Tursekk - hvilken størrelse?

Tiriltoppen

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Julikulene 2020
Jeg ønsker meg tursekk til jul. Står mellom 50 liter og 65 liter. Jeg må ha plass til skift til begge barna, sitteunderlag, mat, drikke og det man ellers har med på en dagstur.
Jeg er ikke noe friluftslivtsmenneske, men med to barn blir man jo litt tvunget ut i skog og mark heldigvis. Jeg ender alltid med å ha poser hengende på sekken fordi jeg ikke får plass til alt i min 35 liters sekk :p

Noen erfaringer? Vil 50 holde eller blir det snaut? Like greit å gå for en større og heller ikke fylle den opp?

Jeg tror jeg hadde tatt 65 liter. Vi i familien her fyller fint en sekk på 70 liter, da med mat, litt ved, sitteunderlag, skift, drikke osv. men da bæres det for alle. Når barna vil bære litt selv holder det fint med 50 liter. Dagsturer pakker vi ikke så smart som overnattingsturer så da har vi med litt luksus ;)

Jeg tror jeg hadde tatt 65 liter. Vi i familien her fyller fint en sekk på 70 liter, da med mat, litt ved, sitteunderlag, skift, drikke osv. men da bæres det for alle. Når barna vil bære litt selv holder det fint med 50 liter. Dagsturer pakker vi ikke så smart som overnattingsturer så da har vi med litt luksus ;)

Tusen takk for svar :D ja nettopp, man trenger gjerne mer plass enn man tror. Og greit å ha plass til å slenge oppi jakker osv som blir for varme mens man går :rolleyes:

Jeg foretrekker egentlig at sekken ikke er for stor, større sekk har mer robuste reimer og føles mer massiv på.

Samtidig om du bare skal ha en sekk så er det bedre med en større sekk, så du får plass til alt du trenger.
Vi har sekker i alle størrelser .
Bergans Rondane 65 L er jeg veldig fornøyd med. Men jeg anbefaler å prøve hvordan sekken føles før evt. kjøp.

Back
Topp