.

Har termin i august og må nok ha noen nye plagg etterhvert, som passer gravidkroppen. Første treff i google er fortsatt Stormberg - er det virkelig ingen andre som har begynt å lage turklær til gravide enda? Har dårlig erfaring med Stormberg dessverre.
Jeg kjøpte ingen gravid-turklær sist gang. Da var jeg høygravid på vinteren. Fødte i januar, og husker jeg var ute på skitur i desember. Brukte en langrennsbukse som var litt slapp i strikken, og lånte stillongs av mannen min. Tror jeg fikk igjen jakka, men hvis ikke det hadde gått så ville jeg nok lånt en jakke av ham også.
Men skjønner godt at du vil ha noe som passer bra. Hvis man først trenger å kjøpe nytt så er det jo kjedelig å bare kjøpe store størrelser som ikke sitter så veldig godt.

Her er mannen ikke større enn meg, så å låne klær av han er dessverre ikke aktuelt. Skibuksa mi som har god stretch i alle retninger passer så vidt nå, og jakka tør jeg ikke å prøve engang pga. puppene som har vokst en god del. Så jeg må uansett kjøpe noen nye plagg, og da prøver jeg heller å kjøpe klær som passer gravidkroppen :)
Skjønner. Det er synd om det skal være så vanskelig å finne klær som passer.

Jeg vet ikke om det merket som heter Astrid har noe? De er spesialisert på turklær til damer i alle fall.

Men det kan hende at markedet for turklær for gravide er for smalt til at det blir noe særlig å velge mellom. Folk kommer jo i alle mulige størrelser og proporsjoner i utgangspunktet, og så kommer gravidmager i mange ulike fasonger. Så det blir mange ulike variasjoner å dekke for et ganske smalt markedssegment.

Det jeg kan huske å ha sett er treningestights og mer stretchy treningstøy for gravide. Men det gjør jo ikke akkurat nytten i vær og vind på fjellet.

Her er mannen ikke større enn meg, så å låne klær av han er dessverre ikke aktuelt. Skibuksa mi som har god stretch i alle retninger passer så vidt nå, og jakka tør jeg ikke å prøve engang pga. puppene som har vokst en god del. Så jeg må uansett kjøpe noen nye plagg, og da prøver jeg heller å kjøpe klær som passer gravidkroppen :)
Har du noen andre å låne av? Venner? Kompiser av mannen? Foreldre?
Jeg har lånt skibukse og skijakke av pappaen min denne vinteren. Blir ikke den stiligste i løypen, men det funker :)

Back
Topp