg.. mindre enn det og.. for han er sjeldent hos oss lengre..

Og det er ikke for lite?

Nei kunne aldri hatt no større der, helt perfekt [:D]

Stort er rommet til barnet ditt da?

Dette er en gutt på 14 år da.. om det er vesentlig[;)] En som kanskje kommer til å bruke denne tv`en annenhver helg.. mindre enn det og.. for han er sjeldent hos oss lengre..

Ja da ville jeg gått for noe større og hengt det opp på veggen (husker ikke om jeg leste det)

Kanskje 37" [;)]

Er vel 13 kvm kanskje, står på en kommode [:)]

Hvorfor plusetlig 37?[:)]

Synes det høres veldig stort ut igjen da... ikke bra å ha for stor skjerm heller,.. han sitter jo ganske nært..

Vi selv har 42 tommer i stua. men sitter mye lengre fra[;)]

Får ikke hengt den på veggen.. veggen er ikke sterk nok

Vi hadde et på 26".. Kom ikke på at det var spesielt lite[8|] Er jo ikke så lenge siden jeg var 14[8D]
Men at en 14 åring har et 37" stort tv på rommet sitt kaller jeg bortsjemt![;)] 

jeg hadde ikke kjøpt noe mindre enn 32 tommer.  

32 og oppover tror jeg er utelukket.. ringte søs og sønnen hennes på 14 har 32 tommer på rommet.. og hun synes det er for stort.. og han har større rom enn sønnen til sambo

Skjønner egentlig heller ikke hva man skal med så stort som 32 tommer bare fordi om man er 14 år[;)] Har han ikke behov for... er her kun annenhver helg også...

Vi får vel dra og se hvor stor en 22 tommer er..

Regelen er, som oftest: Putt inn et komma i tommene!!

Altså- skal man ha en 40 tommers tv, må man sitte 4 meter fra tv`en for at man skal se/få utnytta bildet max [;)]

Skal man ha en 32 tommers, bør man sitte 3,2 meter fra tv`en.....

Sønnen min har nettopp fått en gammel tv vi hadde på rommet, det er en 28 tommer, han sitter 4meter unna og det er alt for kort unna synes jeg. Så hadde vi hatt en på 22-24tommer så skulle han heller fått den.

Jeg syntes 37 hørtes veldig stort ut.
Jeg har selv 32 i stua, og synes at det er stort[8D]

Jeg husker i alle fall at da jeg var rundt 14 år, hadde jeg 20 og synes det var helt perfekt til et lite rom[:)]

Vi har 37' i stua, og jeg ser for meg at det hadde blitt altfor stort på et slikt soverom! [:-]
Noe-og-tyve må vel holde i massevis.. [8|][:)]

ORIGINAL: Snickers

Regelen er, som oftest: Putt inn et komma i tommene!!

Altså- skal man ha en 40 tommers tv, må man sitte 4 meter fra tv`en for at man skal se/få utnytta bildet max [;)]

Skal man ha en 32 tommers, bør man sitte 3,2 meter fra tv`en.....

Aldri hørt før[;)] Men hørtes ut som en bra regel!

Nå har broren mi på 23 en tv på noen og tjue tommer å han klager ikke.......
Syns at en på 14 ikke skal ha en så stor tv på rommet sitt, da er man bortskjemt[;)]

Back
Topp