tutt/smokk

2008/2013/2014

Glad i forumet
Skal dere ha det med på sykehuset??

Vi hadde det ikke med og hadde ikke bruk for den heller:) de anbefaler heller ikke smokk eller flaske den første tiden, hvis du skal amme, for det er ulik sugeteknikk;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kommer til å ha med da jeg har flere venninner som har opplevd å få babyer med stort sugebehov. Men kommer ikke til å bruke den med mindre det blir nødvendig.

Ja jeg har pakket den. Gjorde det med andre man og var glad for det. Første hadde veldig sugebehov, fikk nok melk og jeg fikk såre brystvorter av all suginga. Han tok ikke smokk før mange dager etter fødselen og jeg gidder ikke det, synes smokk er genial jeg ;)

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Jeg hadde med, men trengte ikke bruke den før vi kom hjem :) amming går strålende, så ikke noe tull her pga smokk :)

Vi fikk klar beskjed på barsel hotellet om at babyer ikke bør bruke Tutt før etter 2 uker. Kan gjøre ammingen vanskeligere. Men det er dere som foreldre som bestemmer dette.

Vi fikk klar beskjed på barsel hotellet om at babyer ikke bør bruke Tutt før etter 2 uker. Kan gjøre ammingen vanskeligere. Men det er dere som foreldre som bestemmer dette.

Med min første ventet jeg to uker med å gi flaske og tutt, men da ville han ikke ha! Og sånn ble det!
Så med andre fikk hu begge delene med en gang og var aldri noe problem med amming :)
Så det blir med en gang denne gangen og :D

Barn er jo forskjellig, så man må jo som sagt finne ut av det selv :)

Jeg har pakket ned to ulike smokker. Jeg har hørt om de som har fått smokk på sykehuset også (i tillegg til de som ikke anbefaler det pga sugeteknikken), fordi babyen har så stort sugebehov. Jeg vet jo ikke enda hvordan det vil bli, men vil veldig gjerne at hun lærer seg å bruke smokk (heller enn å totte som hun gjorde på 2.ul)... Så får vi se da, har nå bare kjøpt en smokk- men fått i gratispakkene også ;)

Jeg følte mini fikk bedre tak i puppen etter jeg gav han tutt på sykehuset :) smokken har vært en livredder her i hus, han hadde så ekstremt med suttebehov og begynte å sutte på tungen sin og da svelget han luft :( med smokken så ungikk vi det, så det var like greit ;)

• Lilleskatt 020913 •

Da vi lå på nyfødtintensiven ga de henne smokk allerede første natten tror jeg det var. Hun hadde den imidlertid ikke lenge om gangen i munnen da hun spyttet den ut. Etterdom vi strevet litt med amming siden hun hadde dårlig sugeteknikk og bare sovnet ved brystet var heg litt tilbakeholden med smokk da vi kom hjem. Men etter jeg begynte å tilby henne smokk mer løsnet det med ammingen og hun begynte å ta brystet mye bedre! Om det var tilfeldig eller ei veit jeg ikke....

Fikk en nydelig liten jente 2.august!

Jeg hadde med smokk til sykehuset for sikkerhets skyld, og det fikk vi bruk for. Tuslet meg frustrert inn på vaktrommet ved barselhotellet en natt, med blødende bryster, og en baby som kun ville ha pupp. En av jormødrene sa at det var bedre å bruke smokk enn å risikere at det skulle ødelegge for ammingen. Det gikk veldig fint, ammingen går strålende og puppene fikk litt fri :p

Vi hadde med på sykehuset men begynte ikke å bruke den før vi kom hjem i går. Gutten har veldig høyt suttebehov og var veldig masete før han fikk smokken. Nå gir jeg han den hvis han begynner og smatte på hendene sine og tunga si, men sørger for at han er mett først. I natt hadde jeg en fornøyd liten gutt som bare var våken fire ganger for og få pupp, så rolig har han ikke vært siden han ble født. Så ser ut som smokken hjelper godt her i huset :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp