Tusler inn hit:)

Knask

Elsker forumet
Uæææ, nå har jeg (vi) endelig tatt et lite steg ut i ivfkarusellen:D
Kan først si litt om oss først. Vi har en sønn på snart 5 år, som ble til ved et "uhell";) men nå som vi prøver på en lillebror/søster skulle det ikke være så lett dessverre. Er nå i pp 25, har ikke hatt antydning til to streker på en gtest engang! 3 doble pergokurer som heller ikke ga noe resultat. Har bare en eggleder etter en operasjon for 15 år siden, der det ble operert bort en ekstra livmor og den høyre egglederen.

I går og idag har vi pratet masse sammen og bestemt oss for nå skal vi sende inn søknad om ivf:)
Har nå sendt inn forespørsel til fertilitetssenteret i Oslo, så regner med de kontakter oss til uken. Jeg har blitt undersøkt av privat gyn og mannen har vært hos urolog og tatt sædprøve.
Så det vi mangler er vel blodprøvene som må tas. Kan de tas hos fastlege eller må vi få rekvisisjon fra noen?
Tenkte å få gyn til å sende inn til offentlig forsøk , men siden det er så lang ventetid der, vil vi ta privat først.
Noen som vet hvor lang tid det event vil ta til oppstart der, når vi ikke har tatt blodprøvene ennå?

Jeg har vært så redd for å ta steget ut til ivf, men kjenner jeg nå er litt glad og lettet for at det er (nesten) gjort:)

Hei! Og velkommen inn hit. Jeg er selv pasient på Fertilitetssenteret og er kjempefornøyd. Har pco og sliter med å bli gravid pluss at mannen min har dårlige svømmere. De vil nok gi deg rekvisisjon til alle blodprøver på dere begge, og de tar du på Fürst laboratoriet i Oslo. Etter at de har fått alle svarene blir du innkalt på nytt og setter opp plan for forsøk. Som regel kan man starte opp på nærmeste syklus:) De kan også sende søknad til sykehuset for dere. Det har de gjort for oss:)

Hei! Og velkommen inn hit. Jeg er selv pasient på Fertilitetssenteret og er kjempefornøyd. Har pco og sliter med å bli gravid pluss at mannen min har dårlige svømmere. De vil nok gi deg rekvisisjon til alle blodprøver på dere begge, og de tar du på Fürst laboratoriet i Oslo. Etter at de har fått alle svarene blir du innkalt på nytt og setter opp plan for forsøk. Som regel kan man starte opp på nærmeste syklus:) De kan også sende søknad til sykehuset for dere. Det har de gjort for oss:)

Takk for svar!:)
Da bare venter jeg til jeg har hørt noe fra dem. Tenkte det gikk litt raskere hvis jeg og mannen kunne reist til fastlegen nå på mandag og tatt de blodprøvene. Når jeg først har bestemt meg, ønsker jeg at ting skal gå raskest mulig;)
Så bra dere er så fornøyd med fertilitetssenteret:) hva fikk dere til å velge det og ikke ivf-klinikken Oslo?

Takk for svar!:)
Da bare venter jeg til jeg har hørt noe fra dem. Tenkte det gikk litt raskere hvis jeg og mannen kunne reist til fastlegen nå på mandag og tatt de blodprøvene. Når jeg først har bestemt meg, ønsker jeg at ting skal gå raskest mulig;)
Så bra dere er så fornøyd med fertilitetssenteret:) hva fikk dere til å velge det og ikke ivf-klinikken Oslo?
Tror det er like greit å vente sånn at dere får tatt alle de prøvene de vil ha. Ikke sikkert fastlegen vet hva som kreves av prøver for dere begge:) Det var egentlig veldig tilfeldig at det ble de. Jeg stod med søknadsbrev til begge, men sendte bare den ene:) Vet ikke helt hvorfor:)

Vi fikk beskjed om at blodprøver måtte taes på godkjente plasser, sykehuset. Vi kunne ikke gå til fastlegen. Så vent til dere får papirene og info om hva dere skal gjøre.

Tror det er like greit å vente sånn at dere får tatt alle de prøvene de vil ha. Ikke sikkert fastlegen vet hva som kreves av prøver for dere begge:) Det var egentlig veldig tilfeldig at det ble de. Jeg stod med søknadsbrev til begge, men sendte bare den ene:) Vet ikke helt hvorfor:)

Da venter jeg til jeg har snakket med de:)
Ser ut som ivf-klinikkene er litt dyrere? Eller har de kanskje bakt alt inn i prisen mens fertilitetssenteret ikke har det?
Når har du neste innsett?

Vi fikk beskjed om at blodprøver måtte taes på godkjente plasser, sykehuset. Vi kunne ikke gå til fastlegen. Så vent til dere får papirene og info om hva dere skal gjøre.

Takk for svar, da får vi bare vente:) er ikke så lett når man er så utålmodig;)

Da venter jeg til jeg har snakket med de:)
Ser ut som ivf-klinikkene er litt dyrere? Eller har de kanskje bakt alt inn i prisen mens fertilitetssenteret ikke har det?
Når har du neste innsett?
Vi kjøpte sånn pakke løsning. 3 for prisen av 2:) Betalte 59.000. Må ha icsi og da er det jo litt dyrere. Angrer ikke på det nå, siden vi ikke løarte det på første forsøk. Skal ha mitt 4. uttak og 3. innsett i uke 21:)

Vi kjøpte sånn pakke løsning. 3 for prisen av 2:) Betalte 59.000. Må ha icsi og da er det jo litt dyrere. Angrer ikke på det nå, siden vi ikke løarte det på første forsøk. Skal ha mitt 4. uttak og 3. innsett i uke 21:)

Så spennende!! Masse lykke til, håper det klaffer for dere nå:)

Velkommen hit! Håper du slipper å bli her lenge, selv om det er en veldig fin gjeng her inne altså masse lykke til!

Velkommen hit! Håper du slipper å bli her lenge, selv om det er en veldig fin gjeng her inne altså masse lykke til!

Takk Hermine:) håper på det samme selv, har fått inntrykket av at det er en veldig fin gjeng her! Så da skal jeg vel klare meg en stund her inne å;)

Velkommen og lykke til! :-)

Velkommen til oss. :)
Håper IVF er det som skal til, for å gi dere nummer to.
Masse lykke til!

Back
Topp