Tuting og bikkjer!! Jeg blir gal!

Hansenmuza

Første møte med forumet
Mulig det er hormonene mine som går litt i stå, men jeg må bare lufte meg og høre deres meninger :)

Er nærmeste naboen til en barnehage, og i det siste så har jeg kjent at tålmodigheta mi ikke er helt der den skal være.
Er en del foreldre som leverer ungene sine til fots og noen har med seg sin firbente venn som de stropper fast utafor grinda. De (det er 3 - 4 stk som har bikkjer) står da og hyler/uler/piper og bjeffer helt til eieren kommer ut igjen, noe som som regel tar 10 - 15 min. Og når soverommet vårt er næmeste nabo så virker det som bikkja er inne i huset vårt. De pleier å levere unga i 8-halv 9 tiden, men med turnusjobbinga vår er det tidlig når man har kommet hjem fra jobb både 2 om natta og 6 om morran.
Er dette greit gjøre, eller skal/bør de ta hensyn til at det bor folk veldig nærme barnehagen? (jeg hører inne i stua mi når porten til barnehagen lukkes, så nærme bor vi) Kan jeg si ifra tilbarnehagen at vi blir plaget?
:anyone

En annen ting er at noen også tuter når de drar (3-4 tut etter hverandre)...Og det stikker i magen hver gang det skjer nå...Blir så irritert og lei meg (hormoner),og jeg vet jo at det er teit. Men jeg hadde aldri sitti på tuta når det bor folk så nærme...

Min lille frustrasjon i en ellers fantastisk hverdag :) 25 uker på vei idag og formen er kjempefin :)

Forstår at du blir gal og tutinga er jo veldig unødvendig.. Du kan jo snakke med bhg, de kan jo oppfordre til at det ikke tutes når de drar samt arrangere en annen plass å binde hundene..

Man kan jo ikke kreve at folk skal gjøre noe annet, men det går jo an å informere om at det er plagsomt og så prøve å finne en annen løsning. Det er nok mest at folk ikke tenker seg om..

Foreldrene kan vel blinke med lysene i stede for? Kunne aldri falt meg inn å begynne å tute utforbi bhg med nærme naboer! Blinker altid vi :) hehe håper noen kommer med gode råd til deg:)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Å DET hadde irritert meg også. Med eller uten hormoner. Jeg hadde definitivt ringt bhg og snakket med de.

Har faktisk gjort noe lignende selv.. For å komme hjem må vi kjøre forbi en skole, og inngangen er ut mot veien (en av de). I mange mnd har de drevet på med å bygge heis, ved inngangen, og veien forbi har blitt kjempe smal. Og rundt 8, skal ALLE levere barna i bil, og det er mange biler som står der, med lysene på (uten å ta på park lys) og sperrer veien. For alle som skal kjøre forbi. Jeg ringte å ga beskjed om både lysene (nå når mørketiden har vært her, har det vært kjempe skummelt å kjøre forbi for jeg så jo ingenting, og det var masse små barn på vei til skolen) og at foreldre står parkert midt i veien når de skal levere sine håpefulle små.
Det har faktisk blitt VELDIG mye bedre etter at jeg snakket med skolen. Selvsagt er det noen som ikke gidder å ta hensyn til andre, men nå ser jeg ihvertfall barna som går til skolen:)

Så "klaging" hjelper :)

Back
Topp