Tusen ting jeg lurer på

x1xtøydokke anna

Andre møte med forumet
Vi er akkurat ferdig med utredning og skal søke om å få IVF, men det er så maaange ting jeg lurer på!

Hvor lenge går man på hormonkur, og blir man dårlig av den?

Hvor stor er egentlig sjansen for at vi får det til? Min manns sædprøve var tipp topp, mine eggledere er tette, men ifølge legen har jeg flotte egg, hehe! Vi er ellers sunne og friske. Har også et barn sammen fra før som ble unnfanget på vanlig vis[;)]

Dette er ihvertfall noe av det jeg lurer på. Er så innmari spent, men også litt redd for å bli skuffet. Blir veldig glad hvis noen kan dele litt erfaringer med en som er ny i "gamet"[:)]

Hei hei, og velkommen i "gjengen"[:)]

Eg er ganske ny i gamet sjølv. Skal ha første forsøk på slutten av sommaren. Det varierar nok ein del kor lenge ein skal gå på hormonar, men eg skal bruka nasespray i ca to veker, så sprøyter i sju dagar, saman med nasesprayen.

Hørres jo ut som om dåke har gode sjangsar då[:)] Med både gode egg og sæd, og at dåke har barn[:)] Kva statistikken seier veit eg ikkje.

Kva sjukehus/klinikk høyrer du til?

Ønsker deg lykke til vidare[:)]

Hei og velkommen til oss [:)] Egentlig skulle vi helst se at ingen trengte å komme inn hit, men når det nå en gang er slik at man trenger hjelp, så er dette forumet et fint sted å være [:)]

Det varierer litt fra person til person og klinikk til klinikk hvordan behandlingsforløpet er. Men har i løpet av min tid her inne sett at de fleste starter med nesespray på dag 20 i syklusen. Denne sprayen påvirker hypofysen, og setter kroppen i en kunstig overgangsalder. Dette er for at klinikken og ikke din kropp skal kunne styre utviklingen av egg. Da har god kontroll. Etter 2-3 uker med nesespray starter man med sprøyter. Jeg var på UL før jeg starta med disse, bare for å sjekke at sprayen hadde virka som den skulle og at det ikke var noen cyster på eggstokkene. Så skal man gå på sprøyter i ca ei ukes tid. Etter et visst antall dager skal man inn til UL for å se hvordan eggposene har utvikla seg. Da blir det avgjort om man skal gå flere dager på sprøyter, eller om man kan bestemme tidspunkt for å sette EL-sprøyta, og tid for uttak. Dagen etter uttak får man vite hvor mange av de uthentede eggene som har blitt befrukta, og innsettingsdato blir bestemt.

Håper du ble litt klokere av dette [;)]

Øsnker deg lykke til med denne prosessen [:)]

Takk for flotte svar[:)]

Vi hører til porsgrunn, men bor i utkanten av Tønsberg.

18. juni har vi fått time hos gynekologen min på sykehuset i Tønsberg. Tror det er da vi skal søke. Eller er det flere undersøkelser vi må igjennom før det? blodprøver ol...selve utredningen er vi ferdig med. Vil jo helst blitt ferdig med dette i morgen![:D]

Hvor hører du til da Vestlandsjento?

ORIGINAL: tøydokke anna

Takk for flotte svar[:)]

Vi hører til porsgrunn, men bor i utkanten av Tønsberg.

18. juni har vi fått time hos gynekologen min på sykehuset i Tønsberg. Tror det er da vi skal søke. Eller er det flere undersøkelser vi må igjennom før det? blodprøver ol...selve utredningen er vi ferdig med. Vil jo helst blitt ferdig med dette i morgen![:D]

Hvor hører du til da Vestlandsjento?

Eg og høyrer til i Porsgrunn[:)] Har budd i Tønsberg i mange år, men har no tatt ein tur over fjorden for å studera[:D] Er du ferdig med utredninga, bør det vel væra tid for å søka? Men dette har eg liten erfaring med. Har ikkje hatt så mykje utredning (som eg veit om i alle fall[;)]) sidan PCOS'en min er ein opplagt grunn til at eg ikkje er gravid..

Håpar du kommer snart i gong. Eg er veldig fornøyd med å høyre til i Porsgrunn[:)] Kort ventetid er det og[:D]

Back
Topp