tutt

Jeg sutta på tommelen til jeg var 6 (!!!!!) år, men tenna mine er heeeeelt rette og fine[:D]

Tassen bruker sutt etter han kommer fra bhg, har ikke orka den kampen enda vi[&:]

du trenger nok ikke være redd for tennene allerede.. i så fall kan du jo prøve å venne han til ortodenten.

her bruker han den og bare når han skal sove. og når han er syk får han ha den.
har faktisk begynt å gi han den av og til til barne-tv da kooooser han seg skikkelig og har tid til å se på det..

jeg er ikke super-streng på når han får ha den eller ikke.. men prøver å ikke la det skli ut.. er mye greiere den dagen de skal slutte[:)]

For jeg synes ikke noe om å se barn fly rundt med smokk ute. Dårlig uvane mener nå jeg.

veldig enig i den!!! ser "dumt ut" syns jeg.. uansett alder!! skjønner ikke hvorfor jeg[8|] så i bhg sa jeg til de at suuten og bamsen er i sekken, men det er KUN til soving!!

Du, jeg tror det går bra jeg!! [:D][:D]

I perioder brukte Endre mye smokk både om natta og dagen. Det var da han var rundt 3 år! Han var konstant syk i 6-7 mnd!! Så da brukte han smokken som trøst, han var helt avhengig en stund...[&:][&:]

Han var nå til tannlegen forrige uke, da spurte jeg tannlegen om hun kunne se på tennene at han hadde brukt smokk, men hun kunne ikke se det!![:D][:D][:D] Han brukte smokk til han var 3 1/2 år!

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: pupple

For jeg synes ikke noe om å se barn fly rundt med smokk ute. Dårlig uvane mener nå jeg.

veldig enig i den!!! ser "dumt ut" syns jeg.. uansett alder!! skjønner ikke hvorfor jeg[8|] så i bhg sa jeg til de at suuten og bamsen er i sekken, men det er KUN til soving!!

Jeg sa også det om smokken i barnehagen til Henrik.
Var en dag jeg kom og han satt med smokken i munn. Han hadde vært veldig grinete den dagen, så tydelig at de bare dytter den inn for å få fred.
Tok den bare ut jeg, uten noen protester fra Henrik.[:D] Han VET godt at vi kun bruker den i senga, men sier ikke nei når noen tilbyr han smokken[:)][;)]

så teit da, siden du hadde sagt fra mener jeg.. måtte du si no igjen???

Isabelle sluttet med smokk "mot vårt ønske" da hun var ca 3 måneder eller noe. Har ikke vært noe tema her siden, men det har hengt en til pynt på vuggen (som står i stua med bamser) og den har hun funnet nå...

Tror hun egentlig bruker den litt som bitering når det klør. I hvertfall satt hun LEEEENGE og bet/suttet på den i lekegrinda på lørdag. Hun var ikke helt i form, og jeg var i skikkelig rævva form (og hjemme alene) så jeg lot det bare skje. Men det skal ikke bli noen vane, altså, er jo ikke noen vits i å begynne med smokk NÅ!

Enig med Ihne i at jeg synes det ser litt dumt ut når så store barn har smokken i munnen overalt.

*kremt* nå tulle jeg bare da [:-]
ehe .. altså .. småen får ikke begynne med tutt igjen.
*host* var visst en dårlig spøk [:D]

Må'kke spøke med oss, da skjønner vi ikkeno'![:D]

Bittet går tilbake. [;)] Bedre med åpent bitt etter sutt, en smal gane etter tommelsutting. [8D]

Jeg brukte tommel til jeg var tenåring[8D]

Jeg slutta å sutte på dagen i 6 årsalderen, men jeg hadde ingen kontroll over tommelen når jeg sov. Heldigvis vises det ikke på tennene mine, selv om de trua med tannregulering pga 2 mm for mye overbitt[&:]

Jeg dytta smokken på Gaute så snart vi kom hjem fra sykehuset, i håp om at han skulle ta den i stedet for å begynne med tommelen. Han fikk aldri helt til med smokken, men begynte heldigvis ikke med tommelen allikevel. Ei jente jeg hadde i barnehagen begynte med tommelen når foreldrene tok fra henne sutta, så å ta ifra dem sutta for tidlig er kanskje ikke så lurt[;)]

Jeg ser ikke store problemet i at de kan få ha smokken når de er sure og grinete. Da er det tydelig noe i veien, og om de finner trøst i smokken er jo det bare flott![:)]

her gir vi smukken kun i krisetilfeller.i grunn så vil han ikke ha smokken hvis han er veldig sur.så smokken ligger i senga her hos oss.syns det er greit sånn når vi først har vent oss til det.blir vel kanskje værre å skal avenne senere hvis de ikke gjør det automatisk selv da..

Back
Topp