Tutekopp

Leelu

Elsker forumet
Hvor ofte steriliserer dere tutekoppen med vann?

Lurer på om det er nødvendig etter hver bruk, grunnen til at man steriliserer flakser som er brukt til melk el mme er jo bakterier vokser fort der, men vann tenker jeg bakterieveksten ikke skulle være alt for stor. 

Jeg bare skyller den godt etter hvert bruk jeg, og vasker den i oppvaskmaskinen... :)

Bare vasker den jeg, ikke tenkt på å sterilisere den engang
Steriliserer nesten aldri tåteflaskene lengre heller vi, kanskje en gang i uka eller noe, men vasker dem grundig da, eller har de i oppvaskmaskina etter hver bruk

Nå som han har blitt så stor så tar jeg alt minus smokker i oppvaskmaskinen. Synes det er greit å vaske og koke smokkene, blir liksom annerledes det synes jeg. Også varer de lenger; oppvaskmaskinen er visst litt tøff på smokker.

Ahh, vi har ikke oppvaskmaskin, så her må alt vaskes for hånd.

Bra å høre litt med dere hva som er vanlig å gjøre, følte egentlig ikke det burde være nødvendig å sterilisere vann koppen hennes. 

LilleNurk2011 skrev:
Nå som han har blitt så stor så tar jeg alt minus smokker i oppvaskmaskinen. Synes det er greit å vaske og koke smokkene, blir liksom annerledes det synes jeg. Også varer de lenger; oppvaskmaskinen er visst litt tøff på smokker.

Samme her,alt minus smokker i oppvaskmaskin.
Når de tipper over 6måneder trenger man jo ikke sterilisere lengre,og godt er det

Skyller og vasker den i oppvaskemaskinen. Fikk beskjed på 6 mnd kontrollen at vi ikke trengte koke flaskene siden han var begynt å spise mat, men at smokkene kunne kokes.

Back
Topp