Turteldue

Lykkemamma

Elsker forumet
Så at du ikke får i deg folat pillen, har du snakket med legen din om dette?
Jeg har ikke sjangs til å holde på de, brekker meg med en gang. Vet du noe om konsekvensene av at vi ikke får det i oss? Er det helt krise?

har snakket med legen min om det. han var litt bekymret over at jeg ikke får i meg jernet i det minste.
konsekvensene kan være: ryggmargsbrokk og dårlig utvikling av fosterets hjerne.
men dette er då VELDIG uvanlig selv ved en eventuell folatmangel.
for å si det sånn det finnes mange som ikke viste de var gravid før etter trimester 1. (uventet ikke brukt folat) som har unger som er helt normale.

tanta mi fikk ei tulle med ryggmargs brokk[8|] hun er lam fra navelen og ned... men tante viste ikke hat hun var gravid føre i uke 16... da merka hun at noe var rart...

så hun sender meg omtrendt sms hver dag og maser på at jeg skal ta pilla mi eller om jeg har spist grønne grønsaker...

men sånt skjer... men en får alltid vite om sånt på ul... og de kan operere det og ikke alle som blir født med det, blir lamme

Ja, nettopp.. Off, jeg får så dårlig samvittighet av at jeg ikke klarer det [&:]
Men har tatt det helt frem til for ca en uke/halvannen så NOE har jeg jo fått i meg. Og er det ikke sånn at fosteret tar til seg det den skal ha uansett?

Hva med å ta det på et tidspunkt på dagen man er litt bedre og ikke kaster opp? Det fikk jeg beskjed om av legen.

Jeg trenger ikke å være dårlig når jeg tar de, men når jeg får d i halsen krøller alt seg og den kommer opp igjen[&:]

ORIGINAL: To blir tre jan2011

Jeg trenger ikke å være dårlig når jeg tar de, men når jeg får d i halsen krøller alt seg og den kommer opp igjen[&:]

Skjønner. Hva med å putte de inn i noe mat, en eplebit? Det er sånn jeg får i bikkja vår ormkur f.eks [:D][:D]

ORIGINAL: Kristine79

ORIGINAL: To blir tre jan2011

Skjønner. Hva med å putte de inn i noe mat, en eplebit? Det er sånn jeg får i bikkja vår ormkur f.eks [:D][:D]

Haha, likte sammenlikningen[:D] Det skal jeg prøve! Takk for hjelpen[:)]

Med fare for å sammenligne deg med fleire dyr, men viss ingenting annet funker så kan du prøve å knuse tablettene, det gjorde eg når katten skulle ha antibiotika [8D] Ogå så blande de i maten selvfølgelig [;)]

Knus tablettene og bland de inn i syltetøy på en skje[:)]

Tok forresten ikke folat  i forrige svangerskap pga at jeg fant det  ut sent. N er helt frisk allikevel[:)] men er jo alltid best å ta de selvfølgelig.

Back
Topp