Turnus og nattevakt

Smilet ☺️

Andre møte med forumet
Andre som går turnus? o_OGår dere nattevakt når dere er gravide? For og i mot? Er det farlig hvis det er roligere på nattevakt og en sover godt etter nattevakt? Usikker selv:wacky:
 
Ser ikke hvordan det skulle være noe problem :happy:
Mange gravide har jo snudd døgnrytme uansett, og sover knapt på natten.
Så lenge du sover nok generelt, og klarer holde deg våken på jobb er det ikke noe å bekymre seg for. :Heartred
 
Forskning viser at nattevakter kan gi økt risiko for SA, spesielt hvis det er to eller flere nattevakter i løpet av en uke. Nattevakter frarådes for gravide. Når jeg jobba på sykehus for endel år siden, så ble gravide fjernet fra nattevakter med en gang de fortalte at de var gravide. Men noen velger jo likevel å jobbe netter, hvor det også har gått fint.
 
Forskning viser at nattevakter kan gi økt risiko for SA, spesielt hvis det er to eller flere nattevakter i løpet av en uke. Nattevakter frarådes for gravide. Når jeg jobba på sykehus for endel år siden, så ble gravide fjernet fra nattevakter med en gang de fortalte at de var gravide. Men noen velger jo likevel å jobbe netter, hvor det også har gått fint.
Oi, det har jeg aldri hørt! Kjenner så mange faste nattevakter som har gått gjennom hele sv.skaoet - også sykehusansatte :nailbiting:
 
Oi, det har jeg aldri hørt! Kjenner så mange faste nattevakter som har gått gjennom hele sv.skaoet - også sykehusansatte :nailbiting:
Det står endel om det på sykepleien.no og nhi.no. Jeg kjenner også til flere som har valgt å jobbe nattevakter, hvor det har gått fint, men på generelt grunnlag så frarådes det på grunn av økt risiko for SA. Er nok også veldig avhengig av sjefen man har, men der jeg jobba ble gravide tatt ut med en gang :)
 
Det står endel om det på sykepleien.no og nhi.no. Jeg kjenner også til flere som har valgt å jobbe nattevakter, hvor det har gått fint, men på generelt grunnlag så frarådes det på grunn av økt risiko for SA. Er nok også veldig avhengig av sjefen man har, men der jeg jobba ble gravide tatt ut med en gang :)
Det er jo helt villt. Men bra du hadde en sjef som tok dere ut da :Heartred :Heartred :Heartred
 

Her kan du lese om det :) jeg er fast nattevakt men jobber kun 2 vakter i uka når jeg er gravid.
 
Nettopp gått 5 nattevakter på en uke:rolleyes: men er et B menneske og sover ofte bedre etter natt enn før dagvakt:D var også rolig på vakt å la på sofan litt alle netter. krysser fingrene for at det går greit :nailbiting:
 
Det går nok fint, jeg var 12 uker i sist graviditet før jeg sa i fra, og ba om tilrettelegging, men da var bedriftsjordmor veldig tydelig på at jeg skulle hatt tilrettelegging tidligere. Det handler ikke om at det er tungt å gå natt og å snu døgnet, men om hormonet melatonin :)
 
Back
Topp