Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvordan gjøres det når forelderen som har hovedomsorgen for barnet jobber mild turnus, f.eks. hver 3. helg?
Kan man forvente at den andre forelderen skal tilpasse seg og ha barnet disse helgene, og ta de gjenstående når det passer?
Jeg synes man kan forvente at foreldrene skal lage et opplegg som passer hverandre ja. Her har bf jobbet turnus alltid, og jeg har jo fått samværet til å fungere med hans turnus, fordi det er for barnets beste. Det er jo unødvendig å være kjip.
Det beste er jo om man klarer å få til et samarbeid der begge er fornøyde. Men kan ikke krevde det.
Her har det heldigvis gått rimelig bra så pappaen har stort sett stilt opp når jeg har vært vekkreist i helger pga jobb.
Om ikke den andre forelderen jobber helg, så går det jo an å forsøke.
Her jobber vi helg begge to, så jeg hadde barnevakt før når jeg jobber hver 3 helg og det krasjet med mine helger, så valgte derfor å heller jobbe annenhver helg for å unngå dette.
Jeg jobbet tredjeperson helg da vi hadde 50/50, kunne heldigvis ta med mini på jobb, hvis ikke hadde jeg måttet ta barnevakt to dager sjettehver helg.
Spurte aldri far om vi skulle gjøre noe annet enn å følge planen, men tenker at det er jo ikke noe galt i å spørre
Hvis du alltid har jobbet turnus så synes jeg det blir naturlig ved å gå ifra hverandre å lage en ordning som passer begge. Tenker annerledes på det hvis du plutselig kommer på å jobbe turnus. Da viste jo partneren om det før dere fikk barn. Samme blir jo de som jobber i Nordsjøen ingen ville krevd mannen skulle hatt barnevakt en uke fordi rotasjonen ikke gikk opp...