Tusen takk for alle gratulasjonene :)

Jeg lager bare en egen tråd :)

Tusen takk for alle gratulasjonene jeg har fått her inne etter at lillebror kom til verden i rekord fart :)

Jeg kan fortelle fødsels historien.. :)

Jeg hadde kynnere på dagen og tenkte ikke noe mere over det siden jeg har vært masse plaget med det og siden det var på slutten av svangerskapet :) Var på besøk på dagen og vasket rommet til snuppa selv om jeg hadde en del kynnere... Men de var vonde og korte akkurat sånn som de har vært så tok ikke det som noe tegn,..

På kvelden i 23 tiden så dro vi til kommunegrensa(ti min unna) for å se når midnattsola gikk ned i havet. Hadde en del vonde kynnere som noen ganger gjorde meg uvel/kvalm... Kom hjem litt etter midnatt og tenkte at jeg skullle dusje for å se om jeg slappet litt mere av og så legge meg for det hjalp å ligge tidligere når jeg har hatt dem..La meg vel i halv ett tiden og da hadde jeg noen regelmessige og vonde kynnere men ville se det an før jeg tok det som at det var noe på gang...

I halv to tiden snakket jeg til sambo som satt ute i stua og han sa at jeg bare skulle ringe til den lokale fødestua her.. Ringte og fikk beskjed om å komme etter samtale med jm som har hjemmevakt på natta.... Var vel der kvart over to og ble sjekket da.. Hadde 2-3 cm åpning og to minutter mellom hver rie. Jm kontaktet UNN og de sa at de skulle sende helikopter men det tok 20-25 min før det kom.. Ambulansen kom etter en liten stund og de hadde ikke fått annen beskjed om landetid.. Plutselig får de beskjed om at helikopteret er der om 10 min fordi det er så fint flyvevær..

Jm sjekker meg i ambulansen og det er ingen endring. Så hun fant ut at hun ikke trengte og være med fordi det kom til og ta normal tid så vi ble og komme oss til sykehuset i god tid før han ble født. Hun regnet med at han kom i løpet av natta/tidlig morgen :) Vi lettet 0306 og etter fem minutter gikk vannet og tre minutter etter det så kom pressriene.. 0330 landet helikoptre og rotorene gikk enda så de stoppet ikke helikoptrert og fikk eg ut i full fart.. de sprang igjennom gangene og det tok vel et par tre minutter og 0335 var han født etter noen få pressrier, har ingen anelse om hvor mange.. Jeg fødte på siden :) Var litt i sjokk etterpå siden det gikk så fort og vi ikke visste så mye hva som hadde skjedd :) Men det var ikke så nøye for verdens fineste gutt var født :)

Wow for en kjapp fødsel..:) Men det virker jo som at det gikk greit da.. Gratulerer så mye.!!

Back
Topp