Tutekopp

FruGlad

Elsker forumet
Lillegutt har ikke villet ta flaske noen gang, så nå dropper vi å prøve det noe mer og går rett til tutekopp. Han biter i tuten og det hender han sutter bittelitt, men det er ikke store mengdene han får ut. Er det noen andre som har begynt med tutekopp (enten etter flaske eller direkte)? Hvordan har det gått? Noen råd og tips? Vi har prøvd et par ulike tuter, tror det er avent sin flate som fungerer best for lillegutt. 

Denne gangen har vi en som også klarer ta flaske, kun mam sine... Eldstemann ville ikke ha flaske her, og det var og vanskelig med tutekopp, men etter mye testing fant vi ut at tupperware sin var den han likte best. Er ikke motstand i den, samtidig som den ikke lekker om du snur den opp ned. Mangen av de som ikke lekker er vanskelige å få noe drikke ut av for de små.

Samme her. Jenta tar ikke flasken, så vi har nå prøvd å få henne til å drikke av en tutkopp. Det fungerer sånn halvveis, for koppen er så tett at hun har vanskelig for å få noe ut. Hun liker å sutte å bite på den, så vi må bare finne en annen type som er lettere å få noe ut av :P

Har begynt med tutekopp for en stund siden, men nå får jo vesla bare mme på flaske, så hun er jo vant til det, så får hun vann på tutekopp.
Sliter litt med å få ut vann i de som man må ha sugemotstand i, men jeg har fjerna den dingsen som lager motstanden, sånn at vannet renner fritt. Da lekker såklart koppen hvis den snus på hodet, men syns det fungerer bra enn så lenge, å når vesla lærer seg teknikken på å drikke og suge på koppen samtidig, setter jeg på igjen den dingsen..

Knotete forklart, men jeg er generelt veldig dårlig til å forklare ting..

Blir mye biting i tuten her også... Har prøvd å fjerne den derre greia inni også, men tror han synes det kommer for mye for fort da. Kanskje vi skal prøve tupperware sin! Kan den kjøpes på nett? 

Starta med tutkopp igår,og snuppa tok den helt fint

men hun har også drukket fra flaske en god stund

Tenk at de er blitt så store..koselig og litt vemodig

Så bra, da! :-) Hvordan kopp var det?

Back
Topp