Turnus forskyve eggløsning

Sjof

Glad i forumet
Assistert-jentene
Juliknøttene 2022
Vi forsøker å bli gravid. Uheldigvis er eggløsning rett før og ofte rett før eller samme dag som mannen kommer hjem fra turnus. Det vil si at vi sliter med å treffe dagene for EL. Går det an å kontakte gynekolog eller lege for å forskyvet prosessen med EL eller menstruasjon? Vi kommer ikke til å bli gravid når vi aldri treffer EL pga turnus

Har ikke noe svar til deg, men er dessverre i omtrent samme situasjon selv :(

Forrige syklus kom han hjem dagen etter eller EL-dagen. Denne syklusen drar han 2-6 dager før EL (kommer helt an på når EL kommer...). Innmari frustrerende!

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på dette med å forskyve eggløsning, faktisk. Ser jo at det vil forskyve seg ifht turnusen etterhvert. I alle fall i vårt tilfelle. Men det er jo veldig kjipt at vi får så mange "ubrukelige" sykluser!!

Håper du får svar fra noen som har litt mer peiling enn meg. Lurer på det samme :)

Vi forsøker å bli gravid. Uheldigvis er eggløsning rett før og ofte rett før eller samme dag som mannen kommer hjem fra turnus. Det vil si at vi sliter med å treffe dagene for EL. Går det an å kontakte gynekolog eller lege for å forskyvet prosessen med EL eller menstruasjon? Vi kommer ikke til å bli gravid når vi aldri treffer EL pga turnus
Eventuelt prøve wild jam? Det kan jo gjøre at egget ikke slipper, dermed blir jo eggløsning forskjøvet? :) bare et forslag! Må være en ekstra tung prosess når dere ikke kan treffe hver mnd.:Heartred

Har ikke noe svar til deg, men er dessverre i omtrent samme situasjon selv :(

Forrige syklus kom han hjem dagen etter eller EL-dagen. Denne syklusen drar han 2-6 dager før EL (kommer helt an på når EL kommer...). Innmari frustrerende!

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på dette med å forskyve eggløsning, faktisk. Ser jo at det vil forskyve seg ifht turnusen etterhvert. I alle fall i vårt tilfelle. Men det er jo veldig kjipt at vi får så mange "ubrukelige" sykluser!!

Håper du får svar fra noen som har litt mer peiling enn meg. Lurer på det samme :)

Ja, det er veldig frustrerende! Nå har jeg EL etter han drar og før han kommer hjem! Skjønner ikke hvordan det skal gå. Turnusen hans er fast uansett. Føles jo som en umulig oppgave å skulle klare det.

Jeg har en mann som jobber på sjøen og vi slet med å treffe med EL når han var hjemme. Fikk Primolut av legen, den utsetter mensen sånn så eggløsninga blir forskyvet. Funket utmerket, rett inn i normal syklus etter pillene. Fikk mensen 3dager etter pilleslutt.

Back
Topp